Jump to content
Fiestaclub.nl
Jeroen

ST2018 project

Recommended Posts

In dit topic zal ik de veranderingen aan mijn {st} bijhouden. 

Verwacht hier geen grote dingen, het zullen vooral de kleinigheden zijn die Ford had moeten doen 🙄

Als eerste heb ik onder de motorkap een setje gasveren gezet: 

Gekocht bij Dark Ice Designs

81172EE1-1F17-4EF7-9564-2F400836C81B.jpeg

De montage was erg makkelijk, je hoeft niet te boren, alles past op de gaten die al in de carrosserie zitten. 
enige is dat je het schuimrubber wat moet bijsnijden (zie vooraan deze foto) zodat de gasveer netjes kan kantelen zonder wat te raken.

3E298363-4300-4E45-9559-9D089DDA9659.jpeg

Alstweede heb ik de zijknipperlichten in de spiegels vervangen door donkere exemplaren die (net als de Knipperlichten in de koplampen) Zo mooi heen en weer lopen.

besteld bij Aliexpress omdat ik van iemand hier begreep dat dit dezelfde zijn als de dure van CEUK. Ik blijf natuurlijk wel een zuinige Hollander 😉

dankzij het filmpje van JB CTR (leuk kanaal trouwens voor als je meer over de MK8STwil weten) was het monteren goed te doen. De  gebruiksaanwijzing op de doos gaf aan dat ik het spiegelglas moest verwijderen , maar dat hoeft dus helemaal niet...

verpakt in een mooi doosje:

3-A1531-C0-65-F9-45-A9-AC07-24544-F1065-

met de benodigde gereedschappen erbij!

F40-DDD57-7-AB6-4-AE7-87-DE-8-D4-D15-B04

Eindresultaat 😎

67-D157-AA-52-BB-49-CC-BFB2-9-E6221-C541

De lampjes lijken iets minder fel te zijn dan de originele, maar ze lopen wel perfect gelijk met de koplampen!

Zijn de koplampen bij de MK8 standaard zo donker? bij mij (MK7,5 ST) zijn ze puur transparant.

KXXjxugnXJUDNTcLXNq5Ddyu.jpg?f=user_larg

Dit zijn full led koplampen, die hebben volgens mij een andere kleur dan de “standaard” lampen.  

edit: ik zie  dat STs met halogeen ook de donkere lampen hebben, zal dus wel bij de MK 8 ST horen. 

Moet die knipperlichten ook doen, ben volgensmij de enige hier met een mk8 st die het niet gedaan heeft 😂

On 5-8-2020 at 21:28, Gio said:

Moet die knipperlichten ook doen, ben volgensmij de enige hier met een mk8 st die het niet gedaan heeft 😂

Ja, moet je zeker doen (niet alleen mk8) maar wij paupers die een MK7.5 hebben halen je anders zodirect ook nog in....

Mijne komen (zoals alles van Ali, tussen morgen en eind oktober binnen :P )