Jump to content
Fiestaclub.nl
Boris1998

MK7,5 Magnetic Grey ST-Line

Recommended Posts

goedenavond, 

Sinds kort in het bezit van onderstaande Fiesta en vond het weleens tijd om mij hier aan te melden.

Na wat zoeken kwam ik uit op een Fiesta, de meningen over de auto waren erg goed en dat wekte mijn interesse. Toen ik deze schadevrije Ford Fiesta ST line  1.0 EcoBoost 100pk met 18k kilometers bij de dealer zag staan kon ik er eigenlijk niet meer omheen. Van de enorme spoiler, tot de dikke bumpers. Dat er ook nog een trekhaak op zat was een mooie bijkomstigheid. Een proefritje verder en de deal was gemaakt. 

Heb hem nu zo'n 3 maanden in bezit en de kilometerstand staat ondertussen op 26k. Heel erg tevreden met de auto. Rijdt met gemak 1/18, 1/20 met alleen snelweg lukt soms. Ik ben dan ook wel een rustige rijder.

In de drie maanden tijd dat ik hem heb heb ik er wel een paar dingen aan verbeterd. 

- de ramen achter zijn getint, geeft het een mooiere uitstraling vind ikzelf

- de speakers in de voordeuren zijn vervangen, die aan de bestuurderskant functioneerde helaas niet goed meer. Deur trilt helaas wel goed mee met de muziek. Dit terwijl ik nooit harder luister dan niveau 10

- auto is gepolijst, was door vorige eigenaars veelvuldig door de krasstraat gehaald. Ik probeer nu om de twee weken de auto met de hand te wassen en om de zoveel tijd sealant en wax.

- en dan toch wel de duurste investering, Via Rica tuning naar 140pk laten tunen. Dit is gebeurt via mijn dealer. Ik heb andere tuningsbedrijven gezien die er 5pk meer uit wisten te krijgen. weet niet zo goed wat de afweging is van Rica dat dit bij hun minder is? evengoed gaat ie nogsteeds hartstikke rap en kom ik als ik even in moet halen niets te kort. Afgelopen weekend heeft ie in Duitsland nog de 210 (gps snelheid) aangetikt. Verder ben ik niet zo van het scheuren en hoef ik het maximale vermogen eigenlijk nooit aan te spreken. 

- Dit valt niet zozeer onder verbeterd, de splitter onder de bumper heeft een stijle parkeergarage in Amsterdam niet overleefd. De restanten heb ik er af laten halen en een nieuwe splitter wil ik er voorlopig niet meer op. de drempels hier zijn zo een iets minder grote uitdaging. 

Enige minpuntje tot nu toe vind ik het informatiesysteem, voor een auto uit 2016 kan dat echt niet.

Ik denk dat dat hem wel was, ik ga het forum goed doorlezen. Wie weet heeft iemand al mooie suggesties voor mijn auto? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of iemand ervaring heeft met de badges eraf te halen aan de achterkant, vind het lastig voor te stellen wat nou het resultaat daarvan wordt. 

Boris (Foto's staan hieronder) 

Guest

Welkom Boris mooie st100ps kleurtje 🤓. Trekhaak onder een STline 2016 mk7,5 🤔

16 hours ago, Boris1998 said:

Dit valt niet zozeer onder verbeterd, de splitter onder de bumper heeft een stijle parkeergarage in Amsterdam niet overleefd. De restanten heb ik er af laten halen en een nieuwe splitter wil ik er voorlopig niet meer op. de drempels hier zijn zo een iets minder grote uitdaging. 

Heeft dat nog enig effect op de wegligging bij >80km/h?

30 minutes ago, TristanT said:

Heeft dat nog enig effect op de wegligging bij >80km/h?

Ik denk eigenlijk vrijwel niets, ik denk deze er bij de ST lines vooral voor de sier onder zit. Ik heb iniedergeval geen merkbaar verschil gevoeld

Beste Boris,

Ik heb ook een mk7.5 st line en wat betreft de speakers zou ik adviseren om je geluid aan te passen in de instellingen ik heb mijn preset op klassiek staan en draai alsnog veel bass maar de deuren trillen een stuk minder. 

Betreft de logo delete ik heb het ook gedaan je kan het op meerdere manieren doen. Ik heb het zelf gedaan met een panel trim remover goed de logos heet maken en dan de panel remover erachter wurmen. Erna heb je speciale tolletjeslom de resten weg te halen. Zou gewoon googelen er is genoeg te vinden :)

On 9-4-2020 at 00:41, Boris1998 said:

goedenavond, 

Sinds kort in het bezit van onderstaande Fiesta en vond het weleens tijd om mij hier aan te melden.

Auto's zijn echt mijn hobby. Als student zijnde zijn er niet heel veel leeftijdsgenoten die dat ook hebben helaas. Hiervoor heb ik een Ford Fusion 1.6 uit 2006 gereden. Deze was perfect onderhouden en er hebben heel wat uurtjes in het uiterlijk van deze auto gezeten. Na vorig jaar een rondreis door Europa te hebben gemaakt wilde ik eigenlijk toch wel een lekkerder rijdende auto. Het moest goed sturen en het mocht er wel wat leuker uitzien dan die hoekige Fusion. Omdat de Fusion verder prima reed wilde ik het eigenlijk toch wel bij Ford gaan zoeken. 

Na wat zoeken kwam ik uit op een Fiesta, de meningen over de auto waren erg goed en dat wekte mijn interesse. Toen ik deze schadevrije Ford Fiesta ST line  1.0 EcoBoost 100pk met 18k kilometers bij de dealer zag staan kon ik er eigenlijk niet meer omheen. Van de enorme spoiler, tot de dikke bumpers. Dat er ook nog een trekhaak op zat was een mooie bijkomstigheid. Een proefritje verder en de deal was gemaakt. 

Heb hem nu zo'n 3 maanden in bezit en de kilometerstand staat ondertussen op 26k. Heel erg tevreden met de auto. Rijdt met gemak 1/18, 1/20 met alleen snelweg lukt soms. Ik ben dan ook wel een rustige rijder.

In de drie maanden tijd dat ik hem heb heb ik er wel een paar dingen aan verbeterd. 

- de ramen achter zijn getint, geeft het een mooiere uitstraling vind ikzelf

- de speakers in de voordeuren zijn vervangen, die aan de bestuurderskant functioneerde helaas niet goed meer. Deur trilt helaas wel goed mee met de muziek. Dit terwijl ik nooit harder luister dan niveau 10

- auto is gepolijst, was door vorige eigenaars veelvuldig door de krasstraat gehaald. Ik probeer nu om de twee weken de auto met de hand te wassen en om de zoveel tijd sealant en wax.

- en dan toch wel de duurste investering, Via Rica tuning naar 140pk laten tunen. Dit is gebeurt via mijn dealer. Ik heb andere tuningsbedrijven gezien die er 5pk meer uit wisten te krijgen. weet niet zo goed wat de afweging is van Rica dat dit bij hun minder is? evengoed gaat ie nogsteeds hartstikke rap en kom ik als ik even in moet halen niets te kort. Afgelopen weekend heeft ie in Duitsland nog de 210 (gps snelheid) aangetikt. Verder ben ik niet zo van het scheuren en hoef ik het maximale vermogen eigenlijk nooit aan te spreken. 

- Dit valt niet zozeer onder verbeterd, de splitter onder de bumper heeft een stijle parkeergarage in Amsterdam niet overleefd. De restanten heb ik er af laten halen en een nieuwe splitter wil ik er voorlopig niet meer op. de drempels hier zijn zo een iets minder grote uitdaging. 

Enige minpuntje tot nu toe vind ik het informatiesysteem, voor een auto uit 2016 kan dat echt niet.

Ik denk dat dat hem wel was, ik ga het forum goed doorlezen. Wie weet heeft iemand al mooie suggesties voor mijn auto? Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of iemand ervaring heeft met de badges eraf te halen aan de achterkant, vind het lastig voor te stellen wat nou het resultaat daarvan wordt. 

Boris (Foto's staan hieronder) 

Image-1.thumb.jpg.d20cd36ae81256aa30981a296ab998de.jpgImage-1.thumb.jpg.a0c82f65999dbf303b0a46aaf53a6c15.jpg

Zie mijn pagina staat onder projecten en dan fiesta mk7.5 frozen white st line hier staat een voorbeeld hoe het eruit ziet als de logos eraf zijn

On 14-4-2020 at 16:30, GioCainn said:

Beste Boris,

Ik heb ook een mk7.5 st line en wat betreft de speakers zou ik adviseren om je geluid aan te passen in de instellingen ik heb mijn preset op klassiek staan en draai alsnog veel bass maar de deuren trillen een stuk minder. 

Betreft de logo delete ik heb het ook gedaan je kan het op meerdere manieren doen. Ik heb het zelf gedaan met een panel trim remover goed de logos heet maken en dan de panel remover erachter wurmen. Erna heb je speciale tolletjeslom de resten weg te halen. Zou gewoon googelen er is genoeg te vinden :)

Bedankt voor de reactie, ik ga ermee aan de slag!

vandaag voor en achter Phillips Silver vision knipperlichten geïnstalleerd. Vond die oranje waasjes toch wel een beetje afbreuk doen aan het uiterlijk. Vind het erg goed staan. 

op een of andere manier lukt het mij niet om foto's toe te voegen helaas.

Foto's kun je het beste doen via een externe website, bijv.:

https://imgur.com/ >> 'new post' linksboven >> afbeelding uploaden >>  klik op drie puntjes bij afbeelding rechtsboven >>  'get share links' >> BBCode (forums)

De link heeft het formaat: [ img ] weblink [ /img ] (zonder spaties)

42 minutes ago, Boris1998 said:

vandaag voor en achter Phillips Silver vision knipperlichten geïnstalleerd. Vond die oranje waasjes toch wel een beetje afbreuk doen aan het uiterlijk. Vind het erg goed staan. 

op een of andere manier lukt het mij niet om foto's toe te voegen helaas.

gebruik IMGUR.

Klik op nieuw post.

Dan kan je een foto ,naar toe slepen en uploaden.

Dan met muis op foto,krijg je zien,copy link.

Op de drie puntjes,klikken en krijg je share links,en gebruik bbcode en plak deze,in je reply van je topic !!

56 minutes ago, Boris1998 said:

uwp85hF.jpg

w2JlD6r.jpg

EY2Snwj.jpg

aZKWtlu.jpg

ben benieuwd of het gelukt is

Edited by Boris1998
Het is gelukt, bedankt!

kleine update:

zwarte velgen, snelle bandjes en Ford Performance kentekenplaat. Helaas waren de zwarte wielboutkapjes nog niet binnen en had ik ook nog niet de gel overlay badge van Ford in het zwart om over mijn naafdoppen te plakken.  Maar voor het idee. 

HoeBJGS.jpg

lsFo83B.jpg

15 minutes ago, Boris1998 said:

kleine update:

zwarte velgen, snelle bandjes en Ford Performance kentekenplaat. Helaas waren de zwarte wielboutkapjes nog niet binnen en had ik ook nog niet de gel overlay badge van Ford in het zwart om over mijn naafdoppen te plakken.  Maar voor het idee. 

HoeBJGS.jpg

lsFo83B.jpg

Zeker heel sjiek hoor, lekker bezig!

(en bij mij duurde de zwarte bouten en overlays ook een tijdje, maar dan is het des te leuker als je weer een onderdeeltje binnenkrijgt :D )
Alleen een ST logo voeren als het geen ST is, is natuurlijk not done, maarja, voor zo'n mooie ST-Line laat ik je er mee weg komen 😘

Hahah ja eigenlijk mag het niet, maar de kenners zien vast wel het onderscheid. Duurde erg lang voordat ze er bij mij ook waren. Paar dagen geleden opgezet en is wel echt heel mooi nu de velgen. Lijkt echt origineel Ford

ik twijfel nu alleen nog om ‘Fiesta’ embleem zwart te maken, voor de rest niet echt ideeën meer voor upgrades, iemand suggesties? 

1 hour ago, pwaltman said:

Een st diffuser zou niet misstaan. Helaas zit dan je trekhaak in de weg.

Geen trekhaak hebben is geen probleem. Enig idee wat zoiets kost? 

Je hebt 2 delen nodig voor je bumper en wat spuitwerk. Ik heb het in mijn "project-item" beschreven.

Totaal was ik iets van €300 eraan kwijt dacht ik.