Jump to content

Fiesta ST MK8 M260 Mountune

martn
 Share

Recommended Posts

• Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat wordt bij mij nu zeker rustig aan blijven rijden op de Mk8! €700,- voor een distri.butie kettingdeksel pakking vervangen. Pech kun je altijd hebben 😒. Het wordt er allemaal niet beter op. Ben toch benieuwd of een E-auto ook zo arbeidsintensief in elkaar geknutseld zit? 🤔 

On 14-11-2020 at 10:08, martn said:

Ik heb inmiddels 60.000km op de teller en de auto is weer voor onderhoud gegaan. Helaas de eerste tegenvaller, distributiedekselpakking moet vervangen worden want er lekt olie. Reparatie van €700. Toch een prijzige reparatie binnen 2 jaar.

Zit je net buiten de 2 jaar garantie?

43 minutes ago, Franciscus said:

Zit je net buiten de 2 jaar garantie?

Had zelf 5 jaar garantie, maar de meeste pakkingen zijn uitgesloten van de garantie. Daarnaast heb ik mijn auto gechipt, dan vervalt de garantie sowieso. Maar Ford doet niets; “gaat nou eenmaal stuk.”.

• 4 weeks later...

Het is even geleden dat ik wat upgrades heb gedaan, maar het is tijd voor wat nieuwe dingen. Ik heb remschijven voor en achter besteld, andere remblokken en een grotere intercooler, allemaal bij Mountune.

Linkjes voor de geïnteresseerden:

Mountune Intercooler

Remschijven voor

Remschijven achter

Fast Road brake pads voor

Fast Road brake pads achter

Of ik de Ferodo brake pads aan de voorkant al ga vervangen voor deze van Mountune weet ik nog niet zeker. Het zal aan de vorm te zien waarschijnlijk wel minder piepen.

2 hours ago, Steelmaster said:

Ik weet niet of ik achter die fast road Zou nemen aangezien die vaak warm moeten worden voor goed gebruik 

Maar die intercooler vind hij vast lekker in de zomer

Dat heb ik momenteel ook met mijn Ferodo blokken voor, maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog geen last van heb gehad. Het is niet dat de rem het niet doet. Heb jij hier mindere ervaringen mee?

4 hours ago, Steelmaster said:

Nee ik niet de ervaring. maar heb mij laten vertellen dat je het achter wel merkt aangezien die veel minder druk krijgt omdat je hoofdzakelijk met de voorkant remt

Okay! Ik ga dat nog even goed uitzoeken. Ik heb veel gelezen over mensen met nog meer track-georiënteerde remmen die ook met -10 rijden. Schijnt na 1 keer remmen al direct prima op temperatuur te komen (om je normaal te laten stoppen). Maar achter zal inderdaad misschien wat lastiger zijn. Dank voor de info!

Op het circuit zijn die remmen vast beter. Maar ik ga binnenkort gewoon aan de achterkant normale ferodo monteren aangezien ik al grotere schijven heb remt het achter al beter. En ik kom nooit op het circuit mijn big brake kit is vooral voor de sier

12 minutes ago, Steelmaster said:

Op het circuit zijn die remmen vast beter. Maar ik ga binnenkort gewoon aan de achterkant normale ferodo monteren aangezien ik al grotere schijven heb remt het achter al beter. En ik kom nooit op het circuit mijn big brake kit is vooral voor de sier

Ik heb ook de normale Ferodo blokken voor. Niet de circuit uitvoering. Het zelfde geldt voor de Mountune blokken, deze zijn qua straat/circuit gelijk aan Ferodo. Ik ga niet voor circuit blokken.

9 hours ago, Gio said:

Lekker zn intercooler. Kijkt ook altijd vet als je door de grill heen spiekt. Ben ook wel benieuwd wat je gaat merken als de temperaturen wat hoger worden weer. 

Ben inderdaad benieuwd! Nu is het niet nodig. Zondag zet ik het er op, samen met de nieuwe airscoop van Mountune. Die heb ik ook besteld.

1 hour ago, Steelmaster said:

Zo erg gaaf 

Kun je de letters zien met de bumper erop? 

Nee zeker niet, dus ik heb de intercooler weer zwart gespoten. Misschien dat het iets beter zichtbaar is als je het echt gaat lakken met een kwast. Maar met spuiten werkt het niet. Heb het ook alleen op hun press foto’s echt goed gezien. Bij andere eigenaren is het ook maar een vage witte vlek.

6 minutes ago, Steelmaster said:

Wel jammer maar als hij zijn werk maar doet. 

Mijn airtec moet je ook goed voor kijken en die letters zijn een stuk groter 

Het probleem is inderdaad dat de letters klein zijn en ze heel erg dicht bij elkaar staan. Ik zit in hun eigen promo foto’s dat de letters ook verder uit elkaar staan. Dan maar zwart.

Zo’n intercooler koop je ook niet voor de looks vind ik dan. Ik had h’m sowieso helemaal zwart besteld, maar dat is natuurlijk weer persoonlijk. In dit geval heb je er goed aan gedaan om de witte tekst zwart te maken. 

De cold air intake ziet er goed uit. Mooi subtiel.

14 minutes ago, MartinB said:

Nice!

Weet je al wat je er van merkt?

Ik denk er al iets van te merken, maar dat kan placebo zijn. Helaas kan ik het nog niet helemaal probeer gezien de nattigheid. Het moet even droog worden!

• 2 weeks later...

En iets nieuws! Voor een ontzettend goede prijs een nieuwe set Ford Performance velgen op kunnen halen met nieuwe Pilot Super Sport banden. Erg blij mee gezien de banden niet meer worden geleverd. Nu wachten tot het voorjaar...

IMG-0329.jpg

• martn changed the title to Fiesta ST MK8 M260 Mountune
 Share

• Create New...