Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MartinB

Kleurkeuze ST-3

Recommended Posts

Nu ik toch serieus aan het kijken ben naar een Fiesta ST-3 met bijbehorende opties als LED koplampen, performance pack en panorama dak twijfel ik nu over welke kleur ik zal nemen. Het gaat maar om 2 kleuren: performance blue of silver fox. Ik weet dat een kleur kiezen heel persoonlijk is, maar misschien hebben jullie nog tips m.b.t. deze kleuren.

Silver fox vind ik best een gaaf kleurtje. In de zon schijnt deze kleur heel mooi te zijn. Bij een bewolkte dag weer is deze kleur wat tam en lijkt het een soort basiskleur te zijn.

Performance blue vind ik niet slecht, maar de accenten van de auto vallen een beetje weg.

Via de telefoon een dealer zoeken die beide kleuren op voorraad heeft, wel of geen ST-3, naast elkaar (laten) zetten en dan kom je er vast wel uit.........

😎wel moeilijk kiezen ,zijn beide very nice als kleur.

Maar op t zilver zie je het minste vuil zitten,ervaring met moondust zilver😁

QKS2dbO.jpg

DPeTg7L.jpg

7 hours ago, MartinB said:

Nu ik toch serieus aan het kijken ben naar een Fiesta ST-3 met bijbehorende opties als LED koplampen, performance pack en panorama dak twijfel ik nu over welke kleur ik zal nemen. Het gaat maar om 2 kleuren: performance blue of silver fox. Ik weet dat een kleur kiezen heel persoonlijk is, maar misschien hebben jullie nog tips m.b.t. deze kleuren.

Silver fox vind ik best een gaaf kleurtje. In de zon schijnt deze kleur heel mooi te zijn. Bij een bewolkte dag weer is deze kleur wat tam en lijkt het een soort basiskleur te zijn.

Performance blue vind ik niet slecht, maar de accenten van de auto vallen een beetje weg.

Haha jij hebt net de andere voorkeur. Ik heb Race red en de donker grijze als voorkeur 😂

Ik zou voor blauw gaan. Heb die grijstint nog niet in het echt gezien (niet bewust althans) maar vind het een weinig sprekende kleur. Ik vind blauw wat frisser, denk dat dat minder snel gaat 'vervelen'. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik in het algemeen sowieso geen groot voorstander ben van wit, zilvergrijs en alles wat daar tussen zit. Maar dat is persoonlijke smaak van mijn kant :)

Haha..als je zo’n topic begint dan weet je dat iedereen weer een andere smaak heeft. Toch bedankt iedereen voor het meedenken.👍

@Leon Fiesta: je hebt een punt met blauw, want het is wel een ‘echte’ kleur. 

Zoals je zelf al zegt komen bij de silver fox de accenten van de auto er heel erg mooi uit, ook echt een uniek kleurtje. maargoed, kleur is echt persoonlijk, mijn voorkeur zou ook uitgaan naar grijs

52 minutes ago, MartinB said:

Haha..als je zo’n topic begint dan weet je dat iedereen weer een andere smaak heeft. Toch bedankt iedereen voor het meedenken.👍

Keertje kijken als er in de beurt eentje staat zou ik zeggen. Zo was ik afgelopen week bij een racing red fiesta wezen kijken, terwijl ik nooit iets met opvallende kleuren heb gehad. Maar die was toch ook wel erg vet. Denk dat het blauw hetzelfde effect zal hebben! 

2 hours ago, MartinB said:

Naja misschien verander ik wel van gedachten als ik die kleur 'silver fox' in het echt zie. Op de foto hierboven (en aanvullend via google) loop ik er in ieder geval niet echt warm voor ;) Ik vind overigens dat de zwarte en grijze kleuraccenten rondom bijvoorbeeld de bumper en de velgen juist wel lekker combineren met dat blauw. Ik vind de MK8 in wit of lichtgrijs wat 'tam' ogen, zeker bij een echte ST mag dat wel wat meer in het oog springen vind ik. Ik zag op het forum ook al zo'n speciale oranje editie voorbij komen, dat is mij dan weer wat te heftig. Vanwege de voorraadmodellen ben ik uiteindelijk op donkergrijs uitgekomen (ook geen spijt van trouwens) maar ik had die blauwtint ook op m'n lijstje staan. Maar volgens mij is dat een kleur die bij de eerste series van de MK8 nog niet beschikbaar was, ik ben ze toen als ST-line niet tegengekomen in ieder geval. Succes met kiezen in ieder geval! Troost je met de gedacht dat dit zo'n klassiek luxe-probleem is, ongeacht houd je er een zeer fraaie wagen aan over :)

22 minutes ago, Leon Fiesta said:

Naja misschien verander ik wel van gedachten als ik die kleur 'silver fox' in het echt zie. Op de foto hierboven (en aanvullend via google) loop ik er in ieder geval niet echt warm voor ;) Ik vind overigens dat de zwarte en grijze kleuraccenten rondom bijvoorbeeld de bumper en de velgen juist wel lekker combineren met dat blauw. Ik vind de MK8 in wit of lichtgrijs wat 'tam' ogen, zeker bij een echte ST mag dat wel wat meer in het oog springen vind ik. Ik zag op het forum ook al zo'n speciale oranje editie voorbij komen, dat is mij dan weer wat te heftig. Vanwege de voorraadmodellen ben ik uiteindelijk op donkergrijs uitgekomen (ook geen spijt van trouwens) maar ik had die blauwtint ook op m'n lijstje staan. Maar volgens mij is dat een kleur die bij de eerste series van de MK8 nog niet beschikbaar was, ik ben ze toen als ST-line niet tegengekomen in ieder geval. Succes met kiezen in ieder geval! Troost je met de gedacht dat dit zo'n klassiek luxe-probleem is, ongeacht houd je er een zeer fraaie wagen aan over :)

Ik zou ook voor blauw gaan, maar dat zal geen verrassing zijn ;-)

Volgens mij is deze blauwe kleur ook nooit leverbaar geweest op andere uitvoeringen. Is een exclusieve kleur voor de ST/performance modellen.

Weet niet of het precies deze kleur was, maar er zijn wel ‘standaard’ versies in het blauw geleverd. Nu ik er zo over nadenk was dat overigens een iets donkerder blauw geloof ik. 

5 minutes ago, Leon Fiesta said:

Weet niet of het precies deze kleur was, maar er zijn wel ‘standaard’ versies in het blauw geleverd. Nu ik er zo over nadenk was dat overigens een iets donkerder blauw geloof ik. 

Dat is deze kleur geweest:

st-line_deep_impact_015_0.jpg?itok=xu32n

Die is, zover ik heb begrepen, uit het aanbod gehaald vanwege de slechte kwaliteit. 

Zit even de configurator te bekijken, volgens mij is het Chrome Blue wat ik in mijn hoofd had. Maar goed, maakt ook niet uit verder 😉

Just now, Leon Fiesta said:

Zit even de configurator te bekijken, volgens mij is het Chrome Blue wat ik in mijn hoofd had. Maar goed, maakt ook niet uit verder 😉

Chrome blue lijkt er inderdaad meer op ;-). Die is wat donkerder dan perfomance blue en was nog niet leverbaar bij de introductie. Afijn, we dwalen af.

Zo zie je maar weer dat een kleur kiezen heel persoonlijk is. Maar goed ook, wordt het wel heel saai op de weg anders. Ik kom voor mij op silver fox en performance blue uit, omdat deze kleuren mij het meest aanspreken. De rest vond ik niet zo heel mooi, maar heel eerlijk gezegd vind ik rood ook erg mooi. Niet dat ik die kleur ga kiezen, maar member @D-Per4mance heeft een rode gekocht en dat staat toch heel erg goed hoor.

Bij een sportieve auto als een ST-3 mag best een opvallend kleurtje, dus performance blue wordt het denk ik wel.8)

Sign in to follow this