Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Simon94

Nieuwe Bronchure Fiesta April 2020

Recommended Posts

Er is een nieuwe brochure beschikbaar voor de Fiesta, uitgifte voor april 2020 staat op de laatste pagina.

Hier is die te vinden https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/nl/documents/feature-pdfs/FT-New_fiesta.pdf

Ook zijn de - X modellen opgenomen in de nieuwe bronchure.

Wat me opvalt is dat de B&O geluid systeem 575w bevat i.p.v. de eerdere 675w. 

Er komt nog een modelwijziging aan voor de Fiesta binnen nu en 2 weken. Wat ik weet komt er mild hybrid techniek net zoals de Puma. Voor welke modellen precies weet ik nu nog niet. Ook zou een digitaal display a la Puma(active info display) z'n intrede doen in de ST line X?

Voor de rest weet ik het niet, maar dat zou binnenkort bekend worden gemaakt voor consumenten.

Ik ben dan ook erg benieuwd tot in hoeverre de ST-3 wijzigt of misschien helemaal niet.

1 hour ago, MartinB said:

Er komt nog een modelwijziging aan voor de Fiesta binnen nu en 2 weken. Wat ik weet komt er mild hybrid techniek net zoals de Puma. Voor welke modellen precies weet ik nu nog niet. Ook zou een digitaal display a la Puma(active info display) z'n intrede doen in de ST line X?

Voor de rest weet ik het niet, maar dat zou binnenkort bekend worden gemaakt voor consumenten.

Ik ben dan ook erg benieuwd tot in hoeverre de ST-3 wijzigt of misschien helemaal niet.

Oke de Mild hybrid binnen nu en 2 weken? Toen ik aan het kijken was voor de fiesta heb ik hier ook naar gevraagd, de dealer wist hier nog  helemaal niks van. Is wel 4 maanden geleden ondertussen. Het is geen geheim dat Ford alle modellen met een hybride motor wil lanceren, had niet gedacht dat het al in 2020 zou zijn.

Ze zijn hard bezig bij Ford, de Fiesta 2020 modellen bevatten ook een "vernieuwde" en een zuinigere Ecoboost motor.

mild hybride werkt trouwens best mooi met start/stop.
Van de week even een dag een nieuwe puma 155pk gereden en op het geluid van de motor na beviel dat best.

@Simon94 ik verwacht alleen een aankondiging dat Ford binnen enkele maanden begint met de bouw van Fiesta’s met mild hybrid. Dus een brochure en prijslijsten komen eerder.

8 minutes ago, LightningNL said:

Ik ben benieuwd hoeveel sneller deze dan is.

Acceleratie zal wel beter zijn met 50Nm extra koppel in de lage toeren. Ben vooral benieuwd wat het bij de Fiesta doet met verbruik en of de generator krachtig genoeg is om enkel op regeneratie te remmen. Ik gok namelijk van niet met een 11kW generator maar het is iets. Het zal in ieder geval beter zijn dan in de Puma want die is toch 150kg zwaarder.

1 l/100km minder met hybrid bij stadsverkeer, best de moeite maar volwaardige hybriden halen meer. Toch best netjes met als bonus een behoorlijke koppelboost voor een relatief kleine auto. Lijkt er ook op dat de eindoverbrening/bak van de 155pk anders is dan die van de 125.

Er is een nieuwe prijslijst per 1juli die ik heb ontvangen via de mail van de dealer. Ik weet alleen niet of ik die nu al online mag zetten.

Bedankt voor het delen, 1 ding valt mij wel op dat een automaat 30 pk meer heeft dan een schakelbak.

Wat is eigenlijk het verschil in uitvoering tussen een titanium en een titanium x ?

47 minutes ago, Aarnout said:

Bedankt voor het delen, 1 ding valt mij wel op dat een automaat 30 pk meer heeft dan een schakelbak.

Wat is eigenlijk het verschil in uitvoering tussen een titanium en een titanium x ?

Zo te zien zijn de 125pk versies geschrapt en vervangen door de mild-hybrid varianten onderin. Dan blijft idd alleen de 95 pk (voorheen 100) en de automaat over.

Traffic Sign Recognition, Driver Alert
B&O premium audiosysteem met 9 luidsprekers en 1 subwoofer
Grootlicht assistent
In hoogte verstelbare passagiersstoel
Keyless Entry met Motion Sensor en FordPower startbutton
Verkeersbordherkenning

Aldus de huidige ford site, geen idee of die al aan de nieuwe prijzen aangepast is.

Ik heb de prijslijst vanaf 1-1-2020 ook even toegevoegd om de verschillen te zien. Ik weet dat per 1-7 de CO2 anders gemeten word, maar ik zie een paar opmerkelijke verschillen.

Voorbeeld: Fiesta Connected 1.0 ecoboost 95 pk, prijslijst 1-1 €18950, per 1-7 €18995.  Iets duurder

Fiesta Titanium 1.0 ecoboost 95 pk, prijslijst 1-1 €20950, per 1-7 €20295. Goedkoper...

Zo wordt ook de ST line(X), Active X en Vignale iets goedkoper per 1-7. De ST-3 wordt een fractie duurder.

6 hours ago, MartinB said:

Ik heb de prijslijst vanaf 1-1-2020 ook even toegevoegd om de verschillen te zien. Ik weet dat per 1-7 de CO2 anders gemeten word, maar ik zie een paar opmerkelijke verschillen.

Voorbeeld: Fiesta Connected 1.0 ecoboost 95 pk, prijslijst 1-1 €18950, per 1-7 €18995.  Iets duurder

Fiesta Titanium 1.0 ecoboost 95 pk, prijslijst 1-1 €20950, per 1-7 €20295. Goedkoper...

Zo wordt ook de ST line(X), Active X en Vignale iets goedkoper per 1-7. De ST-3 wordt een fractie duurder.

Is dat gewoon niet prijsdifferentiatie; ofwel zorgen dat depaalde modellen antrekkelijker/minder aantrekkelijk worden tov anderen om de winst te verhogen?

On 29-4-2020 at 12:17, Simon94 said:

Er is een nieuwe brochure beschikbaar voor de Fiesta, uitgifte voor april 2020 staat op de laatste pagina.

Hier is die te vinden https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/nl/documents/feature-pdfs/FT-New_fiesta.pdf

Ook zijn de - X modellen opgenomen in de nieuwe bronchure.

Wat me opvalt is dat de B&O geluid systeem 575w bevat i.p.v. de eerdere 675w. 

komt als het goed is omdat ze de subwoofer verplaats en verkleind hebben.

bij de oude modellen lag die op de plek van het reserve wiel en nu ligt die onder de bijrijdersstoel.

1 hour ago, Barbapapa said:

komt als het goed is omdat ze de subwoofer verplaats en verkleind hebben.

bij de oude modellen lag die op de plek van het reserve wiel en nu ligt die onder de bijrijdersstoel.

Volgens mij komt dat omdat de mHEV (mild hybrid) accu op de plek van het reservewiel ligt nu.

35 minutes ago, Franciscus said:

Volgens mij komt dat omdat de mHEV (mild hybrid) accu op de plek van het reservewiel ligt nu.

dacht het niet. er staat me iets bij dat ik heb gelezen dat je de modellen met standaard B&O ook weer met reservewiel kan bestellen omdat die ruimte weer vrij is.

volgens het persbericht:

De subwoofer van het premium B&O audiosysteem is verplaatst naar de wielkast om de bagageruimte te maximaliseren en een reservewiel te kunnen aanbieden als dit audiosysteem aanwezig is.

Sign in to follow this