Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MagneticGreyFiesta

Forscan Wheel Brakes Type Rear?

Recommended Posts

in forscan staat er in de Central Configuration (main) ingesteld dat ik trommelremmen heb maar ik heb er een tijd geleden st2 remmerij ondergezet, dus remschijven.

Nu zou ik dit in forscan ook om willen zetten maar is mijn vraag welke value ik aan moet zetten? Of kan ik hier beter vanaf blijven?

(Remmerij doet het prima)

Central configuration https://imgur.com/gallery/mPUq5Wb

EDIT:

Simpelweg weer de st-line sensoren terug geplaats en alle meldingen zijn weer weg, in voertuiginstellingen staat nu een menu ESC die ook werkt! In de sensoren zal waarschijnlijk toch verschil zitten.

Blauw st(2016), geel st-line(2017) https://imgur.com/gallery/mj4jqRy

Edited by MagneticGreyFiesta
Opgelost

Volgens mij 02, maar dan moet je ook de Suspension naar "special" aanpassen anders krijg je een configuratiefout. Overigens heb je die "special" suspension ook als je de schijfremmen hebt. Geen idee of het iets aanpast (rembalans?) maar je kan dan wel -theoretisch- de esp knop gebruiken. Echter die zit niet doorgelust van de abs in de meeste Mk7.5 modellen. Ik ben benieuwd of je verschil merkt.

Overigens moet je dit volgens mij in de bcm aanpassen (de backup) net als de ipc.

On 27-7-2020 at 10:12, TristanT said:

Volgens mij 02, maar dan moet je ook de Suspension naar "special" aanpassen anders krijg je een configuratiefout. Overigens heb je die "special" suspension ook als je de schijfremmen hebt. Geen idee of het iets aanpast (rembalans?) maar je kan dan wel -theoretisch- de esp knop gebruiken. Echter die zit niet doorgelust van de abs in de meeste Mk7.5 modellen. Ik ben benieuwd of je verschil merkt.

Overigens moet je dit volgens mij in de bcm aanpassen (de backup) net als de ipc.

Oke, weet je dan toevallig ook het verschil tussen hopd of epd en de betekenis? 

De suspension staat al standaard op sport ingesteld (alleen de achteras is veranderd, veren en alles is nog hetzelfde) wat zou hier "special" aanpassen aangezien het puur remmerij is?

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar het verschil dus ik laat hem misschien op de remmentestbank zetten met hoe het nu is en dan omzetten naar schijfremmen. Je zou zeggen dat het verschil maakt omdat trommelremmen zachter remmen dan schijf

Alvast bedankt!

2 hours ago, MagneticGreyFiesta said:

Oke, weet je dan toevallig ook het verschil tussen hopdb of epdb en de betekenis? 

Hand Operated Parking Brake en Electric Parking Brake

2 hours ago, MagneticGreyFiesta said:

De suspension staat al standaard op sport ingesteld (alleen de achteras is veranderd, veren en alles is nog hetzelfde) wat zou hier "special" aanpassen aangezien het puur remmerij is?

Doet iets met de instellingen en configuratie van de ABS systemen (cq remmen dus), ik weet niet exact wat het is. De ST's hebben allemaal "special", ST-line heeft "sport" en de rest heeft iets anders. Ik heb niet het idee dat het veel doet behalve de ESP disable/sport mode functie aanzetten, maar als je een testbank hebt zou ik zeggen: probeer het uit, weten we het allemaal direct ;)

Ik heb het (suspension en brake type rear) aangepast in de ipc en bcm backup, alleen (waarschijnlijk) omdat er de originele abs sensoren inzitten krijg ik nu een abs storing (Code U2101 - Control Module Configuration Incompatible)

Of betekend dit iets anders?

Ik heb de st sensoren nog liggen, deze zal ik erin plaatsen en kijken of het goed is

Nee dat is echt een configuratiefout. Dit is soort van zwarte magie: soms werkt het, soms niet, ik heb het overigens ook maar een keer goed geconfigureerd gekregen, na het terugzetten op drums en daarna weer op schijfremmen zetten had ik ook die melding. Wellicht was het toch een andere waarde die ook meespeeld. Mocht ik er weer mee gaan testen en het lukken om het weer goed te krijgen zal ik het wel mededelen maar daar heb ik helaas de komende tijd niet echt ruimte voor in de agenda. Ik dacht overigens dat het alleen de combinatie suspension+brakes rear was. Maar blijkbaar ben ik toch iets vergeten.

Je kan overigens een herinitializatie proberen: stroom er af, stroom er op.

19 minutes ago, TristanT said:

Nee dat is echt een configuratiefout. Dit is soort van zwarte magie: soms werkt het, soms niet, ik heb het overigens ook maar een keer goed geconfigureerd gekregen, na het terugzetten op drums en daarna weer op schijfremmen zetten had ik ook die melding. Wellicht was het toch een andere waarde die ook meespeeld. Mocht ik er weer mee gaan testen en het lukken om het weer goed te krijgen zal ik het wel mededelen maar daar heb ik helaas de komende tijd niet echt ruimte voor in de agenda. Ik dacht overigens dat het alleen de combinatie suspension+brakes rear was. Maar blijkbaar ben ik toch iets vergeten.

Je kan overigens een herinitializatie proberen: stroom er af, stroom er op.

🙈 Dan zal ik de originele sensoren weer terug zetten, heb net de st sensoren erin hahah. Of kan ik deze inleren via ABS asbuilt? 

Haha, je kan het altijd proberen. Voor zover ik weet moet je dan gewoon de standaard inleermethode pakken maar ik weet niet of dat kan zonder IDS.

Sorry voor alle vragen haha, je weet er wel een hoop van.

Standaard inleermethode is door de nummers aan te passen in asbuilt of moet ik ergens het serienummer van de sensoren invoeren?

Sign in to follow this