Jump to content
Fiestaclub.nl
Scherprijder

Verzekeren allrisk Ford Fiesta ST200

Recommended Posts

Beste lezers,

Wie heeft er goede ervaringen met het verzekeren van een Ford Fiesta ST(200)?

Want probeer een andere verzekering te vinden, maar bij de grote maatschappijen, zoals Aegon of Ohra verzekeren ze deze type auto's niet.

Reden:  Vermogen ten opzichte van gewicht is te hoog.

Heb nu een WA beperkt Caso en wil naar WA Casco(Allrisk)

Hoor graag wat de ervaringen of tips hierover zijn.

Mvg,

Scherprijder

Guest

Fred, mijn verzekering van scheidende Tim & Tom doet dat ook niet 🤓.

Jij bent een te groot risico beste scherprijder! Downgraden met een 🚗 kan ook? Je mag toch nergens harder dan 100 in this country, maar dat intereseert een aantal mensen niet om humane ego 😎 redenen? ! Duitsland gaat ook zijn beperkingen invoeren en dat duurd niet lang meer 😒! Tje tja, gesloten Zandvoort / Nurnburgring/Nordsleife daar ligt de economie op zijn gat wegens een micro milimtr. groot 👺tje, dat ons voorlopig de baas is 😎. + op het najaar nog eens onze duimschroeven aandraaid, wegens een (een deel) volk dat het niks intereseert 😳 ? Maar 🙄, wat heeft dat nu met een Fiesta nu te maken 😳. Niks helemaal niks? Of toch 🤔

Hoi Fred,

Ik heb al een aantal hot hatches gereden en verzekerd en heb dit probleem zelf nog nooit meegemaakt. Het gevalletje te veel PK's in combinatie met leeftijd is mij wel maar al te goed bekend. Is het misschien eens een idee om bij ANWB te kijken? Ik heb hier altijd al mijn hot hatches All-Risk verzekerd en hier staat nu dus ook mijn ST in de verzekering zonder enige problemen of vervelende clausules.

Haha Peter altijd met zn mooie verhaaltjes.

Ik zit gewoon bij aliancedirect (allsecur) all risk. Geen problemen gehad toen ik belde om mijn oude auto weg te halen en de nieuwe ST all risk te verzekeren. Ook mijn leeftijd van 26 was geen probleem. 

Ik denk inderdaad dat leeftijd de boosdoener is i.c.m. het type auto, en niet het type auto an sich. Even uit mijn hoofd is 23 of 24 het 'magische omslagpunt'. Weet niet of dat meespeelt in deze? Sowieso loont het altijd om verzekeringen te vergelijken. En dan niet alleen op wat het kost, maar ook wat je er dan voor krijgt ;) Denk daarbij aan inzittendenverzekering (zou ik persoonlijk altijd meeverzekeren, daar wil je geen gezeik mee) of pechhulp bijvoorbeeld

11 minutes ago, Leon Fiesta said:

Ik denk inderdaad dat leeftijd de boosdoener is i.c.m. het type auto, en niet het type auto an sich. Even uit mijn hoofd is 23 of 24 het 'magische omslagpunt'. Weet niet of dat meespeelt in deze? Sowieso loont het altijd om verzekeringen te vergelijken. En dan niet alleen op wat het kost, maar ook wat je er dan voor krijgt ;) Denk daarbij aan inzittendenverzekering (zou ik persoonlijk altijd meeverzekeren, daar wil je geen gezeik mee) of pechhulp bijvoorbeeld

25. 😉

Ik ben 25 en mijn auto is verzekerd bij NH1816. Het ligt inderdaad aan je leeftijd. Bij OHRA wordt aangegeven dat de auto te veel vermogen heeft. Bij de ANWB is verzekeren ook niet mogelijk, zo wordt online aangegeven. Via Independer kun je een verzekering voor 230 euro per maand afsluiten. Beetje afhankelijk van je eigen situatie.

Als je nog thuis woont, dan kun je soms meeliften op het verzekeringspakket van thuis. Je bouwt dan wel zelf schadevrije jaren op.

Tot nu toe bedankt voor de reacties.

Dat zal wel de reden zijn, de leeftijd.

Ben een stuk ouder dan jullie allemaal, vandaar dus.

Bij Allianz(oude Allsecure) lukt het vlgs mij wel. Wordt vervolgt😉

9 minutes ago, Scherprijder said:

Tot nu toe bedankt voor de reacties.

Dat zal wel de reden zijn, de leeftijd.

Ben een stuk ouder dan jullie allemaal, vandaar dus.

Bij Allianz(oude Allsecure) lukt het vlgs mij wel. Wordt vervolgt😉

Je bent juist ouder dan 25? 

Het aantal jaren bezit rijbewijs en het bezig van voorgaande auto's worden soms ook meegenomen ongeacht de leeftijd en bovenop de schadevrije jaren (hogere basiskosten). Bij mij deden ze eerst moeilijk voor allrisk (hoge kosten dus) omdat het mijn 2e auto was die daarvoor minder dan een jaar op naam stond maar na een telefoontje was alles prima (auto stuk door mechanisch falen, betrouwbare nieuwe nodig, aantoonbaar huurauto's gehuurd zonder schade in jaren ervoor etc). Ik had dus ook "0" schadevrije jaren en dat vind men niet leuk in het algemeen maar na het belletje kreeg ik het normale tarief ipv de extra risicokosten. Betreft geen ST maar het is niet raar als je weinig jaren hebt dat ze moeilijk doen.

Eerste jaar (na een maand dus al) reductie was uiteraard wel nice want dan gaat het ineens hard met de kortingen via de bonus/malus regeling.

Guest
9 hours ago, Gio said:

Haha Peter altijd met zn mooie verhaaltjes.

Ik zit gewoon bij aliancedirect (allsecur) all risk. Geen problemen gehad toen ik belde om mijn oude auto weg te halen en de nieuwe ST all risk te verzekeren. Ook mijn leeftijd van 26 was geen probleem. 

Giovannie, ik houw het geregeld scherp 🤥 ook hier voor de humans intelligent lockdown 😃 geïnteresseerden 🤓 en de niet interesting lockdown 😈 intelligent geintereseerden 😒😳😬

Verder. 

Als je wagen niet Wettelijk / RDW gekeurde eisen voldoet, dan verzekerd de verzekering (Usian Bolt 🤹, that's not bad for an service compagnie, within twenty seconds ⛹️) van al gescheiden Tim & Tom, mijn/je wagen niet. Dat is mij al meede gedeeld door de ex (toen der tijd) Tim & Tom 🏎️ , verzekeraar. 

Guest

Hoi Fred, 🤔 en hoe zit het nu met verzekeren Alrisk van je bolide ST? lukt dat ! Scherpe prijzen bij Usian Bolt 👻 verz. (not bad for an service compagny, and moms 😻 is very happy) 🇱🇺 🤓 .

Hallo Bickel, heb ik ff op de lange baan geschoven.

Eerst nog een ander accefietje oplossen met mijn huidige verzekering/tussenpersoon. Krijg nog geld van ze en geld incasseren gaat heel goed maar terug geven hebben verzekeringsmij. veel moeite mee.

Als dat klaar is ga ik bij ze weg. Loopt überhaupt voor geen meter bij de tussenpersoon/ verzekeringsmij. met al die thuiswerkers door Covid-19. Gaat allemaal zeer moeizaam en langzaam.

Guest

Fred, kost geld, maar krijg je geen voucher? Ja kan ook de oplossing zijn 🤔. Kun je bij hun weer inleveren met je nw. verzekering, bv. een tuinverzekering afsluiten ook al heb je hem niet nodig 😳! Klantenbinding zou dat kunnen heten. 

Nog even een andere vraag. Wellicht niet in de goede post geplaatst.  

Neem aan dat onderhoud voor een ST wel in Nederland geleverd en een ST200 niet in Nederland geleverd, qua onderhouds beurten nagenoeg hetzelfde zijn. Klopt dit wat ik zeg. En wie weet daar een goede garage voor. Woon zelf in de prov. Noord Holland. Alvast weer bedankt voorvde reacties.

14 hours ago, Scherprijder said:

Nog even een andere vraag. Wellicht niet in de goede post geplaatst.  

Neem aan dat onderhoud voor een ST wel in Nederland geleverd en een ST200 niet in Nederland geleverd, qua onderhouds beurten nagenoeg hetzelfde zijn. Klopt dit wat ik zeg. En wie weet daar een goede garage voor. Woon zelf in de prov. Noord Holland. Alvast weer bedankt voorvde reacties.

Dat maakt geen enkel verschil. Garages ken ik niet, dus daar kan ik niet mee helpen.