Jump to content

Mistlampen LED H8/H11 Ford MK8

DanielP
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben van plan mijn mistlampen te vervangen voor led (nu halogeen), aangezien ik ook full led koplampen heb.  Zijn er mensen die een goedkoper alternatief hebben geprobeerd tegenover de CEUK? Volgens mij hoeft dat toch helemaal niet zo duur te zijn? Ik kom namelijk goedkopere alternatieven van Osram of Philips tegen.. En weet iemand het type lamp voor de achteruitrij verlichting?

16 hours ago, DanielP said:

En weet iemand het type lamp voor de achteruitrij verlichting?

In de gloeilampentabel in het onderhoudsboekje staan de lampen gespecificeerd:

Achteruitrijlamp.   -->   W16W.   -->   16 Watt

Ik heb de LED mistlampen van CEUK en ben daar zeer tevreden over, want ze werken nog gewoon goed na 1,5 jaar en 41.000 km.

Edit: hieronder de link waar je het onderhoudsboekje kunt downloaden
https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/mijn-ford/download-instructieboekje

Top, bedankt! Dat maakt m’n zoektocht wat makkelijker. Ik ga tóch een ander merkje proberen en even kijken of dat wat is. Misschien wel leuk zo’n test, daar hebben andere forum leden wellicht ook wat aan 😎

On 27-9-2020 at 16:42, Franciscus said:

In de gloeilampentabel in het onderhoudsboekje staan de lampen gespecificeerd:

Achteruitrijlamp.   -->   W16W.   -->   16 Watt

Ik heb de LED mistlampen van CEUK en ben daar zeer tevreden over, want ze werken nog gewoon goed na 1,5 jaar en 41.000 km.

Edit: hieronder de link waar je het onderhoudsboekje kunt downloaden
https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/mijn-ford/download-instructieboekje

W16W met een T15 voet?

Ja alleen jammer dat de foto’s niet zo scherp kunnen zijn, maar het is een mooie subtiele update! Raar eigenlijk dat dat niet mee word gepakt door Ford als je led koplampen kiest. Half uurtje werk, maar had me wel goed “verdiept” via how-to’s op YouTube 

• 2 weeks later...
On 30-9-2020 at 10:11, DanielP said:

Ik haal er wel eerst eentje uit en maak daar wat foto’s van. Ik ben trouwens voor deze mistlampen gegaan, maar toch wel wat duurder uitgevallen haha. Kan ze straks ophalen.

767EDCED-CB1A-40DF-AB68-6CF142A36E52.png

6200K? dan mag je wel zorgen dat je ze écht alleen met mist gebruikt, anders krijg je de ene na de andere boete (als je ze niet moet verwijderen), mijn daglicht lampen (in huis, om zonlicht na te bootsen (goed voor aanmaak van Vitamine D, Humeur, en Algemeen gevoel van daglicht) Zijn 6500K, en daar mag je absoluut niet direct in kijken, dat is alsof je recht tegen de zon inkijkt.....

Als je die in het donker voert en er komt een tegenligger aan verblind je hem compleet.

Sowieso verboden, daar niet van:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-mijn-autoverlichting-gebruiken

Mistlicht

Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken als mist, sneeuwval of regen het zicht ernstig belemmeren. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.

On 17-10-2020 at 06:54, STJunkY said:

6200K? dan mag je wel zorgen dat je ze écht alleen met mist gebruikt,

Dat cijfer geeft alleen de kleur van het licht aan (wit zoals daglicht) en niet de sterkte... 

het 2e deel van je opmerking klopt wel, alleen bij slecht zicht door Mist/sneeuw/regen mag je ze gebruiken. Qua kleur is dan een gelere tint weer beter, die reflecteren minder op de sneeuw/mist/regen.... Dilemma is dan ook: mooie lampen of beter zicht als het nodig is 😉

On 18-10-2020 at 16:25, Jeroen said:

Dat cijfer geeft alleen de kleur van het licht aan (wit zoals daglicht) en niet de sterkte... 

het 2e deel van je opmerking klopt wel, alleen bij slecht zicht door Mist/sneeuw/regen mag je ze gebruiken. Qua kleur is dan een gelere tint weer beter, die reflecteren minder op de sneeuw/mist/regen.... Dilemma is dan ook: mooie lampen of beter zicht als het nodig is 😉

Ehm, nee, 10 watt led 6200Kelvin staat (op zijn allerslechtst) gelijk aan 550watt  (tot wel 1600watt) normale gloeilamp, en mag op die temperatuur (kelvin) dus niet gevoerd worden vanwege de verblindingsfactor, in Nederland tenminste, alle Baltische staten mag het wel gewoon.

Mijn opmerking was dan ook niet alleen berust op Kelvin, maar ook op wattage wat poster zelf opgegeven had. Staat nota bene op de link die ik in mijn eerste bericht had verstuurd/ge-her-quote van TS: "ivm het ontbreken van een ECE-R goedkeuring is het niet toegestaan deze lampen op de openbare weg te voeren"

En om hem dan meteen helemaal terug te koppen, hoe witter het licht (dus hoe hoger de Kelvin) des te beter je een obstakel theoretisch kan opmerken, maar omdat het menselijk oog daar ook moeite mee heeft (te vel, dus ga je je ogen knijpen) wordt veelal voor breedstralers een hogere K gebruikte, en voor verstralers een lagere K, zodat je voor ver vooruitzicht (verstralers) je nog enigszins nachtvisie overhoudt, terwijl vlakbij je auto (breedstralers) je goed kan focussen of je de stoep/kruising wel goed neemt.
Alle "driver-assist lightning" zoals adaptive lightning die je helpt in een bocht zal dus altijd veel witter en naar beneden afgestraald zijn (dichtbij), als mist-licht die juist zoals je zelf al aangaf beter rond 2700/3000K kan zitten omdat je dan over een veel langere afstand kan kijken zonder dat je ogen geïrriteerd raken, zeker in mist en sneeuwval, want dat reflecteert veel minder.

• 1 month later...

Zoals al ergens anders aangekondigd ga ik ook aan de leds voor de mistlampen in mijn MK8.

Na lezen van de posts van anderen heb ik besloten deze te bestellen: Philips Ultinon Essentiële LED Kit 6000K 16 Watt  1450 lumen. Prijs 41,-- euro

Betaalbaar en een kwalitatief topprodukt voor een betaalbare prijs. Maar wel illegaal.

Als ze tegemoetkomend verkeer verblinden dan gaan ze er direct weer uit maar dat verwacht ik niet gezien de spec's.

Nog wel 2 vragen aan jullie:

1) Heeft de MK8 bochtenverlichting? 

2) De lampen zullen vrijwel zeker een canbusstoring geven (16 watt ipv de originele 35 watt). Kunnen jullie een weesrstandsset aanbevelen om deze storing te voorkomen?

Auto en lampen nog niet in bezit dus vandaar vraag 1

7 hours ago, Full Led said:

Fijn te horen. Anders krijg je weer gehobby om extra weerstanden in te bouwen om de boordcomputer te weerhouden van storingsmeldingen. Lijkt dus goed te gaan.

Ik zal er wel een heleboel vijanden mee maken, maar ik zou ervoor zorgen dat jij en ik nooit naast elkaar op een club meeting staan....
Mensen die illegale verlichting voeren (of geen, of te vel) heb ik ongeveer 0 geduld mee, en ja dat heeft een reden, en nee die ga ik niet vertellen, en ja zodra ik het zie bel ik het door naar 112.... (net zoals mensen die dronken/stoned/xtc/coke of wat dan ook zijn, ik ben bij teveel begrafenissen en crematies geweest, bel maar gewoon een fucking taxi )

26 minutes ago, STJunkY said:

Ik zal er wel een heleboel vijanden mee maken, maar ik zou ervoor zorgen dat jij en ik nooit naast elkaar op een club meeting staan....
Mensen die illegale verlichting voeren (of geen, of te vel) heb ik ongeveer 0 geduld mee, en ja dat heeft een reden, en nee die ga ik niet vertellen, en ja zodra ik het zie bel ik het door naar 112....

Wat een heftige reactie. Waar komt dat nu vandaan? We hebben het hier over verlichting die niet verblind en een identieke kleur heeft als de originele ledkoplampen. Wat is je probleem dan?

Je zult overigens het druk hebben op een clubmeeting met bellen. Er gebeuren aan onze Fiesta's veel wijzigingen die niet officieel mogen maar waar je niemand kwaad mee doet of waarmee je geen verhoogd risico vormt voor de verkeersveiligheid, denk bijvoorbeeld aan het tunen van de motoren. Neem ook het telefoonnummer mee van de milieu inspectie. Ik denk dat je beter de clubmeetings niet kunt bezoeken want om te dreigen met de politie.....🙄😯.....daar maak je inderdaad geen vrienden mee, nog los van het feit of deze instantie('s) jou serieus neemt.

1 minute ago, Full Led said:

Wat een heftige reactie. Waar komt dat nu vandaan? We hebben het hier over verlichting die niet verblind en een identieke kleur heeft als de originele ledkoplampen. Wat is je probleem dan?

Je zult overigens het druk hebben op een clubmeeting met bellen. Er gebeuren aan onze Fiesta's veel wijzigingen die niet officieel mogen maar waar je niemand kwaad mee doet of waarmee je geen verhoogd risico vormt voor de verkeersveiligheid. Ik denk dat je beter de clubmeetings niet kunt bezoeken want om te dreigen met de politie.....🙄😯.....daar maak je inderdaad geen vrienden mee, nog los van het feit of deze instantie jou serieus neemt.

Ik ben geen heilige (verre van), ik háát politie, en zal ze niet snel vrijwillig inschakelen, en je mag van mij alles modden aan je auto, legaal of illegaal, illegaal is misschien nog wel leuker ;)

Zolang je er geen anderen mee in gevaar brengt.

Daar sluit ik me graag en vol overtuiging bij aan. Daar ligt inderdaad de grens.

Ik heb eerst, voor aanschaf een paar uur gegoogeled, om te voorkomen dat ik rommel in mijn nieuwe auto monteer want er is meer rommel dan goed spul op het gebied van aftermaket ledlampen. Maar er is ook goed spul dat een goed lichtbeeld geeft. Die heb ik besteld en, zoals ik al eerder heb vermeld, mocht dit onverwacht toch verblinden gaan ze er direct weer uit en gaan de originele lampen weer terug.

Share

• Create New...