Jump to content
Fiestaclub.nl
Raafje

MK8 active 1,0 EcoBoost aanpassingen

Recommended Posts

@raafje Als je de foto uitvergroot van CEUK dan zie je ook dat ze exact dezelfde stekkers er op hebben zitten van ROHS hun marge is gewoon gigantisch op dat spul.

Net zoals de knipperlichten bulbs voor de FIesta  ik heb er 14 dollar voor gegeven 3 jaar geleden en ze werken nog steeds,  zijn ook dezelfde die hun verkopen nml.

En dan durven ze ook nog bijna 2 pond te vragen voor het inbus sleuteltje en het plastic spateltje wat er gewoon gratis bijgeleverd word via ALi het zogenaamde fitting kitje.

7 hours ago, Raafje said:

In de brief van PostNL staat je pakket van buiten de Eu 😱

Recht bij invoer 8,7 €

btw bij invoer 51,18 €

aangifte behandeling 13 €

totaal  72,88

op de rekening van autobeam staat ook btw.

Heb maar een bezwaar ingediend bij PostNL en als dat niet werkt auto beam maar aanschrijven.

Ze dropshippen hun spul dus gewoon en pakken idiote winsten, met als bonus dat het niet legaal is bedrijfsmatig de btw afdracht bij de consument te leggen (als jij zelf besteld op ali mag dat wel want zij zitten niet in de EU). Of ze zetelen de chinese verzender op met de problemen met dit resultaat. In beide gevallen moet jij de btw/vat/whatever aan de verkoper betalen en moeten zij het regelen, hoewel er wel wat grijs gebied is, maar jij moet die in ieder geval niet afdragen wat je nu wel via PostNL als tussenpersoon doet.

Zie https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/internationale-dropshipping-en-btw/ voor een redelijke uitleg.

PostNL gaat dit niet voor je fiksen, die zien gewoon een levering zonder geldige afdrachten en als bonus is het gemerkt als particuliere levering (anders had waarschijnlijk een boete gehad) dus PostNL wil gewoon van jouw geld zien anders hebben zij weer een probleem.

Ik zou het bedrag bij autobeam vorderen, zij falen hard dus.

Bericht van autobeam.

de groeten en bedankt

4D6EB36C-1F7F-48B3-872D-8237F1E10356.jpeg

2 hours ago, Raafje said:

4D6EB36C-1F7F-48B3-872D-8237F1E10356.jpeg

Het foutief invullen van een douaneformulier zit een boete op, dus hopelijk hebben ze het inderdaad goed gedaan, als ze dat al zelf gedaan hebben. Maar als het van binnen de EU komt heb je daar als het goed is geen last van (tot 31 december). Het komt wel eens voor dat een 1 voor een 7 of 8 voor een 0 (of andersom) aangezien wordt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk in dit geval en is een teken van slecht invullen van het douane formulier. 

Ik zou PostNL melden dat je de levering niet accepteerd en het laten terugsturen, dan is autobeam waarschijnlijk hun geld ook kwijt als het terug gaat door de boete die er op zit en als ze non-retour melding maken wordt het "vernietigd" (of als je heeeel veeeel geluk hebt krijg je het als nog).

Mijn test op autobeam's website met als afleverplek Noordeinde 68 in Den Haag geeft 20% VAT dus ze rekenen engelse VAT en je moet dus niets afdragen, want dat doen zij al. Bij dropship moet de VAT/BTW van Nederland (21%) gerekend worden. Ze zijn dus of aan het kloten met douaneformulieren of dropshippen zonder iets te regelen. Allebij hun fout.

Als je het met creditcard hebt betaald zou ik even contact met die mensen opnemen hierover voor het terugvorderen want dit zaakje stinkt.

Les voor iedereen: Als je besteld binnen de EU en je krijgt een PostNL/DHL/DPD verzoek voor invoerrechten/inklaring: Niet accepteren, het is een dropship uit [china/vs/zuid-oost-azie] en de kans is groot dat het direct van aliexpress af komt met 100+% aan marge er bovenop. Binnen de EU is de verkoper verantwoordelijk voor de btw en invoerrechten (direct of via de leverancier), niet de klant, ongeacht de herkomst of het land van bestemming binnen de EU. 

2 hours ago, TristanT said:

Het foutief invullen van een douaneformulier zit een boete op, dus hopelijk hebben ze het inderdaad goed gedaan, als ze dat al zelf gedaan hebben. Maar als het van binnen de EU komt heb je daar als het goed is geen last van (tot 31 december). Het komt wel eens voor dat een 1 voor een 7 of 8 voor een 0 (of andersom) aangezien wordt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk in dit geval en is een teken van slecht invullen van het douane formulier. 

Ik zou PostNL melden dat je de levering niet accepteerd en het laten terugsturen, dan is autobeam waarschijnlijk hun geld ook kwijt als het terug gaat door de boete die er op zit en als ze non-retour melding maken wordt het "vernietigd" (of als je heeeel veeeel geluk hebt krijg je het als nog).

Mijn test op autobeam's website met als afleverplek Noordeinde 68 in Den Haag geeft 20% VAT dus ze rekenen engelse VAT en je moet dus niets afdragen, want dat doen zij al. Bij dropship moet de VAT/BTW van Nederland (21%) gerekend worden. Ze zijn dus of aan het kloten met douaneformulieren of dropshippen zonder iets te regelen. Allebij hun fout.

Als je het met creditcard hebt betaald zou ik even contact met die mensen opnemen hierover voor het terugvorderen want dit zaakje stinkt.

Les voor iedereen: Als je besteld binnen de EU en je krijgt een PostNL/DHL/DPD verzoek voor invoerrechten/inklaring: Niet accepteren, het is een dropship uit [china/vs/zuid-oost-azie] en de kans is groot dat het direct van aliexpress af komt met 100+% aan marge er bovenop. Binnen de EU is de verkoper verantwoordelijk voor de btw en invoerrechten (direct of via de leverancier), niet de klant, ongeacht de herkomst of het land van bestemming binnen de EU. 

Pakket helaas al opgehaald.

wel bezwaar aangetekend bij de post, als die mij ongelijk geven ga ik terug naar autobeam willen die niks doen dan helaas voor mijn centen maar dan krijgen ze op diverse sites een dikke vette negatieve review.

250€ voor een paar leds was al stevig aan de prijs maar overal lees ik lovende dingen over de qualiteit maar daar nog eens 73€ bovenop is gewoon niet acceptabel

Vandaag mijn dashcam binnengekomen, een nextbase 522gw, nu nog een goede plek zien te vindén 😂

en in het weekend hardwire aansluiten.

Wil ik die voedingsdraad van de dashcam op zekeringkast aansluiten krijg ik zekering 3 er niet uit 😱
zie ook nergens een zekeringtrekker zitten.

Heb er al meer uitgetrokken, gewoon met een punttangetje.👍

23 hours ago, Raafje said:

Wil ik die voedingsdraad van de dashcam op zekeringkast aansluiten krijg ik zekering 3 er niet uit 😱
zie ook nergens een zekeringtrekker zitten.

Heb je een switched zekering kunnen vinden? (dus eentje die geen stroom meer geeft nadat je de motor uit hebt gezet of softwarematig X minuten na uitzetten van de motor de stroom onderbreekt)

19 hours ago, Franciscus said:

Heb je een switched zekering kunnen vinden? (dus eentje die geen stroom meer geeft nadat je de motor uit hebt gezet of softwarematig X minuten na uitzetten van de motor de stroom onderbreekt)

Volgens YouTube zekering 3, die van sigaretten plug kan ook.

On 19-6-2020 at 17:46, Franciscus said:

Heb hem nu op zekering 24 (reserve) aangesloten, die is altijd live.

heb je ook nodig als je de parkeermodus gebruikt.

On 14-6-2020 at 10:13, richard b said:

Dezelfde knipperlichten CEUK besteld ze nml daar ook 32 dollar geleverd aan huis.

heb ze net besteld 30.16 Euro totaal.

Heb eens een discussie gehad met die mannen van CEUK spul komt daar ook weg van hun.

https://nl.aliexpress.com/item/4001121637376.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5aca5535czBV8h&algo_pvid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c&algo_expid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c-35&btsid=0ab50a5715921222728245952e78c5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Heb je ze al binnen? ben benieuwd .....

huh, al binnen? .........in de link staat  "artikel niet langer beschikbaar"........

Bijna, is al wel in het land  ligt klaar voor uitlevering via post nl

@Raafje Blijf het een apart verhaal vinden van PostNL en Autobeam.. Vandaag voor de 3e keer in anderhalve maand een bestelling van ze binnengekregen, deze keer van dik 150 euro's en nog nooit iets soortgelijks gehoord van PostNL. Is het nog goed gekomen uiteindelijk?