Jump to content
Fiestaclub.nl
Fred58

Voorstellen

Recommended Posts

Wij rijden sinds 4 jaar in een ford Fiesta van 2016, maar hebben nog al wat onkosten buiten normaal onderhoud.

On 3-9-2020 at 19:24, Fred58 said:

Wij rijden sinds 4 jaar in een ford Fiesta van 2016, maar hebben nog al wat onkosten buiten normaal onderhoud.

Zoals?
Sowieso is een MK8 uit 2016 vrij zeldzaam, sinds ze geïntroduceerd zijn in 2017
Ik snap ook niet hoe je extra kosten kan hebben, omdat je met de 5-year extended service vrijwel voor alles gedekt bent, tenzij je steeds tegen een vangrail aan rijdt terwijl je, hoe zeg je dat netjes.... vermindert capabel bent om te mogen rijden.....
Enige extra kosten die ik tot nog toe heb gehad (behalve mijn eigen keuze upgrades) is een nieuwe accu, omdat de {st}opeens 18 weken ipv 6 weken buiten moest staan, moederziel alleen in de wind en de regen..... Vanwege dat Griepje-19 (Corona)
Evengoed van harte welkom, maar verklaar je alsjeblieft nader. :D

(mocht de OP (openingspost) op een gegeven moment veranderd worden, maar is fysiek niet mogelijk om op september 3, 2016 een gloednieuwe MK8 (1) gekocht te hebben, en er daarna nog meer meer dan standaard/normale (2) onderhoudkosten aan te hebben (want een MK8 valt nog in volledig onderhoud), (3).
Dat is dus alleen mogelijk als de extra kosten (verwijtbaar) door jezelf zijn aangebracht,of dat je echt heel erg in de zeik genomen wordt.....
In het eerste geval, als het gaat om met teveel drank of drugs in het verkeer deelnemen, dan verdien je elke cent  die het je gaat kosten.

In het tweede geval heb je gewoon nog volledige fabrieksgarantie, en zou ik als ik jou was heel snel naar een advocaat stappen, want je mag volgens EU wetgeving verwachten dat een nieuwe auto niet binnen 4 jaar grote reparaties nodig heeft....  Doe maar even Googlen, heel veel precedent ;)
En als het wel komt door eigen, hoe zeg je dat netjes, tijdelijke onkunde, dan heb ik slechts een tip te geven, lever je rijbewijs in.