Jump to content

Speaker mk6 fiesta

Ingomar
 Share

Recommended Posts

Goeden dag ik heb een fiesta uit 2009 mk6 .

en heb de radio iets te enthousiast aan gehad met als gevolg speakers naar de ballen . Heb echt geen verstand van speakers . Al die termen 5x7 of 13 cm coaxiaal snap er niks van . En dan met verloop ringen en zo . Kan iemand mij tips geven voor een goeie set die ik er zonder al te veel geknutsel er in kan zetten ? Wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven . Alvast bedankt 

5"x7" zijn ovale speakers,hiermede geven de grote aan in duim,=2,5 cm.Dit teken staat, " is een duim is 2.5 cm

Meestal bestaat deze speaker,uit bas en hogetone speaker.

Voorbeeld,https://www.bol.com/nl/p/kenwood-kfcps5796c/9200000106578134/?bltgh=llcR96EPFL7NHuCSxn5KgA.1_32.34.ProductImage

EEn coaxiaal,is ook een speaker in een met bas en in het middel punt een hoge tonen speaker. En die 13 cm,is de doorsnee van de speaker in het voorbeeld.

https://www.bol.com/nl/p/calearo-el130-coax-2-weg-auto-speakers-set-130mm-13cm/9300000002013162/?bltgh=kYYvcnHe--Y8Biu4SEZCNA.1_4.5.ProductImage

Verloop ringen zijn om evetueel een speaker pas te krijgen op een bestaande grote,toch een speaker te plaatsen,bv een 16 cm,doorsnee.

Ook worden deze verloop ringen gebruikt,om een wat betere geluids weergave tegeven,als ondergrond ipv direct op het metaal,want dan kunnen er resonaties ontstaan,en de speaker op het paneel begint te trillen ipv mooi geluid.

Hoop dat t enigsinds duidelijk is.

52 minutes ago, Ingomar said:

Oké ja ik snap het . Ik zag dat er in een fiesta 5x7 gaat weet iemand of dit correct is ? En wat ja een oké merk hoeft niet het beste te zijn maar gewoon redelijk.

@allesklusser,weet jij de maat 5"x7" in een fiesta past??

21 minutes ago, Razer said:

De mk6 tot 2008 heeft 5x7 

De mk7 die de ts eigenlijk heeft na mijn weten de 16 cm ( 6.5 inch ) speakers

Oké de mijne staat op kenteken 2009 is dat dan 5x7 ? 

Share

• Create New...