Jump to content

Fiesta MK6 - Piepend geluid aanjager

Recommended Posts

Hallo,

Had al wat rond gezocht hier op het forum maar heb geen oplossing kunnen vinden.

Wanneer ik mijn ventilator aanzet hoor ik een piepend geluid, nu had ik gelezen dat dit mogelijk door de lager van de aanjager kan komen en dat WD-40 het probleem kan verhelpen.

Maar hoe kom ik hier bij?

Dashboardkastje eruit halen (openzetten, daarna zijkanten indrukken en naar beneden klappen en evt. eruit nemen). Daarna kun je erbij, maar het zit vrij hoog achter het dashboard. Even de auto op contact en de aanjager aanzetten zodat de kachelmotor aangaat en je ziet waar je moet zijn. Let wel dat 'ie op recirculatiestand staat, want dan schuift er een kapje voor en kun je niet bij de kachelmotor.

Succes!

1 hour ago, allesklusser said:

WD40 zal wel helpen maar is niet blijvend smerend. Je kunt beter iets van een drupje olie er op doen of uit een spuitbus wat siliconen olie er op spuiten.

Zou ik de hele fan eruit moeten halen?

Denk dat ik die koppeling met de servo motor eerst los moet maar heb geen idee hoe ik die losmaak.

screenshot-photos-google-com-2020-08-01-
pick a number 1 6

Gebruik geen wd40, dat is daarvoor niet geschikt. Een lager smeer je bij voorkeur met vet. Je kunt wit vet uit een spuitbus proberen of nog beter, dun-vloeibaar het uit spuitbus. Is zeer vloeibaar en eens uit de spuitbus stolt het. Daardoor dringt het ver door, bijna als kruipolie om daarna de consistentie en smeltende eigenschappen van het te krijgen.

Share

• Create New...