Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds een week last van een melding 'motoronderhoud nu'.

Vermogen is aanzienlijk gedaald bij de melding wat erg irritant is. De melding komt steeds uit het niets en de ene keer wel en de andere keer niet.

De motor uitzetten en daarna weer aan verhelpt het probleem wel maar het is dan afwachten wanneer hij weer komt.

Ben naar de garage geweest en die heeft hem uitgelezen en geeft 3 fouten aan op de turbo.

Er werd mij vertelt dat er een sensor vervangen moet worden. De sensor zou 200 gaan kosten wat ik zelf nogal duur vind.

Ik kan helaas zelf niks vinden over het onderdeel en dus niet inschatten of het een redelijke prijs is.

Zie foto ( https://imgur.com/Zj38Q0p ) waar de connector met gele stip naar toe gaat dat onderdeel zou vervangen moeten worden. Kan iemand mij vertellen om welke sensor het gaat en wat die ongeveer zou moeten kosten?

En een kleine uitleg wat die sensor precies doet zou ook wel fijn zijn.

Alvast bedankt.

Groet

Fiesta<3

@Fiesta<3 Wellicht handig om de motor te vermelden.

Als ik terugzoek naar je aanmeld-topic, dan lijkt het om de Mk7.5 diesel te gaan. Is het dan de 1.5 TDCI of nog de oude 1.6 TDCI?

Maar wat kost zo'n turbo bij de dealer mocht ie stuk zijn 🤔 €1250,- incl.  montage! Heb geen idee voor bv. mijn mk8 Titan? 

even een update

onderdeel is vandaag vervangen en moest bijna €300 betalen

nu afwachten of het probleem verholpen is

@allesklusser

onderdeel van het filmpje is vervangen echter is het niet te vergelijken met wat er bij mij in zit misschien een nieuwer type ?