Jump to content
Fiestaclub.nl
Raafje

MK8 active 1,0 EcoBoost aanpassingen

Recommended Posts

Sinds begin deze maand in het bezit van een MK8 2019 Active 1,0 EcoBoost.

wat ik wil :

K&N lucht filter. (Done)

chippen stage 1 ( Done bij Rica in Waalwijk via isoftloader)

LED rondom ( besteld bij Auto beam UK)

sequential zijknipperlichten in spiegels ( Besteld bij CEUK in UK)

Armsteun ( Welke ?)

Ramen tinten 35% of 20% ( Weet nog niet waar)

Sharkfin Antenne ( Besteld bij Paintmodz UK)

Aanpassing slag van versnellingspook ( Twijfel )

uitschakelen 3de cilinder laten uitschakelen (Twijfel)

F8BFC776-A86B-4ED7-BF9B-3610FBBA5AEF.jpeg

3 hours ago, Raafje said:

Heeft dit toegevoegde waarde? 
Heb je het gevoel dat de auto slecht rijd op 2 cylinders of waarom wil je dit uitschakelijk?

Als het positief is op je verbuik (wanneer je lekker 100 doet met cruise control) zie ik geen reden om het uit te schakelijk.

19 minutes ago, Gio said:

Heeft dit toegevoegde waarde? 
Heb je het gevoel dat de auto slecht rijd op 2 cylinders of waarom wil je dit uitschakelijk?

Als het positief is op je verbuik (wanneer je lekker 100 doet met cruise control) zie ik geen reden om het uit te schakelijk.

Bij 100 loopt i 2000 toeren met een brom.

20 minutes ago, Raafje said:

Bij 100 loopt i 2000 toeren met een brom.

Ook nog na de tune die hij gehad heeft? 
Zelf niet echt last van in mijn ST.

21 hours ago, Raafje said:

De 1.0 EcoBoost heeft geen cilinderuitschakeling in de Fiesta (is nooit op de markt gekomen). Wel de 1.5 EcoBoost in de ST en de 1.0 EcoBoost in de Focus.

@Franciscus volgens mij heeft de nieuwe Fiesta 1.0 ecoboost vanaf 2020 wel cilinderuitschakeling. 

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/nl/nl/news/2020/01/02/vernieuwde-motor-en-meer-luxe-voor-de-ford-fiesta.html

Citaat: 'Zo is de cilinderkop omgedraaid, zodat de uitlaat nu aan de achterzijde van de motor zit, waardoor onderdelen zoals het partikelfilter en de katalysator sneller opgewarmd worden. Ook nieuw zijn de hogere injectiedruk en cilinder-deactivatie bij lagere belasting.'

9 minutes ago, MartinB said:

@Franciscus volgens mij heeft de nieuwe Fiesta 1.0 ecoboost vanaf 2020 wel cilinderuitschakeling. 

https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/nl/nl/news/2020/01/02/vernieuwde-motor-en-meer-luxe-voor-de-ford-fiesta.html

Citaat: 'Zo is de cilinderkop omgedraaid, zodat de uitlaat nu aan de achterzijde van de motor zit, waardoor onderdelen zoals het partikelfilter en de katalysator sneller opgewarmd worden. Ook nieuw zijn de hogere injectiedruk en cilinder-deactivatie bij lagere belasting.'

Oké, zo te zien heeft 'ie dat dus wel. My bad.

@Raafje Zo te lezen heb je een 1.0 EcoBoost Active van 2019 die - zoals te lezen in het artikel hierboven - geen cilinder-uitschakeling heeft, want dat kwam pas in 2020.

On 1-6-2020 at 12:32, Franciscus said:

@Raafje Zo te lezen heb je een 1.0 EcoBoost Active van 2019 die - zoals te lezen in het artikel hierboven - geen cilinder-uitschakeling heeft, want dat kwam pas in 2020.

Dat zou super zijn 👍

John,

Ik ben ook van plan om sequential zijknipperlichten in spiegels te plaatsen, heb je misschien een link van de juiste knipperlichten?

Heb je die misschien ook van de LEDś van Auto Beam?

Alvast bedankt.

16 hours ago, BenT said:

John,

Ik ben ook van plan om sequential zijknipperlichten in spiegels te plaatsen, heb je misschien een link van de juiste knipperlichten?

Alvast bedankt.

https://www.carenhancementsuk.co.uk/products/mk8-fiesta-led-sequential-side-repeater-unit
Dit zijn ze heb ze erinzitten nu fluitje van een cent.

autobeam leds zijn bij mij nog niet binnen.

sharkfin van paintmodz is ook binnen 😁

16 hours ago, BenT said:

John,

Alvast bedankt.

Auto beam

https://autobeam.co.uk/collections/ford-fiesta-mk8

Dit is wat ik besteld heb :

mistlampen leds moet ik nog bestellen.

7A57AB78-68EE-4CD5-9897-32A01F44F734.jpeg

3 hours ago, Raafje said:

https://www.carenhancementsuk.co.uk/products/mk8-fiesta-led-sequential-side-repeater-unit
Dit zijn ze heb ze erinzitten nu fluitje van een cent.

autobeam leds zijn bij mij nog niet binnen.

sharkfin van paintmodz is ook binnen 😁

Hoe ziet dat eruit, mooi effect die lopende ledjes?

1 hour ago, BenT said:

Hoe ziet dat eruit, mooi effect die lopende ledjes?

Zie je in het filmpje op de website

On 7-6-2020 at 13:07, Raafje said:

Auto beam

https://autobeam.co.uk/collections/ford-fiesta-mk8

Dit is wat ik besteld heb :

mistlampen leds moet ik nog bestellen.

7A57AB78-68EE-4CD5-9897-32A01F44F734.jpeg

Heb ik weer bestel je voor 250€ aan lampjes ......

krijg je leuke mail van de post of je effe 73€ aan invoerrechten kan betalen, dure lampjes 😱

klopt dit wel ? Is toch EU nog.

Armster2 zit er nu ook in.

Shark  Fin antenne is ook geplaatst

1 hour ago, Raafje said:

Heb ik weer bestel je voor 250€ aan lampjes ......

krijg je leuke mail van de post of je effe 73€ aan invoerrechten kan betalen, dure lampjes 😱

klopt dit wel ? Is toch EU nog.

Heb ik ook deze week gehad!! aan autobeam doorgegeven, wilde ze me 20% korting geven, zeg vaak genoeg via jullie website 25% en heb alles al..
Uiteindelijk het bedrag van invoerrechten teruggekregen van ze, 🙂

2 hours ago, Raafje said:

Dan zijn ze vast gedropshopped door autobeam. Dure grap inderdaad. Op autoonderdelen vanuit het VK zit (nog) geen belasting als de VAT afgedragen is voor verzending. Zo niet, dan is er een kans op BTW heffing (zou vreemd zijn dat het niet is betaald want dat moeten zijn gewoon doen maar goed ...), waar je leuk ook nog zo'n 15 euro afhandelingskosten bovenop krijgt.

Vanaf 1 jan. 2021 betaal je ook BTW+invoerheffingen op pakketjes van buiten de EU onder de 22 euro, dus even opletten als je dan dropships binnenkrijgt van leverancier of alibestellingen doet. Zij kunnen het dan als het goed is relatief goedkoop regelen, maar als je het niet doet krijg je afhandelingskosten van vele malen het bedrag van de bestelling.

4 hours ago, Frozen Martijn said:

Heb ik ook deze week gehad!! aan autobeam doorgegeven, wilde ze me 20% korting geven, zeg vaak genoeg via jullie website 25% en heb alles al..
Uiteindelijk het bedrag van invoerrechten teruggekregen van ze, 🙂

Dan ga ik ze ook maar eens mailen, niet normaal 246€ voor een paar leds en dan nog eens 73€ kosten 😡
Heb gewoon VAT op de rekening staan.🤨

Dezelfde knipperlichten CEUK besteld ze nml daar ook 32 dollar geleverd aan huis.

heb ze net besteld 30.16 Euro totaal.

Heb eens een discussie gehad met die mannen van CEUK spul komt daar ook weg van hun.

https://nl.aliexpress.com/item/4001121637376.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5aca5535czBV8h&algo_pvid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c&algo_expid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c-35&btsid=0ab50a5715921222728245952e78c5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

On 12-6-2020 at 19:26, Raafje said:

Dan ga ik ze ook maar eens mailen, niet normaal 246€ voor een paar leds en dan nog eens 73€ kosten 😡
Heb gewoon VAT op de rekening staan.🤨

Daar zorgen ze wel voor dat die bruto prijs hoog genoeg is, (UK zit toch deal loos nog in de EU  ?) dan kunnen ze ook die BTW/afhandelingskosten (13,-)  bij reacties 🙄 ook terug betalen! Die niet reageren en netjes invoer betalen, tja dat blijft dan in de dure provisiekast van de verkoper zitten. kassa 😎

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit/vraag-en-antwoord/invoerrechten-bij-aankoop-uit-verenigd-koninkrijk    🤓 

succes raafje na dit weetje. Een raaf pikt allles net als een ekster (klauwieren birds groep 🕊) incl. de humans, wat blinkt   👀 .

39 minutes ago, bickel said:

Daar zorgen ze wel voor dat die bruto prijs hoog genoeg is, (UK zit toch deal loos nog in de EU  ?) dan kunnen ze ook die BTW/afhandelingskosten (13,-)  bij reacties 🙄 ook terug betalen! Die niet reageren en netjes invoer betalen, tja dat blijft dan in de dure provisiekast van de verkoper zitten. kassa 😎

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brexit/vraag-en-antwoord/invoerrechten-bij-aankoop-uit-verenigd-koninkrijk    🤓 

succes raafje na dit weetje. Een raaf pikt allles net als een ekster (klauwieren birds groep 🕊) incl. de humans, wat blinkt   👀 .

In de brief van PostNL staat je pakket van buiten de Eu 😱

Recht bij invoer 8,7 €

btw bij invoer 51,18 €

aangifte behandeling 13 €

totaal  72,88

op de rekening van autobeam staat ook btw.

Heb maar een bezwaar ingediend bij PostNL en als dat niet werkt auto beam maar aanschrijven.

Oh ja en ik had ook leds voor de achterlichten en remlichten besteld 😱, is volgens mij al led ik vind ze namelijk in mijn auto niet 😂

2 hours ago, richard b said:

Dezelfde knipperlichten CEUK besteld ze nml daar ook 32 dollar geleverd aan huis.

heb ze net besteld 30.16 Euro totaal.

Heb eens een discussie gehad met die mannen van CEUK spul komt daar ook weg van hun.

https://nl.aliexpress.com/item/4001121637376.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5aca5535czBV8h&algo_pvid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c&algo_expid=21b7e3c5-4060-46dc-a11e-efa8c923543c-35&btsid=0ab50a5715921222728245952e78c5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Tjee dat is een stuk goedkoper 😂