Grumpy91 Posted October 9, 2020 Report Share Posted October 9, 2020 Ik zou wel zo'n mooie rode bumperlid/diffuser onder mijn prachtige ST-Line willen hebben. Nu heb ik 2 vragen: Is dit mogelijk, zo ja waar te koop en hoe zet je het eronder of heb je een volledig nieuwe bumper nodig? En wil hem dan wel in dezelfde kleur als de auto: Ruby Red. Dit is wat ik zou willen: https://ibb.co/cDWDfm2 Dit is hoe ik het nu heb: https://ibb.co/6XhZ7hq Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzwa Posted October 9, 2020 Report Share Posted October 9, 2020 Als ik het goed zeg is dat de diffuser van een ST. Deze is onder andere bij autobedrijf Mebu te koop en soms ook bij Paintmodz, ik dacht beide ongespoten. Je zou hem dus zelf moeten laten spuiten. Over installatie etc heb ik geen advies, maar er zijn hier genoeg leden die deze er ook op hebben zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzwa Posted October 9, 2020 Report Share Posted October 9, 2020 Hier een linkje: https://autosportmebu.nl/product/ford-motorcraft-ford-fiesta-mk7-st-line-st-diffuser/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 9, 2020 Author Report Share Posted October 9, 2020 5 hours ago, marzwa said: Als ik het goed zeg is dat de diffuser van een ST. Deze is onder andere bij autobedrijf Mebu te koop en soms ook bij Paintmodz, ik dacht beide ongespoten. Je zou hem dus zelf moeten laten spuiten. Over installatie etc heb ik geen advies, maar er zijn hier genoeg leden die deze er ook op hebben zitten. Hoef niet exact die te zijn, mag ook wat er op lijkt en als die blanco is dan zal ik nog opzoek moeten naar iemand die hem in exact de juiste kleur kan spuiten, zal denk ik ook niet goedkoop zijn dan. 5 hours ago, marzwa said: Hier een linkje: https://autosportmebu.nl/product/ford-motorcraft-ford-fiesta-mk7-st-line-st-diffuser/ Dankje! Pfoe, toch wel een prijskaartje er aan, voor een ongespoten diffuser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhiteFoxNL Posted October 11, 2020 Report Share Posted October 11, 2020 Ik heb hem laten spuiten voor 120 euro bij een autoschade reparatie bedrijf bij mij in de buurt! Misschien zetten ze hem er wel gelijk op voor een extra prijsje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 11, 2020 Author Report Share Posted October 11, 2020 7 hours ago, WhiteFoxNL said: Ik heb hem laten spuiten voor 120 euro bij een autoschade reparatie bedrijf bij mij in de buurt! Misschien zetten ze hem er wel gelijk op voor een extra prijsje.. Okee. Maar die past onder de achterbumper van de ST-Line mk7.5? Of heb ik ook een andere bumper nodig ervoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted October 11, 2020 Report Share Posted October 11, 2020 3 hours ago, Grumpy91 said: Okee. Maar die past onder de achterbumper van de ST-Line mk7.5? Of heb ik ook een andere bumper nodig ervoor? Past,op de mk7.5,en je hebt de juiste bumper hoeken. Het geheel zit geklikt,in je achter bumper..en onder met popnagels en strip verbonden...ook met 2 punten aande carrosserie ,bij reserve wiel.difuser,kaneraf en hoeken blijven erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 11, 2020 Author Report Share Posted October 11, 2020 1 hour ago, Bnz said: Past,op de mk7.5,en je hebt de juiste bumper hoeken. Het geheel zit geklikt,in je achter bumper..en onder met popnagels en strip verbonden...ook met 2 punten aande carrosserie ,bij reserve wiel.difuser,kaneraf en hoeken blijven erop. Dankje! En ziet het uit met een enkele uitlaatpijp? Of ziet dat er weer dan niet uit en zal ik ook moeten kijken voor een dubbele pijp? Of andere kit voor eronder natuurlijk! Gaat me namelijk voornamelijk om die mooie rode streep van de diffuser onderaan wat ik nu niet heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STJunkY Posted October 12, 2020 Report Share Posted October 12, 2020 Je foto lijkt geen enkele demper te laten zien, dus zal je er sowieso een einddemper voor moeten kopen, dan zou ik er persoonlijk een dubbele voor halen. Blijkbaar buigt je uitlaat nu af naar onder, zodat je geen einddemper/uitlaat ziet? En zoals https://imgbb.com/cDWDfm2 wordt hij natuurlijk nooit, dat is een duidelijk photoshop, maar een goede spuiter neemt eerst een sample van de huidige kleur en zorgt dan dat je dezelfde kleur krijgt, naarmate de zon/sneeuw/whatever er langer opgestaan heeft verkleurt je tint ietsjes.... Maar (zoals ik kan zien adhv je foto's) wordt hij geleverd in standaard Ford zwart, dus misschien wil je wel helemaal niet dat hij gespoten word. En het geeft dus al een heel andere look als je die er onder hebt..... Wil je hem toch gespoten hebben, dan moet je naar iemand boven (of onder) mij kijken, want daar heb ik geen kaas van gegeten (Dit is dan wel een echte MK7,5 ST, maar die diffuser lijkt er behoorlijk op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 12, 2020 Author Report Share Posted October 12, 2020 @STJunkY ik zal morgen eens onder de auto kijken hoe de uitlaat bij mij loopt. En zoals jij het hebt is inderdaad wel al echt mooi en een hele andere look! Is de honingraat bij jou open of lijkt dit door de foto? En had inderdaad gezien dat mijn afbeelding een fotoshop is, maar ging mij voornamelijk om dat idee ipv exact die diffuser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 13, 2020 Author Report Share Posted October 13, 2020 @STJunkY Zoals beloofd eens onder de auto gekeken en direct maar even een foto gemaakt: https://ibb.co/j8hr6zK https://ibb.co/2W6dHH3 Zover ik weet is dit allemaal af-fabriek en niks aan gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted October 13, 2020 Report Share Posted October 13, 2020 Check mijn topic inzake de st diffuser: Staat alles in wat je moet weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
STJunkY Posted October 13, 2020 Report Share Posted October 13, 2020 Lijkt door de foto, de honinggraat ligt hoger dan het achterschild en lijkt daardoor open (net nog even gecontroleerd (met vinger door opening duwen ) , Voorkant is wel open, achterkant gewoon dicht..... Het topic van @pwaltman doet inderdaad veel uitleggen, en gaat dus geen goedkope grap zijn, maar wel een behoorlijke "schoonheidsfactor", zolang je er geen 185dB knalpijp onder zet zijn het mooie verbeteringen 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 13, 2020 Author Report Share Posted October 13, 2020 1 hour ago, STJunkY said: Lijkt door de foto, de honinggraat ligt hoger dan het achterschild en lijkt daardoor open (net nog even gecontroleerd (met vinger door opening duwen ) , Voorkant is wel open, achterkant gewoon dicht..... Het topic van @pwaltman doet inderdaad veel uitleggen, en gaat dus geen goedkope grap zijn, maar wel een behoorlijke "schoonheidsfactor", zolang je er geen 185dB knalpijp onder zet zijn het mooie verbeteringen 👍 Ik zag het topic inderdaad. Legt veel uit en wordt me op dit moment toch nog net wat te duur om te laten doen. Mocht ik eens geld over hebben (of iemand van jullie) dan ben ik het echt wel van plan te doen, inclusief de uitlaat dan. En er komt zeker geen luide knalpijp onder, hou wel van het gebrom van de 3 cilinder haha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
STJunkY Posted October 13, 2020 Report Share Posted October 13, 2020 1 hour ago, Grumpy91 said: Ik zag het topic inderdaad. Legt veel uit en wordt me op dit moment toch nog net wat te duur om te laten doen. Mocht ik eens geld over hebben (of iemand van jullie) dan ben ik het echt wel van plan te doen, inclusief de uitlaat dan. En er komt zeker geen luide knalpijp onder, hou wel van het gebrom van de 3 cilinder haha! Tja, weet niet waar je vandaan komt en hoe handig je bent, maar je kan altijd een bezoekje aan je lokale autosloperij wagen natuurlijk, STjes hebben de neiging zich aan de voorkant tegen een boom/betonnen muur/tegenliggers te planten, niet met de achterkant Ik ben dan wel een streker maar ik heb er minstens 8 in de buurt zitten (<20km), misschien kan je het daar vanaf strippen... 19 minutes ago, Grumpy91 said: Ik woon in het prachtige Roermond en werk in regio Zuid-Limburg. En zoiets is inderdaad ook nog altijd een optie, voor paar centen (in verhouding) de bumper en alleen dan nog het spuiten. Ikzelf heb 2 redelijk linker handen (al zijn het voor iemand in de zorg best wel rechter handen) maar heb zo wel mijn connecties/mannetjes die wel handig zijn haha. En dankje voor de tip! Een fatsoenlijke sloop vraagt ongeveer 25% van nieuwprijs als het in (bijna) nieuwstaat is, als het "Used but still good" is 10/7,5%. Best wel eens de moeite waard hoor. Bij mij in de buurt tenminste, zijn ook allemaal bergers (dus halen de auto's van de weg etc...) en daar halen ze hun winst al uit, de rest wat goed is aan de auto strippen ze, wat overblijft gaat in de pers, en verdienen ze weer aan qua oud ijzer, dus 3x winst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grumpy91 Posted October 13, 2020 Author Report Share Posted October 13, 2020 1 minute ago, STJunkY said: Tja, weet niet waar je vandaan komt en hoe handig je bent, maar je kan altijd een bezoekje aan je lokale autosloperij wagen natuurlijk, STjes hebben de neiging zich aan de voorkant tegen een boom/betonnen muur/tegenliggers te planten, niet met de achterkant Ik ben dan wel een streker maar ik heb er minstens 8 in de buurt zitten (<20km), misschien kan je het daar vanaf strippen... Ik woon in het prachtige Roermond en werk in regio Zuid-Limburg. En zoiets is inderdaad ook nog altijd een optie, voor paar centen (in verhouding) de bumper en alleen dan nog het spuiten. Ikzelf heb 2 redelijk linker handen (al zijn het voor iemand in de zorg best wel rechter handen) maar heb zo wel mijn connecties/mannetjes die wel handig zijn haha. En dankje voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts