Jump to content
Fiestaclub.nl
Aron v.d. Ramhorst Swaan

MK5 1.3 langzaam aan ombouw naar een 1.7

Recommended Posts

Beste leden.

Ik heb recentelijk een MK5 1.3 op de kop kunnen tikken voor 650 euro met net geen 150.000 op de teller.

Nou wil ik geleidelijk aan de auto aanpakken en hopelijk er uiteindelijk een 1.7 blokje in hangen.

Ik weet dat over een kleine tijd de remmen vervangen moeten worden, voor zo ver ik kan zien alleen de remblokken voor, trommelremmen heb ik niet naar gekeken.

Dit leek me gelijk een mooie gelegenheid om te kijken voor een upgrade van de remmen ... de huidige vind ik nogal zwakjes, tevens met oog op een potentiële 1.7 modificatie wil ik gelijk de remmerij goed aanpakken en wat ik zoal op het forum gelezen heb, word aanbevolen om voor 15" velgen te gaan met de desbetreffende passende remmen.

Nou heb ik als ik het goed heb 13" er onder zitten (standaard) en weet ik al wat ik moet hebben qua banden maat voor een 15". 195/45R15

Alleen wat staat me te wachten als ik om ga naar volledig schijfremmen rondom, met 15" velgen.

Daarnaast wil ik graag weten welke maat schijfremmen er dan het beste onder kunnen en welke et ik moet hebben van velgen want een standaard voor 15" is onder andere 25, maar(correct me if I am wrong) steken de banden dan niet uit? als in buiten de body.

Even ter info ik zit niet te denken aan een bodykit ik wil de uitstraling zo basic mogelijk houden namelijk, op een andere uitlaat en velgen na, dus ook niet verlagen, tenzij ik echt denk dat het wat toevoegt. 

Na de banden of juist ervoor wil ik ook de vering aan pakken, hij hobbelt nu zo "lekker" over drempels enzo, dat mag van mij wel wat stugger, potentieel tips m.b.t. andere dempers/veren?

Ik zie graag jullie tips en trucs tegemoet (let wel ik heb (nog)niet zelf de spullen in huis) dit zal ik dus gedeeltelijk laten doen door mijn garage of samen met een kameraad die een shop heeft.

Ik heb veel gegoolged hier op en veel kunnen vinden maar eerlijk is eerlijk het duizeld me een beetje nu door alles vandaar dat ik hier aanklop.

mijn circuit setje (banden+velg) op mijn st180 is ook 15", wellicht dat je kan kijken naar een setje klauwen van een st180? In Engeland komen die regelmatig voorbij, heb je 278mm schijven een veel keuze qua blokken/schijven.

Fiesta st150 remmen incl schijfremmen achter.

Past mooi in 15 inch velgen.

Verlagen is zeker een optie, je zult toch al andere dempers/veren moeten plaatsen met een motorwissel.

Zou een 30mm verlaging nemen, met een paar fatsoenlijke dempers en je hebt een hele andere auto