Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Rickert

Ford Fiesta Metal . Mountune , Milltek

Recommended Posts

Goedemiddag,  Ik heb een Ford Fiesta Metal .Fijne auto .vorige maand besloten hem te laten chippen .Maar inplaats van dat ie sneller werd ging ie langzamer . Dus hebben ze hem terug op originele afstelling gezet. Nu ben ik nog steeds op zoek om er wat meer uit te krijgen .Op internet bij pumaspeed een volledige milltek uitlaat gevonden met manifold . Heeft iemand hier ervaring mee . Of dit wel vermogenswinst gaat geven .Ze hebben ook nog een speciale nokkenas te koop iemand hier ervaring mee . Ford geeft aan 8,7 naar de 100 in werkelijkheid 9,4 na chippen 11 🙈 Nu weer rond 9,5 

Die cijfers van de fabrikant zijn altijd "wind mee, perfect asfalt&bandjes, alles van gewicht er uit". Zou ik niet te veel op letten. 9.4 tov 8.7 klinkt plausibel en de rest van het verschil kan ook aan jouw schakelen liggen (niet dat ik zeg dat je het verkeerd doet maar net even een mindere shift doet best veel, je verliest zo een halve seconde). Toevallig alleen meer vermogen en niet meer koppel gekregen?

9,4 veel meer is er niet uit te halen . Maar na chippen was het 11 voelde gewoon vermogen verlies hoog in 2 en in zn 3 . Wist sowieso dat chippen niet veel zal doen maar langzamer 🙈 Was ook een geteste file Zou 10 pk meer hebben en 20 nm meer .Voelde bij t gas geven ook dat ie wat inhield zelf idee of teveel benzine of misschien uitlaat de iets meer power niet door liet komen . Maar is een gevoel weinig verstand ervan 🤣 Wat ik begrijp zit er op een metal een sportuitlaat en andere manifold maar wil weten wat ik kan verwachten met full milltek exhaust en andere manifold of mensen er ervaring mee hebben.  En misschien meer mensen zo n  zelfde auto gechipt en deed ie t daar wel goed op. Hij maakte sowieso meer geluid na chippen 

Uitlaat zal niet veel meer vermogen geven ( wel meer lawaai ) zoiezo chippen met een on geblazen motor is het resultaat minimaal bij dit model daar er al door Ford andere software in is geschreven  Lekker zo rijden en wil meer power inruilen voor een st 

1 hour ago, Rickert said:

Auto is verkocht nu bezig met een mooie ST ;)

Juiste keuze 👍

Sign in to follow this