Jump to content
Fiestaclub.nl
Boris1998

MK7,5 Magnetic Grey ST-Line

Recommended Posts

Guest
10 hours ago, pwaltman said:

Een st diffuser zou niet misstaan. Helaas zit dan je trekhaak in de weg.

Dan zou ik gewoon een uitsparing der in maken, als die toch wel belangrijk zou zijn, had ik geen moeite mee! Dus de 2019 en later ST mogen een trekhaak voeren en trekken 550kg ongeremd! 🤔

Ik mag geen reclame maken, dus dat Doe ik dan ook Maar Beperkt, als je je Ford Badges (gel badges) zwart wil hebben, doe me dan maar een PM  voor waar ik ze vandaan heb, en die blijven bij weer en wind zitten, en lijken als origineel. Iets duurder vanwege verzendkosten vanuit UK, maar het meer dan waard tov de bekende Chinese opties....

Verder natuurlijk de geijkte " optische" tuning opties:
Led conversie rondom, de "knightrider" (adaptive) zijspiegel knipperlichten, .....

Qua externe (en interne) herrie zit mijn auto vol met "Silent Coat" dat scheelt een hoop, zowel qua irritatiefactor van buitenstaanders, alswel rijgenot voor jezelf, er zijn daar een boel verschillende typen van, even een voor mij gemakkelijk te vinden linkje: https://caradio.nl/?s=demping&post_type=product

Informatiesysteem is nog een officiële update van, die wel belangrijk is, en daarna moet je maar even rond zoeken hier en daar, dan kan het nog wat beter... ;)

De diffuser doet overigens he-le-maal niks, maarja, als ie stuk is moet het natuurlijk wel gerepareerd worden, anders is het zonde van de looks....

En ik heb stad en land afgezocht om een los te halen trekhaak te vinden voor mijn ST, maar weet dus dat dat met een ST Diffuser niet kan... (Zodat ik mijn Canyon Grand Canyon SL8.9 29" Carbon Fiber mountain bike mee kon nemen).

Zelfreclame mag wel op dit forum schijnbaar, dus voor ideeën zou ik het projecten sub-forum aanraden:
https://forum.fiestaclub.nl/index.php?/forum/24-projecten/
en mijn topicje staat hier:

Bedankt voor de reacties,

2 hours ago, STJunkY said:

Ik mag geen reclame maken, dus dat Doe ik dan ook Maar Beperkt, als je je Ford Badges (gel badges) zwart wil hebben, doe me dan maar een PM  voor waar ik ze vandaan heb, en die blijven bij weer en wind zitten, en lijken als origineel. Iets duurder vanwege verzendkosten vanuit UK, maar het meer dan waard tov de bekende Chinese opties....

Verder natuurlijk de geijkte " optische" tuning opties:
Led conversie rondom, de "knightrider" (adaptive) zijspiegel knipperlichten, .....

Qua externe (en interne) herrie zit mijn auto vol met "Silent Coat" dat scheelt een hoop, zowel qua irritatiefactor van buitenstaanders, alswel rijgenot voor jezelf, er zijn daar een boel verschillende typen van, even een voor mij gemakkelijk te vinden linkje: https://caradio.nl/?s=demping&post_type=product

Informatiesysteem is nog een officiële update van, die wel belangrijk is, en daarna moet je maar even rond zoeken hier en daar, dan kan het nog wat beter... ;)

De diffuser doet overigens he-le-maal niks, maarja, als ie stuk is moet het natuurlijk wel gerepareerd worden, anders is het zonde van de looks....

En ik heb stad en land afgezocht om een los te halen trekhaak te vinden voor mijn ST, maar weet dus dat dat met een ST Diffuser niet kan... (Zodat ik mijn Canyon Grand Canyon SL8.9 29" Carbon Fiber mountain bike mee kon nemen).

Zelfreclame mag wel op dit forum schijnbaar, dus voor ideeën zou ik het projecten sub-forum aanraden:
https://forum.fiestaclub.nl/index.php?/forum/24-projecten/
en mijn topicje staat hier:

Wat bedoel je precies met update informatiesysteem? Ik zal je ook een PM sturen, heb wel een vermoeden waar ze vandaan komen, hahah. 

Zojuist led knipperlichten besteld maar eigenlijk toch niet zo’n goede research gedaan. Is dit Plug & play?https://hidxenonverlichting.nl/osram-led-bau15s-py21w-7457ye-02b?gclid=Cj0KCQiA6Or_BRC_ARIsAPzuer_nYQ4HZrz1ZaaiU1xIZl2jG1oyR1qTmq6dlqwNT7KifBPuj5f5KPcaAt5GEALw_wcB

bedankt alvast!

Huh, er staat toch duidelijk in de omschrijving: "Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening".........

Reeds besteld? En nou?

Just now, NeverDespair said:

Huh, er staat toch duidelijk in de omschrijving: "Dit product is niet bestemd voor de openbare weg vanwege een EU verordening".........

Reeds besteld? En nou?

Dit is omdat het geen ECE goedkeuring heeft. Dit betekend dat de lampen in principe ook apk afkeur zijn. Maar zoals al eens besproken kijkt niet elke apk-keurmeester er naar of de lamp een goedkeuring heeft. 

Zie ook dit topic:

1 hour ago, Grumpy91 said:

Dit is omdat het geen ECE goedkeuring heeft. Dit betekend dat de lampen in principe ook apk afkeur zijn. Maar zoals al eens besproken kijkt niet elke apk-keurmeester er naar of de lamp een goedkeuring heeft. 

Zie ook dit topic:

Precies, en het is niet zozeer dat het is afgekeurd omdat het verblind of iets dergelijks. Het is gewoon veilig. Maar ik ben benieuwd of het zo werkt, of dat er niets iets van weerstand tussen moet. 

3 hours ago, Grumpy91 said:

Zie ook dit topic:

Helemaal correct wat je zegt, maar je zal dus wel echt naar een niet (Ford) dealer moeten gaan, de zogenaamde beunhaas, dan kom je er wel doorheen.
Zelfs dan moet je opletten, want bij een "random-check" , ofwel een niet afgesproken controle bij een keurmeester terwijl jij dan op de bank staat, en net goedgekeurd, is de keurmeester zijn bevoegdheid kwijt (of in ieder geval een zware waarschuwing die hij (of zij) geen tweede keer mag maken). Datzelfde geld als je er mee aangehouden wordt en je je keuringspapieren moet laten zien.... (maar dan kan de keurmeester altijd zeggen dat ze er na de keuring (weer) in gezet zijn)

Precies. Kan veel problemen opleveren en dat is LED verlichting mij niet waard. Niet als koplampen athans.

Ik heb gelukkig pas over 2 jaar weer APK, dat scheelt. Ik ga verder nergens ook led doen, maar als knipperlicht kan t geen kwaad. Ik heb ook Racingvision in m’n koplampen zitten en daar ben ik erg tevreden over.

Ik heb op dit moment mijn interieurverlichting en mijn kentekenverlichting LED, onderweg zijn LED lampen voor mijn knipperlichten, achteruit-rij lichten en gewoon/remlicht achter. Ik ben ook zeer tevreden over de Racingvision!

14 hours ago, Grumpy91 said:

Ik heb op dit moment mijn interieurverlichting en mijn kentekenverlichting LED, onderweg zijn LED lampen voor mijn knipperlichten, achteruit-rij lichten en gewoon/remlicht achter. Ik ben ook zeer tevreden over de Racingvision!

Ben benieuwd naar je ervaring van vooral je led achteruit-rijlicht, ik moet vaak ‘s avonds tussen stoepjes parkeren, dit incombinatie met smalle bandjes maakt goed zicht wel erg belangrijk. Ben benieuwd of het veel beter wordt, dan kan ik het ook aanschaffen

23 hours ago, Grumpy91 said:

@Boris1998 Ik ga je wat laten weten. Ze zitten nu in het vliegtuig als het goed is 😛

Zojuist in mijn linkerachterlicht de led lamp geplaatst, gevarenlichten aan doen ze het goed. Echter  als ik alleen de knipperlichten naar links doe beginnen ze heel snel te knipperen, ik ben op dit gebied totaal niet handig. Iemand een oplossing?

Je hebt goedkope knippers gekocht en dat blijkt duurkoop. Je zult bij de knippers extra weerstanden moeten inbouwen om voldoende vermogen af te nemen om je knipperautomaat niet op tilt te laten slaan. Advies; knippers weggooien en goede kopen met ingebouwde weerstand.

Hier een voorbeeld van knippers die het wel doen.

3 minutes ago, Full Led said:

Je hebt goedkope knippers gekocht en dat blijkt duurkoop. Je zult bij de knippers extra weerstanden moeten inbouwen om voldoende vermogen af te nemen om je knipperautomaat niet op tilt te laten slaan. Advies; knippers weggooien en goede kopen met ingebouwde weerstand.

Bedankt voor je snelle reactie. Waren ze maar goedkoop. Dan had ik ze inderdaad zo weggegooid. Osram PY21W LED Retrofit Oranje 12V zijn het. Ik ging ervan uit dat daar de weerstand wel in zou zitten. 
Autobeam is dan maar het alternatief? Daar zou wel weerstand in moeten zitten

Zie mijn EDIT

Geen idee. Koop nooit europees spul. De knippers in de link gaan bij mij al 3 jaar mee. Ben een Ali-fan maar je moet daar ook oppassen om het kaf van het koren te scheiden.

@Boris1998 als ik mijn Ali lampen binnen heb en erin heb zitten dan laat ik je het weten. Eventueel stuur je me een pb voor linkje ervan. Ik heb de link gekregen via @Full Led

Bedankt voor de reacties, ik ga ermee aan de slag. Ik zal binnenkort even een pb sturen. 

On 13-1-2021 at 14:20, Boris1998 said:

Zojuist in mijn linkerachterlicht de led lamp geplaatst, gevarenlichten aan doen ze het goed. Echter  als ik alleen de knipperlichten naar links doe beginnen ze heel snel te knipperen, ik ben op dit gebied totaal niet handig. Iemand een oplossing?

Goed, dit is ST-JNK-Y op de gok toer hé, dus geen enkele garantie dat het dat ook is.....

Vroegâh als je voor of achter knipperlicht niet dezelfde impedantie/weerstand hadden dan gingen ze 2x zo snel knipperen (serieel geschakeld), en deed dus maar een van de twee het. Dus doet je voor knipperlicht het dan wel met het LED achterknipperlicht erin? anders zit daar je probleem. (nogmaals, wilde gok)

4 hours ago, STJunkY said:

Goed, dit is ST-JNK-Y op de gok toer hé, dus geen enkele garantie dat het dat ook is.....

Vroegâh als je voor of achter knipperlicht niet dezelfde impedantie/weerstand hadden dan gingen ze 2x zo snel knipperen (serieel geschakeld), en deed dus maar een van de twee het. Dus doet je voor knipperlicht het dan wel met het LED achterknipperlicht erin? anders zit daar je probleem. (nogmaals, wilde gok)

Het is het proberen waard iniedergeval, morgen eens doen