Jump to content

Fiesta ST MK8 M260 Mountune

martn
 Share

Recommended Posts

• Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Hi,

Nog geen Oil Catch can erop?

Mogelijkheid om eens een foto te maken zonder afdekplaat op de motor?

Ikzelf ook een Fiesta ST besteld, nu nog wachten tot ie daadwerkelijk wordt gebouwd

En... Die veerpootbrug van Ford is dat de gewone of de carbonversie?

Bedankt!

14 hours ago, Dragunov said:

Hi,

Nog geen Oil Catch can erop?

Mogelijkheid om eens een foto te maken zonder afdekplaat op de motor?

Ikzelf ook een Fiesta ST besteld, nu nog wachten tot ie daadwerkelijk wordt gebouwd

En... Die veerpootbrug van Ford is dat de gewone of de carbonversie?

Bedankt!

Hoi! Nee, ik heb er geen oil catch op. Ja hoor, ik zal eens kijken of me dat binnenkort lukt.

De veerpootbrug is de normale versie. De carbon versie wordt in Nederland niet verkocht. Daarnaast vond ik het te duur omdat ze het zelfde effect hebben.

3 hours ago, martn said:

Hoi! Nee, ik heb er geen oil catch op. Ja hoor, ik zal eens kijken of me dat binnenkort lukt.

De veerpootbrug is de normale versie. De carbon versie wordt in Nederland niet verkocht. Daarnaast vond ik het te duur omdat ze het zelfde effect hebben.

Dank u wel!

Zelf wens ik een oil catch can van Airtec erop, ene gevonden, maar zou graag weten waar die precies wordt aangesloten, leidingen verdwijnen onder de afdekplaat.

https://autosportmebu.nl/product/airtec-ford-fiesta-mk8-st-oil-catch-can/

In België kan je een carbon veerpootbrug krijgen voor de ST, maar eerst paar andere zaken aanschaffen ervoor...

4 hours ago, Dragunov said:

Dank u wel!

Zelf wens ik een oil catch can van Airtec erop, ene gevonden, maar zou graag weten waar die precies wordt aangesloten, leidingen verdwijnen onder de afdekplaat.

https://autosportmebu.nl/product/airtec-ford-fiesta-mk8-st-oil-catch-can/

In België kan je een carbon veerpootbrug krijgen voor de ST, maar eerst paar andere zaken aanschaffen ervoor...

Met een oil catch can ben ik zelf niet heel bekend.

Wat betreft de veerpootbrug weet ik inderdaad dat hij in België wel te koop is, maar ik zie hem 1% van de tijd die ik met mijn auto besteedt, dus ben ik voor de goedkopere optie gegaan. Je ziet sowieso maar 10% van de hele balk, de rest is verborgen. Als je iemand er op wijst zien ze het pas, anders niet. 😂

• 2 months later...

Tijd voor meer vermogen, joepie! Gisteravond is de nieuwe M260 upgrade van Mountune online gekomen. Hopelijk ontvang ik vandaag de bestanden. De geclaimde cijfers zijn 260pk en 365nm. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk op de dyno uit gaat komen, aangezien er nu al 367nm is gemeten met mijn huidige tune. Ook fingers crossed dat alles heel blijft.

Linkje naar de upgrade

• martn changed the title to Fiesta ST MK8 M260 Mountune

Wow...dat had ik niet verwacht van Mountune. Ze hebben dan wel vertrouwen in de techniek dat ze dit aandurven lijkt mij. Zolang je niet volgas in de eerste versnelling weg rijdt heb ik er wel vertrouwen in. Wel gaaf natuurlijk. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Sjonge jonge, wat een raket is het. Een flink verschil met de vorige tune. Ik ben erg benieuwd wat de cijfers vertellen op de dyno, maar hoger dan 367nm is het sowieso. 😅

17 hours ago, martn said:

Sjonge jonge, wat een raket is het. Een flink verschil met de vorige tune. Ik ben erg benieuwd wat de cijfers vertellen op de dyno, maar hoger dan 367nm is het sowieso. 😅

Wanneer gaat hij op de dyno, ik ben erg benieuwd!

1 hour ago, Mattijs said:

Wanneer gaat hij op de dyno, ik ben erg benieuwd!

Ik ben niet heel lang geleden de dyno op geweest en vind het niet erg om nog eens te gaan, maar Mebu is voor mij 4 uur retour. Dus ik moet eerst eens zin maken om weer die kant op te kachelen...

On 28-3-2021 at 16:06, NeverDespair said:

Een veerpoot-brug verhoogt de stijfheid van de carrosserie. Weet niet hoe het met je Engels gesteld is, maar dit is duidelijker:

Thnx! Mijn engels is gelukkig goed genoeg om het te begrijpen. Maar heb je aan alleen achter voldoende of moet je zowel voor als achteren dan doen?

@martnNieuwsgierig vraagje: Wat voor blok ligt er in jouw auto dat die 260pk aan zou kunnen?

On 27-1-2021 at 10:37, marco170 said:

2AYKFBt.jpg

Omdat ik een Performance-Edition wannebee 😁 heb, wilde ik zoveel mogelijk bij het origineel komen en daarom de set van Ford gekocht.

Voordeel is dat de set al ingesteld is zoals bij de engelse Performance Edition en van wat ik op engelse forums lees, is dat een perfecte instelling.

Alleen voor circuitgebruik zou er nog wat mee kunnen spelen. De rijhoogte kun je wel zelf eenvoudig aanpassen met de bijgeleverde verstel-sleutel.

De rijhoogte kan nog lager, maar ik vind het wel netjes staan zo.

Het comfort is behouden gebleven en zelfs iets comfortabeler op wat slechte wegen met korte hobbels/oneffenheden.

Mijn vorige ST had een Eibach verlaging, maar dat was toch wel stugger en op wat slechtere wegen echt niet prettig.

Dan moet je ook je rij-modus knop op je stuur hebben ipv aan je handrem ;)

10 hours ago, Grumpy91 said:

Thnx! Mijn engels is gelukkig goed genoeg om het te begrijpen. Maar heb je aan alleen achter voldoende of moet je zowel voor als achteren dan doen?

@martnNieuwsgierig vraagje: Wat voor blok ligt er in jouw auto dat die 260pk aan zou kunnen?

De strut bar heb ik alleen voor, dat is het enige wat Ford zelf verkoopt. Ik heb gewoon het 1.5 3 cilinder blok.

8 hours ago, Dragunov said:

Dan moet je ook je rij-modus knop op je stuur hebben ipv aan je handrem ;)

Dat is bij de ST Edition, niet bij de Performance Edition. 😉

Ik heb inmiddels ook wat Autobahn runs gedaan voor een 100-200 tijd. Dit is momenteel mijn snelste run:IMG-1274.png

1 hour ago, MartinB said:

Dat vind ik heel netjes. Wat vind je er zelf van?

Prima! Ik denk dat er nog wel iets tijd af kan als het minder benauwd is. Met de M235 chip haalde ik 16.5 dus zit er nu een volle seconde onder. Stock zit hij tussen de 18 en 19 seconden geloof ik. Nu ben je 1.3 seconden sneller dan een Golf 7.5 GTI Performance (met DSG). Erg netjes.

3 hours ago, marco170 said:

Gaaf hoor! Lukt het nog wel om al het vermogen op de weg te krijgen met alleen voorwielaandrijving?

Yes, dat gaat verrassend goed eigenlijk! Vrijwel geen verschil met M235 aangezien de meeste power nu vanaf 3000 toeren aanwezig is. Ik vind het echt perfect te doen!

Er moet toch enig verschil zitten tussen de m235 en m260 lijkt mij. Trekt die bijvoorbeeld gewoon nog verder door na 5000rpm en is normaal rijden nog relaxt?

Ik ben gewoon benieuwd hoe de vermogensopbouw nu is. 

Just now, MartinB said:

Er moet toch enig verschil zitten tussen de m235 en m260 lijkt mij. Trekt die bijvoorbeeld gewoon nog verder door na 5000rpm en is normaal rijden nog relaxt?

Ik ben gewoon benieuwd hoe de vermogensopbouw nu is. 

Ja, hij rijdt hij normaal. Hij is vooral tussen de 3000-5500 veel krachtiger dan hij eerst was. Maar als je gewoon rijdt zou je niet weten hoeveel power er in zit.

Je kunt op de website van Mountune een grafiek zien: https://www.mountunestore.com/collections/mk8-fiesta-st/products/mtune-smartflash-m225-m235-to-m260-upgrade-mk8-fiesta-st

Share

• Create New...