Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Goedemorgen

Ik ben Marcel, 26 jaar en woon in Enschede.

Sinds twee weken ben ik een eigenaar van een Ford Fiesta 1.4 uit 2011 (LPG)
Met nog geen 130.000 km op de teller hoop ik hier nog wel een aantal jaren gemak van te hebben.

Edited by Marcel Fiesta
Hoort niet in voorstel-topic --> verplaatst

4 hours ago, Marcel Fiesta said:

850 euro.

Pookje van verguld goud zeker? Ik zie ze elders het doen voor 400-500 euro (nog steeds veel geld).

Welkom Marcel. mk7 LPG heeft andere pk's? of blijft dat 96PK  bij de 1.4 🤔! En trouwens wat is E850,- nu, heden tendage ! Is die prijs E400/450,- bij een universele garage gevestigd in een nissenloods! Dat vraag ik mij af 🤔

1 hour ago, TristanT said:

Pookje van verguld goud zeker?

Dat idee kreeg ik inderdaad ook, vrij veel geld om niet meer m'n gaspedaal in te hoeven drukken.

Voor de rest:

Deze had ik inderdaad gevonden, hier stond echter in dat je bij het activeren aangewezen bent op een Ford-dealer. Dit is precies de reden geweest dat ik contact met hen had opgenomen, maar zij zeggen dat ze dit niet meer kunnen activeren in de boordcomputer o.i.d.) Dus ik dacht, dat iemand van u misschien mogelijkheden ziet.

Had even niet door dat dit het voorstel topic was dus: Welkom!

Eigenlijk is het voorsteltopic hier niet helemaal voor dus als je een appart topic aanmaakt verplaats ik daar het antwoord wel heen

Done, kun je dit verplaatsen naar: 

2 hours ago, bickel said:

Welkom Marcel. mk7 LPG heeft andere pk's? of blijft dat 96PK  bij de 1.4 🤔! En trouwens wat is E850,- nu, heden tendage ! Is die prijs E400/450,- bij een universele garage gevestigd in een nissenloods! Dat vraag ik mij af 🤔

92PK staat er bij de kentekencheck.

Ik heb op 2 plekken nu navraag gedaan, Omdat ik het eigenlijk ingebouwd wilde hebben in mijn stuur heb ik het bij een Forddealer aangevraagd (zodat ze het kunnen activeren). Ook bij een ander garage nagevraagd, hier ligt het bedrag aanzienlijk lager, maar nog steeds E550,-

21 hours ago, Marcel Fiesta said:

Done, kun je dit verplaatsen naar: 

92PK staat er bij de kentekencheck.

Ik heb op 2 plekken nu navraag gedaan, Omdat ik het eigenlijk ingebouwd wilde hebben in mijn stuur heb ik het bij een Forddealer aangevraagd (zodat ze het kunnen activeren). Ook bij een ander garage nagevraagd, hier ligt het bedrag aanzienlijk lager, maar nog steeds E550,-

Dus de pk's worden iets minder bij LPG . 1.1 meer verbruik omdat gas minder verbrandings calorien heeft dan benzine 🤔. Maar schoner voor het milieu 🤓.

On 1-9-2020 at 11:13, bickel said:

Dus de pk's worden iets minder bij LPG . 1.1 meer verbruik omdat gas minder verbrandings calorien heeft dan benzine 🤔. Maar schoner voor het milieu 🤓.

En niet te vergeten schoner voor de portemonnee.

Ik sta iets langer bij de pomp, maar dat biedt de mogelijkheid om anderen die ruim een euro per liter meer betalen een beetje uit te lachen 😉.

2 minutes ago, Marcel Fiesta said:

En niet te vergeten schoner voor de portemonnee.

Ik sta iets langer bij de pomp, maar dat biedt de mogelijkheid om anderen die ruim een euro per liter meer betalen een beetje uit te lachen 😉.

Hallo, Marcel die lachen jouw toch ook niet uit. Een beetje menselijker blijven, dus jij houdt niet van gas trappend sprinten 😎.

On 3-9-2020 at 11:19, bickel said:

Hallo, Marcel die lachen jouw toch ook niet uit. Een beetje menselijker blijven, dus jij houdt niet van gas trappend sprinten 😎.

Dit is uiteraard bij wijze van spreken. Maar bedankt voor de opvoeding ;)

2 hours ago, Marcel Fiesta said:

Dit is uiteraard bij wijze van spreken. Maar bedankt voor de opvoeding ;)

Geen dank. En je moet 18k-20k per jr. rijden wil je 🤓 voordeel krijgen . Geldt dat ook voor LPG?

Deze maakt zoveel km's niet per jr. 😊

Hi,

Afhankelijk van hoe zuinig de auto is uiteraard. Ik reed in mijn vorige auto (Polo) 1 op 12, dat doe ik nu nog steeds.

Ik betaal 15 euro wegenbelasting meer per maand (t.o.v. benzine), dus vanaf 15 liter (verschil is ongeveer 1 euro per liter) per maand = 180 km/maand --> 2160 km per jaar kan het voor mij uit.

On 1-9-2020 at 11:13, bickel said:

Ehm, misschien nog eens even je resources nakijken, met (huidige) LPG installaties gaat je vermogen omhoog, je verbruik echter ook.
Maar voor mensen die veel rijden kan het makkelijk uit....

Mijn 206 Sport (Leasebak, circa 2004) 1.6-16v ging dmv LPG-G3 van 110pk naar ~125pk, vanwege het extra gewicht en de irritant vake stops bij het benzinestation maakte het hem echter niet sneller..... Voordeel is wel dat je actie radius bijna verdubbelt (tot frustratie van mijn manager destijds ;) ), maarja, als je 99,9% uptime contracten garandeert, dan ga ik niet stoppen om te tanken als ik ook nog een volle benzinetank heb :) 
(Ik reed destijds rond de 100K per jaar)