Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Weetjuh

Aanjager blaast ineens veel te hard

Recommended Posts

Ik heb enkele weken terug een grote beurt en apk gehad en sindsdien blaast de aanjager als een gek. Zelf op standje 1 van de blazer komt er een luchtstroom uit die je liever uitzet of van je afwendt.

Ik heb de domme fout begaan daar niet tijdiger melding van te maken, want de garage zegt dat ze eigenlijk niet kunnen indenken dat het met de beurt te maken heeft. Ik heb het bij het wegrijden niet direct opgemerkt (want warm weer) en ik rij sindsdien maar 1x per week ivm Corona. Komt nog bij dat ik wat stressig was en dit probleempje een weekje of 2-3 te lang heb laten liggen.

Wat ik wel weet is dat na mijn beurt de auto knop aan stond van de blazer en de airco knop van d climate controle (oranje lichtjes aan), ook staat ie dan op 22 graden ingesteld (ik rij altijd met 19-20,5). De laatste keer dat ik herinnerde dat die in die stand stond was na vervangen van mijn accu. Normaal onthoudt de auto m'n eigen stand en daarbij staat de airco vrijwel nooit aan. 

Wat kan het probleem zijn? En met name wat kan bij de grote beurt of apk gedaan zijn dat dit heeft doen gebeuren? Ik heb de auto al bij de garage afgegeven en is vandaag in onderhoud, en heb aangegeven dat ik niet zomaar bereid ben voor de kosten op te draaien. Wil het even via deze weg checken

Er is onder andere een geurfiler en luchtfilter vervangen bij de beurt van mijn Fiesta (vorige model) in titanium uitvoering met climate control. 

9 hours ago, Weetjuh said:

Wat ik wel weet is dat na mijn beurt de auto knop aan stond van de blazer en de airco knop van d climate controle (oranje lichtjes aan), ook staat ie dan op 22 graden ingesteld (ik rij altijd met 19-20,5). De laatste keer dat ik herinnerde dat die in die stand stond was na vervangen van mijn accu. Normaal onthoudt de auto m'n eigen stand en daarbij staat de airco vrijwel nooit aan. 

Die 22 graden is de reset stand welke hij pakt na van de accu af te zijn geweest en als de software geupdate is. Hebben ze dat toevallig gedaan? Ik kan me goed voorstellen dat ze de accu er af hebben gehaald tijdens de beurt en dat dat de reden is.

Als het een handmatige airco was geweest zou ik zeggen de blower weerstand, als die stuk is dan blijft hij op max stand staan. Geen idee of de Fiesta met automatische airco die ook heeft. Ik zou daar beginnen.

Sign in to follow this