Jump to content
Fiestaclub.nl
Marcel Fiesta

Cruise controle + stuurwielbediening JVC

Recommended Posts

Sinds kort heb ik een Ford Fiesta uit 2011. Omdat ik hier nog wat jaren in hoop te rijden wil ik mogelijkheid bekijken om cruisecontrol in te bouwen en heb ik een JVC-radio ingebouwd:

1. Graag zou ik cruise control inbouwen. Op diverse sites zie ik dat het mogelijk is om dit in het stuur in te bouwen en dat dit mogelijk al voorbereid zou zijn. Alleen dit moet nog geactiveerd worden bij een FORD dealer. Echter geeft de lokale FORD-dealer aan dat dit niet meer mogelijk is, en dat dit alleen ingebouwd kan worden met een apart pookje voor slechts 850 euro.

2. Ik heb een JVC schermpje met Android auto, dit werkt in principe briljant, alleen de stuurwielbediening werkt niet. Achterop de JVC zijn al wel enkele kabeltjes die hier speciaal voor zijn, maar ik zou niet weten welk kabeltje ik waar moet aansluiten. Verder vind ik online diverse adapters van zo'n 150 euro, maar eerlijk gezegd lijkt mij dit een beetje overdreven (het is toch niet heel veel meer dan een drukknopje die signaal 1/0 verstuurd waarbij de JVC kan uitlezen welk knopje ingedrukt wordt?)

Kunnen jullie me misschien helpen een betaalbare oplossing voor bovenstaande problemen te vinden?

Ik heb een stuur met een M er op (dus niet met OK of voicedingetje) en de JVC die ik gekocht heb is een KWM560BT

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt

Ik heb geen naam voor je, maar de Cruise Control kan je hier vast met iemand op het forum regelen. Je hebt daar een ander stuur voor nodig, óf een ander inlegdeel. Daarnaast moet de bedrading voorbereid zijn, dat is na 2010 bijna altijd zo. Bijna...

Een systeem met een pookje (John Gold / Goldcruise) is onzinnig voor deze auto.

Van de adapter voor je JVC radio denk ik dat het niet mee zal vallen om het zonder zo'n interface te regelen.

Uit het andere topic:

Grote kans dat dit al met ForScan kan of anders iemand die IDS heeft.
Hoewel ik heb geen ervaring heb met de Mk7: De CCC_DATA die daar aangepast word is overigens gewoon de Main/Backup centrale configuratie welke je ook via ForScan kan aanpassen, ik zou dit niet handmatig doen. "Nummer 50, ofwel byte 25" komt gewoon overeen met de dingen rond entry 23 ofwel "Cruise Control" en die 010101 is "Without fire fuel heater", "Without Cruise Control", "Without Rain sensor" naar 010201 ofwel "Without fire fuel heater", "With Cruise Control", "Without Rain sensor" omzetten. Voor zover ik weet kan dit gewoon met ForScan en een redelijk goedkope adapter (of een lenen). Mogelijk moet je dan inderdaad zoals daar staat nog meer aanpassen maar dit gedeelte is in ieder geval gewoon de CCC aanpassen, hint: Wel allebij doen, in IPC en BCMii anders werkt of het lampje, of de CC in zijn geheel niet.

Verder wat Mikkem aangeeft.

17 hours ago, Mikkem said:

Ik heb geen naam voor je, maar de Cruise Control kan je hier vast met iemand op het forum regelen.

Ik houd me graag aanbevolen

17 hours ago, TristanT said:

Hoewel ik heb geen ervaring heb met de Mk7: De CCC_DATA die daar aangepast word is overigens gewoon de Main/Backup centrale configuratie welke je ook via ForScan kan aanpassen, ik zou dit niet handmatig doen. "Nummer 50, ofwel byte 25" komt gewoon overeen met de dingen rond entry 23 ofwel "Cruise Control" en die 010101 is "Without fire fuel heater", "Without Cruise Control", "Without Rain sensor" naar 010201 ofwel "Without fire fuel heater", "With Cruise Control", "Without Rain sensor" omzetten. Voor zover ik weet kan dit gewoon met ForScan en een redelijk goedkope adapter (of een lenen). Mogelijk moet je dan inderdaad zoals daar staat nog meer aanpassen maar dit gedeelte is in ieder geval gewoon de CCC aanpassen, hint: Wel allebij doen, in IPC en BCMii anders werkt of het lampje, of de CC in zijn geheel niet.

Euhm, dit gaat me flink boven de pet. Tot dusver heb ik eigenlijk alleen kleine mechanische klusjes gedaan in auto's, maar dit zegt me eerlijk gezegd niet zoveel

17 hours ago, Mikkem said:

Van de adapter voor je JVC radio denk ik dat het niet mee zal vallen om het zonder zo'n interface te regelen.

Mij is nog niet helemaal duidelijk wat zo'n interface doet, maar de leverancier van de JVC geeft aan dat de interface van E150 niet werkt op mijn stuur (met M-knop). Kortom, eigenlijk weet ik niet precies wat ik zoek.
Zou zoiets kunnen voldoen: https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fiesta-2010-On-JVC-Car-Stereo-Radio-Steering-Wheel-Interface-Control/171366050366?hash=item27e6366a3e:g:QMkAAOSwIWVZAOjp?

Alvast bedankt,

3 hours ago, Marcel Fiesta said:

Euhm, dit gaat me flink boven de pet. Tot dusver heb ik eigenlijk alleen kleine mechanische klusjes gedaan in auto's, maar dit zegt me eerlijk gezegd niet zoveel

Komt er op neer dat iemand met relatief goedkope OBD2 spullen het waarschijnlijk wel kan doen en mijn vermoeden is dat je dus geen dure garagetools nodig hebt om de auto te herprogrammeren/udpaten. Overigens wel een slag om de arm met de Mk7's houden.