Jump to content

Fiesta ST MK8 M260 Mountune

martn
 Share

Recommended Posts

• Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heel mooi!😎

De performance velgen kon je een paar maanden geleden nog bestellen bij de dealer als complete set. Toen vertelde de dealer al dat er Michelin super sport op zaten i.t.t pilot sport 4 wat je normaal zou verwachten.

Maten(J en ET waarde) zijn hetzelfde als de standaard 18 inch, toch?

35 minutes ago, MartinB said:

Heel mooi!😎

De performance velgen kon je een paar maanden geleden nog bestellen bij de dealer als complete set. Toen vertelde de dealer al dat er Michelin super sport op zaten i.t.t pilot sport 4 wat je normaal zou verwachten.

Maten(J en ET waarde) zijn hetzelfde als de standaard 18 inch, toch?

Ik ben inderdaad blij dat hier de Super Sports op zitten! Het schijnt dat de ET waarde net anders is. Bij de Performance velgen zou het 42,5 moeten zijn. Volgens internet hebben de standaard ST3 velgen 45ET.

Dit zijn overigens de velgen die te koop komen, voor wellicht geïnteresseerden. Mochten de winterbanden nog goed zijn, dan zullen die er ook bij zitten. 

IMG-2102.jpg

7 hours ago, martn said:

En iets nieuws! Voor een ontzettend goede prijs een nieuwe set Ford Performance velgen op kunnen halen met nieuwe Pilot Super Sport banden. Erg blij mee gezien de banden niet meer worden geleverd. Nu wachten tot het voorjaar...

IMG-0329.jpg

Toevallig ergens boven in Nederland gehaald? Zat zelf te twijfelen 

35 minutes ago, Steelmaster said:

Toevallig ergens boven in Nederland gehaald? Zat zelf te twijfelen 

Ligt er aan wat boven in Nederland is, ik moest naar Gelderland. Passen ze ook op de MK7?

@MartinB ik denk het wel. Ik heb het gevoel dat hij een stuk steviger is in de bochten. Hij lijkt wat minder in te zakken en weer uit de vering te moeten kruipen.

Ik heb ook toch maar direct een Milltek systeem besteld, nu we toch bezig zijn. Hopelijk ontvang ik heb komende week. 22 januari gaat m’n remupgrade van Mountune er onder.

Haha..als ik jou een beetje inschat gaat het dus nu nog harder door de bocht😈

Milltek is goede keus hoor en pasvorm is ook gewoon top. Bovendien houd je de elektronische klep. Welke kleur eindstukken worden het?

Gaat hard met de aanpassingen. Goed bezig.

@MartinB ik heb gekozen voor de gepolijste eindstukken omdat deze zo’n €250 schelen met de titanium uitvoering. Zwart en carbon vallen voor mij sowieso af. Dan is de keuze makkelijk om te maken.

De uitlaat is binnen! Hij gaat er volgende week vrijdag onder. We gaan na de tijd de vermogensbank op om eens te meten wat er nou in de auto zit aan vermogen.

0-CEC330-F-B17-D-4-F69-9257-4-E2-EBB937-

Milltek zit er onder en we hebben hem op de vermogensbank gehad! Ben zelf blij dat er een klep in de uitlaat zit. Flink kabaal, erg gaaf, maar ook prettig dat ik gewoon normaal kan rijden. Ik merk eigenlijk geen verschil als de klep dicht zit. Gelukkig maar! De grafiek is ook erg mooi. 244,8pk en 367nm! Erg tevreden. Fijn om ook eens een grafiek bij de Mountune chip te zien.

IMG-0452.jpg

IMG-0448.jpg

IMG-0454.jpg

@MartinB ik ben er ook erg tevreden mee! De uitlaat ziet er een stuk dikker uit dan standaard. Zelf heb ik ook het gevoel dat het nog iets met het vermogen heeft gedaan. Het voelt nèt wat rapper. Erg blij!

2 hours ago, martn said:

@MartinB ik ben er ook erg tevreden mee! De uitlaat ziet er een stuk dikker uit dan standaard. Zelf heb ik ook het gevoel dat het nog iets met het vermogen heeft gedaan. Het voelt nèt wat rapper. Erg blij!

Nice. Zag het al eerder voorbij komen op Instragram! 

Dit is over een jaar of 2-3 toch ook wel mijn streven. De milltek kijkt inderdaad een stuk dikker dan de standaard uitlaat, klinkt ook een stuk dikker wat ik mij kan herinneren. 

2 hours ago, Gio said:

Nice. Zag het al eerder voorbij komen op Instragram! 

Dit is over een jaar of 2-3 toch ook wel mijn streven. De milltek kijkt inderdaad een stuk dikker dan de standaard uitlaat, klinkt ook een stuk dikker wat ik mij kan herinneren. 

Hij klinkt inderdaad wel wat dikker nu. 😂 Ik moet er nog wel even aan wennen. Normaal klinkt hij al echt super, maar nu is het geluid toch echt wel iets meer aanwezig. Het is zeker makkelijker nu om mensen boos naar je te laten kijken, mocht je dat willen. 😬

1 hour ago, martn said:

Hij klinkt inderdaad wel wat dikker nu. 😂 Ik moet er nog wel even aan wennen. Normaal klinkt hij al echt super, maar nu is het geluid toch echt wel iets meer aanwezig. Het is zeker makkelijker nu om mensen boos naar je te laten kijken, mocht je dat willen. 😬

Hahaha! Mooi mooi! Ik rijd vaak al om 6 uur sochtends aan richting werk, dus misschien niet z'n leuk ding voor de buren ;) . 
Had je al ergens een sound-clip/video geplaatst? Anders ben ik daar wel benieuwd naar! 

4 hours ago, Gio said:

Hahaha! Mooi mooi! Ik rijd vaak al om 6 uur sochtends aan richting werk, dus misschien niet z'n leuk ding voor de buren ;) . 
Had je al ergens een sound-clip/video geplaatst? Anders ben ik daar wel benieuwd naar! 

Ik heb even vlot een filmpje van gisteren geüpload. Zal vast nog eens wat filmen, maar zit zelf meestal achter het stuur.

Filmpje Milltek op YouTube

23 hours ago, Gio said:

Heb ik ook. Maar de buurman gebruikt mijn fiesta als wekker haha

6 minutes ago, Steelmaster said:

Heb ik ook. Maar de buurman gebruikt mijn fiesta als wekker haha

Totdat de buurman 's middags aan jouw deur staat dattie te laat was op zijn werk omdat jij vrij had hahahaha.

• martn changed the title to Fiesta ST MK8 M260 Mountune
 Share

• Create New...