Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Fred58

Startproblemen

Recommended Posts

wij hebben een Fiesta die eind September 4 jaar wordt. Maar hebben al veel onkosten gehad zijn er meer met dit probleem.

Binnen 2 jaar een sensor van de remmen bij de wielen dit was garantie.

Na bijna 3 jaar ging de aanjager stuk en moest er eeñ nieuwe printplaat in kosten ruim 100 euro,  toen deed het start stop het gebrekkig en sloeg de auto niet meer aan bij de verkeerslichten. Ook  starte hij soms wel en soms niet. Weer laten kijken bij de dealer en het antwoord was een sensor bij de koppeling weer ruim 100 euro. Maar probleem niet weg, toen een nieuwe accu kosten ruim 250 euro. Maar probleem niet weg. Net naar een garage geweest ruim 200 onderzoekskosten omdat we op vakantie zijn en hij ons liet staan. Uitkomsten start af en toe weer.

We geven de auto jaarlijks een  beurt en heeft 50000 gelopen. Zijn er meer met dit probleem of zijn dit normale kosten. Volgens onze dealer kan dit allemaal.

19 hours ago, Fred58 said:

Volgens onze dealer kan dit allemaal.

De dealer kan zeggen wat hij wilt maar dit is niet regulier. Ik zou het op productiefout gooien en de dealer het laten oplossen. Als je all-risk verzekerd bent even checken of je rechtsbijstand hebt want dat zou ik hier even inschakelen.

Dat ze je de aanjager laten betalen ... mja daar kan ik nog in meekomen (gok dat ze de weerstand/regelaar vervangen hebben), maar na 3/4 jaar mag een auto niet stoppen met werken bij een af-fabriek geleverd systeem (s/s) en fabrieksonderhoud gehad heeft.

Weer laten kijken bij de dealer en het antwoord was een sensor bij de koppeling weer ruim 100 euro. Maar probleem niet weg, toen een nieuwe accu kosten ruim 250 euro.

Klinkt alsof je aan het lijntje gehouden word en ze geen enkel idee hebben en maar wat doen. Laat ze de garantie geven dat het probleem verholpen is en anders het op hun kosten laten repareren of in ieder geval kostendeling. Anders moeten ze aangeven dat ze het niet kunnen oplossen en dat je zelf onderhoud mag inschakelen.

250 euro voor een accu is overigens onzin. goede accu + 10 minuten werk is geen 250 euro, ik mag hopen dat ze meer gedaan hebben.

Klinkt heel erg alsof ergens (connector?) water in is gekomen en is gaan corroderen en zodra ze overal mee gaan lopen friemelen er iets weer goed aansluit. Maar goed, wellicht is het een bekend probleem waar iemand anders van weet want mijn idee is maar een gok. Vaag ook alle DTC codes/Foutcodes die ze gevonden hebben, dan kan je die ook posten. Je kan ook proberen het s/s systeem uit te zetten (via de knop) en wellicht heeft dat effect.

Overigens heb je een Mk7.5 als hij uit 2016 komt gok ik en niet een Mk8.

1 minute ago, TristanT said:

De dealer kan zeggen wat hij wilt maar dit is niet regulier. Ik zou het op productiefout gooien en de dealer het laten oplossen. Als je all-risk verzekerd bent even checken of je rechtsbijstand hebt want dat zou ik hier even inschakelen.

Dat ze je de aanjager laten betalen ... mja daar kan ik nog in meekomen (gok dat ze de weerstand/regelaar vervangen hebben), maar na 3/4 jaar mag een auto niet stoppen met werken bij een af-fabriek geleverd systeem (s/s) en fabrieksonderhoud gehad heeft.

Klinkt alsof je aan het lijntje gehouden word en ze geen enkel idee hebben en maar wat doen. Laat ze de garantie geven dat het probleem verholpen is en anders het op hun kosten laten repareren of in ieder geval kostendeling. Anders moeten ze aangeven dat ze het niet kunnen oplossen en dat je zelf onderhoud mag inschakelen.

250 euro voor een accu is overigens onzin. goede accu + 10 minuten werk is geen 250 euro, ik mag hopen dat ze meer gedaan hebben.

Klinkt heel erg alsof ergens (connector?) water in is gekomen en zodra ze overal mee gaan lopen friemelen er iets weer goed aansluit. Maar goed, wellicht is het een bekend probleem waar iemand anders van weet. Overigens heb je een Mk7.5 als hij uit 2016 komt en niet een Mk8.

Een agm accu voor een start/stop systeem zijn vele malen duurder dan een standaard accu.

Daarbij is het een dealet en hanteren andere prijzen.

Het start/stop systeem is problematisch bij ford. Verwacht een schakelaar oid die niet zijn goede signalen geeft.

Het is koffiedik kijken met zulke storingen

11 minutes ago, Razer said:

Een agm accu voor een start/stop systeem zijn vele malen duurder dan een standaard accu.

In mijn s/s zit geen AGM, althans dat staat niet op de accu. Als dat zo is zou dat wel moeten omdat de laadcyclus anders is. AGM is industrieel normaal 10-15% duurder dan normale loodaccu's (dus niet ouderwetse startaccu's,. die zijn idd spotgoedkoop). Dan vind ik 250 euro nog steeds veel voor een 70ah agm accu (normaal zo'n 125-150 euro incl btw voor consumenten) zelfs als je inbouwen er bij pakt.

Het start/stop systeem is problematisch bij ford. Verwacht een schakelaar oid die niet zijn goede signalen geeft.

Als je de knop in het dash bedoelt: dat is een simpele schakelaar naar massa richting de BCM, zit niets tussen behalve een weerstand. Als dat mis gaat ... Ik neem aan dat je verderop in het systeem bedoelt?

3 hours ago, TristanT said:

In mijn s/s zit geen AGM, althans dat staat niet op de accu. Als dat zo is zou dat wel moeten omdat de laadcyclus anders is. AGM is industrieel normaal 10-15% duurder dan normale loodaccu's (dus niet ouderwetse startaccu's,. die zijn idd spotgoedkoop). Dan vind ik 250 euro nog steeds veel voor een 70ah agm accu (normaal zo'n 125-150 euro incl btw voor consumenten) zelfs als je inbouwen er bij pakt.

Als je de knop in het dash bedoelt: dat is een simpele schakelaar naar massa richting de BCM, zit niets tussen behalve een weerstand. Als dat mis gaat ... Ik neem aan dat je verderop in het systeem bedoelt?

Ik heb het niet over die schakelaar. Maar aan alle eisen en schakelaars het systeem moet voldoen zodat het werkt :)

150 euro voor een accu is een schijntje. Ik kom ze regelmatig voor veel meer tegen. En ja ik werk bij een dealer :)

Bij de Mk8 de Varta accu 60ah. €129,-. Een obd memory saver met 12v hulpaccu aansluiten, en de defecte accu wisselen naar de zelfde nieuwe Varta gel (efb agm?) 60ah accu.

De systeem boordcomputer instellingen blijven dan behouden 🤓. Of zie ik dat verkeerd. 

€ 6,65  18%OFF | Dropshipping Auto Detection tool Testing Tool Batterij Veilig OBD Computer ECU Memory Saver Vervangen Gereedschap Hervatten Hand Tool
https://a.aliexpress.com/_eLipQV

Of.  

Edit,

Yet! 

Sign in to follow this