Jump to content

Remmen upgrade Fiesta MK6 (Big Brake Kit?)

Tdjong
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu een kleine 2 maanden in het bezig van een Fiesta ST150. Leuk wagentje, alleen de remkracht kan wat beter.

Via een vriend hoorde ik dat een Big Brake Kit de way to go is. Heeft iemand van jullie ervaring met zulke kits op een MK6?

Verder ben ik benieuwd naar alternatieve kits die ook de remkracht verbeteren, maar die iets goedkoper zijn.

Wat wil je ermee? Leuk straatgebruik of ga je 20 rondjes de nurburgring rond? 

Eigenlijk meerdere opties.

1. Andere remblokken ( yellowstuff ) en remslangen ( eventueel gegroefde schijven

2. Een upgrade naar 300mm is makkelijk. St170 schijven en klauwen of mondeo mk3 klauwen.

3.  4 pots ksports is ook leuk, maar vele malen duurder.

Alles hangt en staat wat je voor velgen gebruikt. 300 mm betreft minimaal 16 inch. 330 mm 17 inch

Tevens kijken voor een whiteline stabilisator stang voor de achterzijde, maakt je auto vele malen fijner 

Linkje https://pumaspeed.co.uk/product-K-Sport-Fiesta-ST150-Big-Brake-Upgrade-Kit-330mm_15968.jsp

• 1 year later...
On 24-7-2020 at 18:29, Razer said:

Alles hangt en staat wat je voor velgen gebruikt. 300 mm betreft minimaal 16 inch.

Even inhaken (was op zoek naar iets anders met remmen) maar 15'' velgen passen ook afhankelijk van de soort/merk/typ velg.

Zelf heb ik 15'' TD pro-race 1.2 i.c.m. de 300mm mondeo/ST170 upgrade en dat past allemaal prima

On 19-11-2021 at 16:12, Sjon said:

Even inhaken (was op zoek naar iets anders met remmen) maar 15'' velgen passen ook afhankelijk van de soort/merk/typ velg.

Zelf heb ik 15'' TD pro-race 1.2 i.c.m. de 300mm mondeo/ST170 upgrade en dat past allemaal prima

Dat klopt. Uitzonderingen daar gelaten.

In de regel past dit niet ( en zeker om teleurstellingen te voorkomen )

Men vijlt soms zelfs de remklauwen af om ze passend te maken..alleen zou ik hier ver van weg blijven

On 21-11-2021 at 12:51, Razer said:

Men vijlt soms zelfs de remklauwen af om ze passend te maken..alleen zou ik hier ver van weg blijven

Dat lijkt me niet perse de veiligste optie. Net als het bewerken van de velgen om het passend te krijgen 😱

Share

• Create New...