Jump to content
Fiestaclub.nl
Ritchie72

Navigatie update

Recommended Posts

Inmiddels ook de laatste update van 8GB erop gezet, en de XML ingelezen, maar... ik krijg nu als ik de VIN opnieuw invoer weer een update..

Er is een navigatie update beschikbaar. Ca. 0MB:

Map_44309_Update

Map: SyncMyRide met als bestand: GB5T-14G386-AC.tar

en bestand in de root:  autoinstall.lst

On 5-7-2020 at 11:33, Scotaurion said:

Heb het XML bestand, gegenereerd na de update van 16 GB (build 19205 en F9 kaarten), net geüpload naar Ford.

En even gecheckt of het XML bestand is over gekomen.

Blijkt er weer een update (navigatie gerelateerd) van 8,9 GB klaar te staan.

Ben benieuwd wat dit nu weer is.

Ja die heb ik ook geinstalleerd, ben benieuwd of je na die update ook de melding krijgt:

Er is een navigatie update beschikbaar. Ca. 0MB

29 minutes ago, Ritchie72 said:

Ja die heb ik ook geinstalleerd, ben benieuwd of je na die update ook de melding krijgt:

Die heb ik ook gehad, en dacht dat ik die wel even voor de deur kon installeren... na ruim een kwartier ben ik maar gestopt, en daarna was ik er zo klaar mee dat ik intussen 700 km gereden heb zonder de update uit te voeren.... misschien morgen maar weer eens proberen onderweg naar mn werk. Hoop dat het half uurtje reistijd voldoende is. (Zo jammer dat je geen voortgang ziet, en dus niet weet of je nog 2 minuten kan wachten, of dat je nog een uur zit....)

Ik heb dit al 2x uitgevoerd, en iedere keer de XML laten inlezen, en iedere keer na het opnieuw invoeren van de VIN krijg ik een update van 0 MB

13 hours ago, Ritchie72 said:

Ik heb dit al 2x uitgevoerd, en iedere keer de XML laten inlezen, en iedere keer na het opnieuw invoeren van de VIN krijg ik een update van 0 MB

🤔 Ford? niet vooruit te branden 😎 al jaren achterlopend 🐌? VW/Mercedes ook?🐙

On 13-7-2020 at 11:10, TristanT said:

Met de interrogator uit deze post:

Zet die op een verder legen usb stick, resultaat is het xml bestand waar ford om vraagt. Het apparaat met wifi verbinden wil soms ook werken als hij naar huis belt met dezelfde mededeling.

Dank, ga ik proberen.

Bij mij heefgt dit niet geholpen, ik blijf de onderstaande melding houden.

On 13-7-2020 at 11:10, TristanT said:

Met de interrogator uit deze post:

Zet die op een verder legen usb stick, resultaat is het xml bestand waar ford om vraagt. Het apparaat met wifi verbinden wil soms ook werken als hij naar huis belt met dezelfde mededeling.

Ik wilde dit morgen doen, maar bij het opslaan van het zip bestandje op mijn harde schijf (voor toekomstig nut) zag ik het oude xml bestand staan, van de vorige update. Deze geprobeerd, werkt ook, de 8,9 Gb update wordt nu aangeboden.

Dat stukje over wifi en bellen werkt denk ik niet bij de mijne, die is van maart 2018 en heeft geen simkaart.

14 hours ago, Mikkem said:

Dat stukje over wifi en bellen werkt denk ik niet bij de mijne, die is van maart 2018 en heeft geen simkaart.

Als je hem met je thuiswifi verbind (dus andersom, de module met jouw wifi verbinden) dan werkt dat prima. Hij geeft het alleen niet aan wat hij aan het doen is. Het idee was denk ik ooit dat ze de updates op die manier konden laten draaien wanneer de auto in de garage stond maar voor zover ik weet doen de 3.0 modules dat niet. Ze sturen echter wel de configuratie door naar Ford zodra ze internet verbinding hebben via jouw thuiswifi bijvoorbeeld.

6 hours ago, TristanT said:

Als je hem met je thuiswifi verbind (dus andersom, de module met jouw wifi verbinden) dan werkt dat prima. Hij geeft het alleen niet aan wat hij aan het doen is. Het idee was denk ik ooit dat ze de updates op die manier konden laten draaien wanneer de auto in de garage stond maar voor zover ik weet doen de 3.0 modules dat niet. Ze sturen echter wel de configuratie door naar Ford zodra ze internet verbinding hebben via jouw thuiswifi bijvoorbeeld.

OK, ik snap het.

Het trucje wat ik zelf beschreef werkt helaas maar 1 keer. De 8,9 Gb update blijft aangeboden worden.

Iemand al een idee over:

zie deze link voor een aantal gebruikers met hetzelfde probleem...

On 4-7-2020 at 22:09, TristanT said:

Mijn 3.0 module heeft sinds vandaag ook de F9 kaart download klaarstaan. Gisteren nog niet. Het lijkt dus echt op een gestagede release en iedereen zal hem waarschijnlijk de komende weken krijgen.

Raar bezig hoor ford. 

Heb update naar sync 3.3 uitgevoerd maar kaart blijf gewoon op F7. Contact met ford Nederland gehad zeiden dat ze daar niks aan kunnen doen ja wij maken de kaarten niet. :(

31 minutes ago, forcedmarcel said:

Raar bezig hoor ford. 

Heb update naar sync 3.3 uitgevoerd maar kaart blijf gewoon op F7. Contact met ford Nederland gehad zeiden dat ze daar niks aan kunnen doen ja wij maken de kaarten niet. :(

De fabrikant is wel terdege eindverantwoordelijk voor het product wat ze verkopen. Dit is een flutantwoord. Of misschien anders gezegd, men koopt een product in zoals dynamo's van bijvoorbeeld Denso wat vrij gebruikelijk is in de autoindustrie. Als die dus binnen garantietijd defect raakt zegt men dus eigenlijk: "Tsja, jammer voor u maar wij maken die dingen niet, u moet echt bij Denso zijn." Een slechter antwoord konden ze eigenlijk niet geven.

Er is een navigatie update beschikbaar. Ca. 0MB   nog steeds niks over te vinden