Jump to content

duratec/zetec


Marvinnekee
 Share

Recommended Posts

hallo heren/dames

Ik vroeg mij eigen eigenlijk al een langere tijd af: Wat is het verschil tussen een duratec blok vergeleken met een zetec blok.
Als iemand het weet zou ik het graag willen weten.

MVG Marvin

Link to comment
Share on other sites

Een Duratec blok zoals gebruikt in de Fiesta is max 1,3 L en heeft ketting distributie. Waterpomp wordt onder meer aangedreven samen met de dynamo en aircopomp. Verder heeft dit blok een aparte omloopklep om het stationaire toerental te regelen. Ook het luchtfilter verschilt met het Zetecblok. Het gas wordt geregeld met een kabel en motorsturing die hier gebruikt wordt daarvoor is van het type SIM21. Dit blok kun je niet chiptunen maar wordt wel op sommige Britse websites aangeboden.

Een Zetec heeft een distributieriem en een beetje moeilijk ingebouwd luchtfilter. Ze zijn gebruikelijk 1,4 en 1,6 L en dus meer toegepast voor grotere vermogens. Het gas wordt geregeld met een elektronische oplossing ofwel met bedrading en wordt de SIM22 voor gebruikt.

Dit in grote lijnen eigenlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
 Share

×
×
  • Create New...