Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Edith

Whatsapp berichten in engels ipv nederlands

Recommended Posts

sinds kort worden de whatsapp berichten in het Engels uitgesproken ipv nederlands. Ik heb t idee dat dit met android auto te maken heeft. 

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Dit heb ik ook, maar dat komt omdat mijn telefoon op engels staat en die soms naar nederlands switcht. De algemene taalinstelling en de spreektaal instellingen zijn van belang (die zijn los van elkaar). In settings zoek naar text-to-speech output (of de nederlandse equivalent) en zet daarna deze specifiek op Nederlands of System language (systeemtaal) als die al op nederlands staat. Ik zou hem echter forceren als je specifiek een taal wilt gebruiken. Je kan hier mee experimenteren. Raar gevalletje: Spotify gebruikt een andere instelling, die doet het alleen in het Nederlands bij mij ondank dat ik multi-language aan heb staan. Geen idee waarom, want de rest van de dingen werken op engels als op nederlands. Bij het switchen tijdens gebruik van input taal veranderd ook de output taal dus dat is altijd even opletten als ik net een telefoontje heb gehad in een van de twee talen. Mogelijk heb je twee talen geactiveert wat dit dus kan opleveren.

Locatie van de instellingen:
Voor spraak input -> settings -> searchbar -> Assistent Languages (geen idee waar die normaal staat)
Voor output -> System -> Languages & input -> (advanced) -> Text-to-speech output 

Doe je die instellingen op je telefoon, android auto of in de auto?

2 hours ago, Edith said:

Doe je die instellingen op je telefoon, android auto of in de auto?

Telefoon, via android auto (op de telefoon, niet verbonden met de auto) kan je ook de assistent instellingen aanpassen.

Helaas is t niet de oplossing...

Hoi ik heb de oplossing gevonden. Het is een bug in de laatste google update. Dus even downgraden voorlopig 

Sign in to follow this