Jump to content
Fiestaclub.nl
marzwa

Ford Fiesta MK7.5 ST-Line Magnetic Grey

Recommended Posts

De bekabeling,zit bij mij gewoon los in het lamphuis,al 3jaar,nergens last van.

Weer wat kleine updates gedaan aan de auto;

Gasveren voor de motorkap geïnstalleerd (klusje van plusminus 30 minuten, voor mij dan), Focus MK3 ruitensproeiers van Paintmodz in de kleur van de auto (Magnetic Grey), DMB Graphics gel badge overlays (zie foto's) en onder de huid een K&N inlegfilter geplaatst. Verder heeft ie zijn eerste beurt gehad, gelijk schijven en blokken van Brembo erop laten zetten. 

Verder gebruik ik nu de velgenreiniger van Alu Teufel ipv die van Poorboys World, merkbaar minder chemisch en verwijderd zowat alle remstof en andere viezigheid in tegenstelling tot die van van PBW. 

Nu nog een stylingsdingetje op de planning: Luxe kentekenplaten, vind dat toch wat mooier dan die gestanste dingen. 

Daarnaast op zoek geweest naar een actieve subwoofer in niet te groot formaat, uitgekomen bij die van Pioneer, de TS-WX130DA. Goede dingen over gelezen, nu nog kijken of ik deze zelf kan installeren, of dat ik daar wat hulp bij nodig heb. Tips zijn van harte welkom!

Foto's: 

y7vDou3.jpg

9xccrz4.jpg

RKfDqmJ.jpg

44 minutes ago, Bnz said:

leuke updates,staat net ff anders !!!

Thanks! Kleine details kunnen toch veel doen voor de liefhebber 😀

5 hours ago, Dennyz said:

@marzwaMerk je verschil met k&n filter? Ik zit er ook over na te denken

Ik merkte het effect met mijn ITG Long Maxogen CAIS wel, ongeveer 0PK (misschien zelfs wel 1PK) erbij, maar wel veel mooier geluid (netjes, maar een duidelijker motorgeluid (voornamelijk het afblazen van de turbo)
Pas als je je hele intake vervangt dan krijg je daadwerkelijk (een meetbaar) verschil, anders klinkt hij alleen iets anders.

full.jpg?nohitcount=1

r6CvqgkhaTsOmTek4XjmOIBb.jpg?f=user_larg

kpuMrWPllUNMpQOMyUF45zqy.jpg?f=user_larg

Net wat stjunky zegt pk's krijg je er niet merkbaar van. Al heb ik wel het gevoel dat hij beter reageert. Maar dat kan ook tussen de oren zitten. Je moet het vooral voor het geluid doen

@Dennyz Ik kan bevestigen wat 2 bovenstaande heren zeggen: vind het moeilijk om echt een verschil waar te nemen, daarvoor zou je een uitgebreide test moeten doen. Wel heb ik het gevoel dat het iets doet. Daarbij is het gewoon heel fijn om niet ieder jaar je filter te hoeven vervangen, dit filter kan je namelijk inspuiten met een speciale spray waardoor hij langer meegaat dan de auto zelf.

On 26-12-2020 at 09:10, Steelmaster said:

Net wat stjunky zegt pk's krijg je er niet merkbaar van. Al heb ik wel het gevoel dat hij beter reageert. Maar dat kan ook tussen de oren zitten. Je moet het vooral voor het geluid doen

Dat ben ik eens, de auto lijkt sneller door zijn toeren te gaan, dus waarschijnlijk iets meer torque omdat hij minder restricted is, en dat rijdt iets sportiever.... (maar ook eens dat het tussen de oren kan zitten ;) )

2 hours ago, STJunkY said:

Dat ben ik eens, de auto lijkt sneller door zijn toeren te gaan, dus waarschijnlijk iets meer torque omdat hij minder restricted is, en dat rijdt iets sportiever.... (maar ook eens dat het tussen de oren kan zitten ;) )

Wij zijn het best vaak eens kom ik achter😁

On 29-12-2020 at 19:03, marzwa said:

Niet om ook maar iets af te doen van je post, en je spray is zelfs wel een goede tip, maar een inlegfilter (van wie dan ook) doet sowieso niks, behalve misschien iets qua klank, als je van plan bent niet verder te upgraden.

Als je dat wel bent moet je toch wel een écht CAIS (Cold Air Intake System) installeren, en daar is volgens éhm, iedereen voor de Ford Fiesta de beste een ITG Long Maxogen https://autosportmebu.nl/product/itg-ford-fiesta-mk7-st-long-maxogen/.....

10 minutes ago, STJunkY said:

Niet om ook maar iets af te doen van je post, en je spray is zelfs wel een goede tip, maar een inlegfilter (van wie dan ook) doet sowieso niks, behalve misschien iets qua klank, als je van plan bent niet verder te upgraden.

Als je dat wel bent moet je toch wel een écht CAIS (Cold Air Intake System) installeren, en daar is volgens éhm, iedereen voor de Ford Fiesta de beste een ITG Long Maxogen https://autosportmebu.nl/product/itg-ford-fiesta-mk7-st-long-maxogen/.....

Waarom zou een inlegfilter niets doen? Mijn vorige auto hebben we op de vermogensbank getuned. 3 runs met standaard inlegfilter kwamen uit op 225pk. De volgende 2 runs met inlegfilter kwamen uit op 238pk. Dat lijkt mij toch best wat effect kunnen hebben.

21 minutes ago, martn said:

Waarom zou een inlegfilter niets doen? Mijn vorige auto hebben we op de vermogensbank getuned. 3 runs met standaard inlegfilter kwamen uit op 225pk. De volgende 2 runs met inlegfilter kwamen uit op 238pk. Dat lijkt mij toch best wat effect kunnen hebben.

Ik weet niet wat je vorige auto was, maar klinkt alsof hij al getuned was, en 13PK vanwege een inlegfilter, dan heb je heel veel mazzel of een heel vreemde auto.... Zou de Dyno's wel eens willen zien dan eigenlijk, want dat is meer dan dat de manufacturers zelf claimen, maar nogmaals, zolang ik niet weet over welke auto je het hebt kan in natuurlijk ook geen uitspraak doen over de credibiliteit van je uitspraak.....

(om te nuanceren, bij een logge amerikaanse V6/V8 kan ik het me nog wel voorstellen, bij een opgepomte hedendaagse 4-inline turbo motor, not likely.....)

En 5 runs doen voor één inlegfilter, dan zou ik toch minimaal een link verwachten naar een social media pagina, want als je dan geen pro youtuber bent ofzo, lijkt het me wat buitensporig om ~€500,- uit te geven aan 5 dyno runs voor een inlegfilter van een paar tientjes, of de apparatuur zelf te hebben, en dan dus ook professioneel bezig te zijn, dus niet per definitie onpartijdig.

46 minutes ago, STJunkY said:

Ik weet niet wat je vorige auto was, maar klinkt alsof hij al getuned was, en 13PK vanwege een inlegfilter, dan heb je heel veel mazzel of een heel vreemde auto.... Zou de Dyno's wel eens willen zien dan eigenlijk, want dat is meer dan dat de manufacturers zelf claimen, maar nogmaals, zolang ik niet weet over welke auto je het hebt kan in natuurlijk ook geen uitspraak doen over de credibiliteit van je uitspraak.....

(om te nuanceren, bij een logge amerikaanse V6/V8 kan ik het me nog wel voorstellen, bij een opgepomte hedendaagse 4-inline turbo motor, not likely.....)

En 5 runs doen voor één inlegfilter, dan zou ik toch minimaal een link verwachten naar een social media pagina, want als je dan geen pro youtuber bent ofzo, lijkt het me wat buitensporig om ~€500,- uit te geven aan 5 dyno runs voor een inlegfilter van een paar tientjes, of de apparatuur zelf te hebben, en dan dus ook professioneel bezig te zijn, dus niet per definitie onpartijdig.

Natuurlijk, jij weet hoe alles zit. Veel plezier verder.

Just now, martn said:

Jij weet het natuurlijk allemaal hoe het zit. Ik zeg dat we de auto aan het tunen waren, dus zorgen om het optimale resultaat te behalen. Wijsneus.

😘 dan kan je me ook gewoon negeren, in ieder geval een voorspoedig nieuwjaar.

2 minutes ago, STJunkY said:

😘 dan kan je me ook gewoon negeren, in ieder geval een voorspoedig nieuwjaar.

Het is best leuk om zulke types als jij op verjaardagen te hebben, ik lag me er altijd rot om. Alleen dit is via tekst, dat is wat saai.

Just now, martn said:

Het is best leuk om zulke types als jij op verjaardagen te hebben, ik lag me er altijd rot om. Alleen dit is via tekst, dat is wat saai.

Goed, als je het persé wilt:
1. Nee, je zei niet dat je de auto aan het tunen was, en als je opgelet had had ik al eerder gezegd dat het wél wat kon doen als je de auto voor de rest ook aan het tunen was, maar dat een CAIS dan voordeliger zou zijn.

2. Als je pro-tuner zou zijn dan doe je niet alleen maar een inlegfilter, dat maakt je een pro-zwetser

3. Als je zo zeker bent, wáár zijn je Dyno runs dan?

4. Als ik mensen zoals jij tegenkom op een verjaardag lach ik ook altijd, omdat je dan al lang op je rug lag.

5. Verder ga ik niet meer op je in, dus je mag me noemen wat je wilt, en proberen je gelijk te halen wat je wilt, ik zal mezelf niet langer verlagen tot jouw niveau, dus nogmaals fijne jaargang, en tot nooit.

4 minutes ago, STJunkY said:

Goed, als je het persé wilt:
1. Nee, je zei niet dat je de auto aan het tunen was, en als je opgelet had had ik al eerder gezegd dat het wél wat kon doen als je de auto voor de rest ook aan het tunen was, maar dat een CAIS dan voordeliger zou zijn.

2. Als je pro-tuner zou zijn dan doe je niet alleen maar een inlegfilter, dat maakt je een pro-zwetser

3. Als je zo zeker bent, wáár zijn je Dyno runs dan?

4. Als ik mensen zoals jij tegenkom op een verjaardag lach ik ook altijd, omdat je dan al lang op je rug lag.

5. Verder ga ik niet meer op je in, dus je mag me noemen wat je wilt, en proberen je gelijk te halen wat je wilt, ik zal mezelf niet langer verlagen tot jouw niveau, dus nogmaals fijne jaargang, en tot nooit.

Het is was een Golf 7 GTD, tijdens het chippen op de bank. Zo’n beurt kost een honderdje of 9. Daar kunnen de dyno’s prima bij in qua kosten.

@martn @STJunkY

Mannen, los van dat jullie vast en zeker allebei een boel verstand hebben van tuning etc. is het denk ik in het vervolg beter om dit even privé te bespreken of in een topic over sportfilters. 😉Fijne jaarwisseling allen! 

On 31-12-2020 at 19:27, marzwa said:

@martn @STJunkY

Mannen, los van dat jullie vast en zeker allebei een boel verstand hebben van tuning etc. is het denk ik in het vervolg beter om dit even privé te bespreken of in een topic over sportfilters. 😉Fijne jaarwisseling allen! 

Volledig mee eens.

🥂

3 hours ago, pwaltman said:

Volledig mee eens.

🥂

Ik ook, daarom durfde ik er niet meer op te reageren, mocht het overkomen dat ik het laatste woord wilde hebben, (dus hoop niet dat dat alsnog zo overkomt), en zal dus verder ook niet inhoudelijk op een van voorgaande comments reageren..... (van mij, in die discussie, natuurlijk wel op iedereen anders)

En aan jullie en de overige forum gangers mijn excuus dat ik het (weer eens) persoonlijk liet worden, ik snap natuurlijk heus dat dat voor jullie allen niet lekker weg leest, dus ik doe het ook niet met opzet om maar dwars te zijn, maar goed zoals gezegd, ga ik verder inhoudelijk niet meer in op de dingen die geschreven zijn.

Het is altijd goed om met elkaar in discussie te gaan. Soms lopen de emoties wat uit de hand maar als het op deze manier opgelost wordt........petje af.

Alhoewel ik niet bijzonder deskundig ben op het gebied van de details van het opwaarderen van een motor, ik ben wel gediplomeerd in de autotechniek maar heb inmiddels een ander beroep, moet ik wel zeggen dat ik indianenverhalen tegenkom. Soms worden er resultaten gepubliceerd die werkelijk ongelooflijk zijn of anders gezegd, gewoon fantasie. 

Het is dus belangrijk om die mensen tegen te spreken al was het maar om  anderen te behoeden voor uitgaven die niet aan verwachtingen gaan voldoen. Het komt de kwaliteit van dit forum ten goede. Bovenstaande in algemene zin en dus niet specifiek betrekking hebbende op dit topic. 

Blijf dus je mening geven en blijf ook vooral aangeven wat jij veranderdt en wat daarvan de resultaten zijn. Probeer het wel te onderbouwen en houd de discussie onpersoonlijk en gebasseerd op aantoonbare feiten en dit met respect voor elkaars mening hoe lastig dit soms ook is. En kom je er toch niet uit; laat het rusten, iedereen heeft recht op zijn eigen waarheid.