Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Edith

Alternatief voor android auto

Recommended Posts

hallo,

Weet iemand een goed alternatief voor android auto (buiten apple carplay). De berichten bij whatsapp worden nl niet meer in het Nederlands voorgelezen...

Groet, Edith

17 minutes ago, Edith said:

Weet iemand een goed alternatief voor android auto (buiten apple carplay). 

Er is geen alternatief in dat opzicht. Je kan text-to-speech volledig aanzetten maar dan moet je altijd de bluetooth audio aan hebben staan als je de berichten wilt horen. Ik zou de instellingen op de telefoon aan gaan passen en daarmee hopen dat het werkt aangezien die bepalen wat de taal is (in android auto, google-assistent en algmene instellingen). De usb module heeft geen andere software er in zitten dan die voor AA/Carplay. Wellicht dat er wat hacks zijn maar ik kan me niet voorstellen dat die wel fatsoenlijk werken.

Android auto is overigens nog steeds niet officieel ondersteund voor de Nederlandse taal maar je kan altijd in de google android issues gaan zoeken/vragen stellen (ook niet officieel in het nederlands beschikbaar).

14 hours ago, Edith said:

hallo,

Weet iemand een goed alternatief voor android auto (buiten apple carplay). De berichten bij whatsapp worden nl niet meer in het Nederlands voorgelezen...

Groet, Edith

Tja, je weet het alternatief dus wel, maar daar wil je niet aan.... dus dan is er geen (zoals @TristanT zegt) officieel alternatief

Ik moet er wel bij zeggen dat er ergens (in mijn menu tenminste) je een optie hebt om te kiezen tussen je telefoontaal en je autotaal... (maar dat is dus wel met een iphone, dus weet niet of dat bij jou opgaat), mijn telefoon staat ingesteld op engels (vanwege vaak in buitenland zijn en emergency contacts, maar dat doet er verder niet toe), en ik wilde mijn (duitse) auto wel graag nederlands laten spreken, dus was even zoeken, maar de dame spreekt nu keurig nederlandstalig tegen me in een duitstalige auto met een engelstalige iphone....

Ik wil normaal gesproken niet naar een ander forum linken, maar ik zou even kijken naar de user Teake op dit bericht:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1718731/last

Beschrijft ongeveer precies wat jij nu ervaart, en meerdere users allemaal sinds begin augustus hebben.....
Dit is de directe link naar zijn oplossing: https://support.google.com/androidauto/thread/10667407?hl=en

Het komt er op neer dat je de "support for english language" moet verwijderen.

ST Yunky, Volgens mij werkt het niet, aan de reacties te zien van gebruikers Android Auto?? ik ben niet zo goed in de Englishe languase thuis 🤔. Syg*c en H*re doen het goed, maar ik wil geen reclame maken, heb daardoor de asteriksen erin getypt 😌

Sign in to follow this