Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Estanius

Ratelend geluid bij lagw toeren

Recommended Posts

 Hallo Fiestanistas, 

Ik ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een ford fiesta 2015. Ik was heel erg trots tot ik bij de dealer langsging om een check up van de auto te doen. Toen werd ik wat minder trots....

Nu blijkt dat er een ratel tijdens het optrekken (voorruit en achteruit) zit t/m de 1,5 toeren. Daarna is het weg. Ik hoorde het bij de aankoop al maar dacht dat het wellicht bij de auto zelf hoorde. 

Nu verteld de dealer dat het hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met de turbo. Dat er wellicht iets los zit of iets met de uitlaat, een hitteschild of iets dergelijks. 

Hebben jullie hier ervaring mee ? Er werden al prijzen van boven de 1000 eu besproken (dit incl vervangen brandplaatjes verstuivers) waardoor mijn trotsheid in deze auto heel snel gekelderd is.....

Kan iemand advies bieden wat nu te doen ? 

Alvast bedankt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Estanius said:

Nu blijkt dat er een ratel tijdens het optrekken (voorruit en achteruit) zit t/m de 1,5 toeren. Daarna is het weg. Ik hoorde het bij de aankoop al maar dacht dat het wellicht bij de auto zelf hoorde. 

 

Ik zou eerst gaan checken of alles wel echt goed vast zit, tot 1.5k toeren maakt de 3 cilinder veel vibraties en werkelijk van alles kan los zitten gaat dan lawaai maken, van een kabeltje tot een losliggende metalen klipje tot wat zij zeggen, hele onderdelen. Ik heb een tijdje last gehad van tikken achter het dashboard tot ongeveel 2k toeren. Dat bleek een kabel connector te zijn die ik los had laten liggen en tegen het harde plastic van het dashboard aantikte, na vasttapen was er niets meer aan de hand.

Heb je er last van als je hem stationair laat draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. 

Ja ik heb er ook last van tijdens het stationair draaien. 

Echter merk ik vandaag dat het geratel er ook is op de snelweg als ik van 100 naar 120 optrek. Lijkt dus niet alleen 1,5 k toeren te zijn. 

Ik hoop dat er iets los zit. Dat zou de makkelijkste en goedkoopste oplossing zijn. 

Ik ga morgen naar de dealer om er eens naar te kijken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het eens vergelijken met een andere auto waar dezelfde motor in ligt. Ik heb zelf een 1.0 Ecoboost en die heeft ook een soort rammel wat volgens mij een producteigenschap is. Tot nu toe heeft elke 1.0 Ecoboost die ik heb gereden of in onze werkplaats gehad een soortgelijke rammel. Mijn Pa heeft een Ecosport 125pk: idem, mijn oom een CMAx 125pk: idem een maatje van me een Focus 140pk: ook dezelfde rammel. Echter,als jouw dealer het wil onderzoeken zal het iets anders zijn. Maar zoals eerder aangegeven, vergelijk het eens met een andere auto dan weet je het zekr.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×