Jump to content
Fiestaclub.nl
GioCainn

Race Red MK 7.5 ST

Recommended Posts

Beste leden,

Hierbij toch maar een nieuwe project pagina. Ik heb recent mijn witte 1 liter st line ingeruild voor wat snellers. De auto is uit 2013 en er staat 90000 km op. De vorige eigenaar had al wat leuke opties. Hier wil ik nog wel wat aan gaan toevoegen

Tot nu toe gedaan:
- Maxton design front lip
- Maxton design rear diffuser
- Miltek non resonated catback
- Stage 1 REVO chiptuning 
- Luxe kenteken platen 
- Eibach verlaag set 30 mm
- JR racing spacers 15 mm voor en 20 mm achter
- Custom schakelpook

Wat nog moet gaan komen:
- Revo onderste motorsteun 
- Symposer delete  
- Led achterlichten 
- Ramen blinderen 
- Nieuwe velgen
- Voorbumper opnieuw spuiten
- Custom stuur 
- Revo stage 2 inclusief hardware  

Toen ik de auto kocht hoorde ik trillingen in de deuren bij hardere bass, speakers nagekeken en waren nog heel. Dus gelijk maar even extra isolatie rondom de speakers geplakt. Nu kunnen we heerlijk gebruik maken van het mooie sony systeem dat standaard in de auto zit. 
1OswXMK.jpg

Mooi project,and have fun 👍

11 hours ago, GioCainn said:

Toen ik de auto kocht hoorde ik trillingen in de deuren bij hardere bass, speakers nagekeken en waren nog heel. Dus gelijk maar even extra isolatie rondom de speakers geplakt. Nu kunnen we heerlijk gebruik maken van het mooie sony systeem dat standaard in de auto zit. 
1OswXMK.jpg

Dat schuimrubber randje rond de speaker lost het dus op? Ik hoor het ook een beetje

Wat een prachtige kleur rood zo !

Heel nette auto.👍

5 hours ago, pwaltman said:

Dat schuimrubber randje rond de speaker lost het dus op? Ik hoor het ook een beetje

Ja scheelt wel een hoop zou zoiezo eerst even kijken of je speaker niet opgeblazen is. Anders kan je hem gewoon extra isoleren 

Moeten de rooie wagens een xtje naast elkaar zetten 😎
Maar volgensmij kom jij uit 't westen van NL ofnie Gio?

Gave look, dat bovenste plaatje lijkt bijna wel een render ipv een echte foto, hoe krijg je in vredesnaam je wielen zo dicht bij je spatborden? die zijn zeker gerold ofzo?

Verder, als je serieus bent over je audio dan zal je er toch echt iets meer aan doen dan alleen dat rubberen randje, de Sony HU heeft  alleen high-output, dus kan je er nooit fatsoenlijk versterkers achter zetten....
Zelfs mijn auto (waar in de deuren allemaal aftermarket isolatiemateriaal zit) willen nog wel eens trilling geven, daar doe je niks aan (er is bij mij nog net genoeg clearance om de ramen open en dicht te kunnen laten gaan) en dan zit er al een riserplate op omdat de Focal PS165FX anders te diep zouden komen....

5 hours ago, Gio said:

Moeten de rooie wagens een xtje naast elkaar zetten 😎
Maar volgensmij kom jij uit 't westen van NL ofnie Gio?

Ik kom inderdaad uit het westen, Rotterdam om precies te zijn. Maar mischien in de toekomst tijdens een evenement :)

2 hours ago, STJunkY said:

Gave look, dat bovenste plaatje lijkt bijna wel een render ipv een echte foto, hoe krijg je in vredesnaam je wielen zo dicht bij je spatborden? die zijn zeker gerold ofzo?

Verder, als je serieus bent over je audio dan zal je er toch echt iets meer aan doen dan alleen dat rubberen randje, de Sony HU heeft  alleen high-output, dus kan je er nooit fatsoenlijk versterkers achter zetten....
Zelfs mijn auto (waar in de deuren allemaal aftermarket isolatiemateriaal zit) willen nog wel eens trilling geven, daar doe je niks aan (er is bij mij nog net genoeg clearance om de ramen open en dicht te kunnen laten gaan) en dan zit er al een riserplate op omdat de Focal PS165FX anders te diep zouden komen....

De auto staat op eibach veren is volgens mij 30 mm verlaagd en er zitten spacers op, achter 20 mm en voor 15 mm. Wat betreft het geluid wil ik nog wel een keer upgraden met een andere unit, maar voorlopig is dit goed genoeg voor mij.

11 minutes ago, GioCainn said:

Ik kom inderdaad uit het westen, Rotterdam om precies te zijn. Maar mischien in de toekomst tijdens een evenement :)

Ja, moeten ze niet de hele tijd gecanceld worden vanwege Corona, zou mooi zijn!

Met 20/15mm spacers en eibach veren zou het inderdaad nét moeten kunnen, staan ze iets verder naar binnen dan bij mij maar wel veel dichter bij de wielkappen, verklaart idd veel.
ziet er keurig uit, rijdt het ook nog een beetje?
Zit zelf ook nog te denken aan -5/-10 mm op de veren, maar waarschijnlijk past het dan allemaal echt niet meer, en wil mijn rijcomfort niet verliezen. (8*18 ET45 225/35 staat al 23,5mm verder naar buiten, en 3% (19mm) groter dan standaard), dus ik heb weinig "wiggle room" meer....

1 hour ago, STJunkY said:

Ja, moeten ze niet de hele tijd gecanceld worden vanwege Corona, zou mooi zijn!

Met 20/15mm spacers en eibach veren zou het inderdaad nét moeten kunnen, staan ze iets verder naar binnen dan bij mij maar wel veel dichter bij de wielkappen, verklaart idd veel.
ziet er keurig uit, rijdt het ook nog een beetje?
Zit zelf ook nog te denken aan -5/-10 mm op de veren, maar waarschijnlijk past het dan allemaal echt niet meer, en wil mijn rijcomfort niet verliezen. (8*18 ET45 225/35 staat al 23,5mm verder naar buiten, en 3% (19mm) groter dan standaard), dus ik heb weinig "wiggle room" meer....

Op mn 1 liter st line had ik dezelfde setup en rijd perfect naar mijn mening de perfecte combi tussen comfort en wegligging. Een grote plus is dat het er nog is gaaf uit ziet ook. Jij hebt 18 inch dan heb je inderdaad weinig ruimte over en lever je al iets in op comfort denk ik? 

Kijk aan lekkere auto met mooie specs

Alleen je achterkant lijkt niet verlaagt. Die van mij staat achter bijna in de wielkast

On 24-8-2020 at 14:10, Steelmaster said:

Kijk aan lekkere auto met mooie specs

Alleen je achterkant lijkt niet verlaagt. Die van mij staat achter bijna in de wielkast

Hij is zeker verlaagd maar dit was een schuine weg dus voor stond meer naar beneden als achter :)

On 23-8-2020 at 22:55, GioCainn said:

Op mn 1 liter st line had ik dezelfde setup en rijd perfect naar mijn mening de perfecte combi tussen comfort en wegligging. Een grote plus is dat het er nog is gaaf uit ziet ook. Jij hebt 18 inch dan heb je inderdaad weinig ruimte over en lever je al iets in op comfort denk ik? 

Nee hoor, de sidewall van mijn standaard banden zijn 82mm, die van mijn huidige banden zijn 79mm, dat verschil merk je echt niet. Ik durf zelfs te stellen omdat ik er nu Michelin Super Sports onder zitten, het rijcomfort verbeterd is.
Ik merk wel dat op dagen als deze (nat en stormachtig) ik wel een beetje moet letten op torque-drift met deze combinatie van brede banden icm  Stage1.