Jump to content
Fiestaclub.nl
nicela

automatische temperatuurregeling

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje over de automatische temperatuurregeling van mijn fiesta, bouwjaar 2011

Ik had tijdens het rijden de automatische regeling aan (airco stond uit ) met de stand op 20 graden.

Terwijl het buiten warmer was blies hij alleen nog warmere lucht binnen.

Ik heb toen het apparaat helemaal uitgezet en gelijk weer aangezet en ineens blies hij koudere lucht wat een flink verschil was.

Voor de duidelijkheid, de airco zelf stond niet aan.

Heeft iemand ook wel eens ervaring mee gehad en /of er een oplossing voor is.

Wellicht iets met contacten of een relais?

De airco zelf werkt perfect en koelt zeer goed als ik deze aanzet

Ik zou het graag willen vernemen of er een verklaring voor is.

groet, Nico

Heb een lease Focus gehad die dat zelfde in vier jaar tijd twee keer deed. Ben destijds even op een parkeerplaats gestopt, motor/contact even uit/aan, probleem verholpen.

On 15-7-2020 at 16:05, allesklusser said:

Heb een lease Focus gehad die dat zelfde in vier jaar tijd twee keer deed. Ben destijds even op een parkeerplaats gestopt, motor/contact even uit/aan, probleem verholpen.

allereerst dank voor de reactie.

ik zet de auto eigenlijk elke dag uit wanneer ik thuiskom echter is het geen eenmalig iets maar wat vaker is voorgekomen.

het verschil nu is nu dat ik onder het rijden hem helemaal uitgezet had en weer aangezet en ineens kwam de koelere lucht op automaat en de airco uit.

het is net alsof er een contact blijft hangen vandaar de vraag of er iemand zoiets ervaren heeft. 

Hoe zet je eigen lijk de airco uit ???

Voordat ik thuis kom,2 minuten ongeveer.

Draai ik de knop van de blower terug en druk de knop van airco uit,zodat de airco geheel drogen.

dan geeft het scherm,,dat automaat uit staat.,als ik weer nodig hebt,druk op de knop auto,en alles start,gewoon op.