Jump to content

Fiesta ST MK8 M260 Mountune

martn
 Share

Recommended Posts

• Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Maxton kit is idd echt vet. Sowieso iets wat ik ook nog wel ga doen! 

ps: waar schiet jij je foto's mee? Zal wel geen telefoon cameratje zijn zoals waar ik het mee moet doen hahaha

Ik ga er verder geen Maxton onderdelen op zetten. Puur alleen al de montage is een no-go wat mij betreft. Het boren in de carrosserie vind ik niets, het moet voor mij ook exact goed zitten want anders kickt de OCD in. Daarnaast vind ik dit subtiele wel erg fijn.

De foto’s maak ik inderdaad niet met een telefoon, ik gebruik mijn Sony A6300.

@RuudTilburg: vanaf 10.00 min.

2 hours ago, martn said:

Ik ga er verder geen Maxton onderdelen op zetten. Puur alleen al de montage is een no-go wat mij betreft. Het boren in de carrosserie vind ik niets, het moet voor mij ook exact goed zitten want anders kickt de OCD in.

Eens als je in de carrosserie gaat boren, maar in de kunststof voorbumper onderaan durf ik nog wel zo'n spoiler te monteren. Onder de dorpels zou ik niet doen, laat staan die 2 kleine stukjes op de hoeken. Dat ziet er niet uit.

3 hours ago, RuudTilburg said:

Fraaie toevoeging! Hoe heb je deze moeten monteren? Dubbelzijdige tape?

Er zit 3M tape onder de spoiler. Gewoon schoonmaken, goed uitmeten en plakken!

• 2 weeks later...

We hebben weer een kleine update, de intake hose van Mountune. Ik merk niets aan extra geluid of performance, de airflow zou wel met 11% verbeterd moeten zijn. Uiterlijk maakt het wel iets cooler. Los van de rotzooi onder mijn motorkap, moet nog schoon.

IMG-3616.jpg

Haha..weer een subtiele aanpassing. Even een vraag, blijf je voorlopig nog doorrijden met de ST of toch misschien volgend jaar een nieuwe of jong gebruikte ST met performance pack en panoramadak?

3 hours ago, MartinB said:

Haha..weer een subtiele aanpassing. Even een vraag, blijf je voorlopig nog doorrijden met de ST of toch misschien volgend jaar een nieuwe of jong gebruikte ST met performance pack en panoramadak?

Voor nu blijf ik lekker doorrijden. Corona heeft roet in het eten gegooid. Anders was ik ook niet voor al deze aanpassingen gegaan. Dus het blijft gewoon even hierbij, zonder panorama dak!

Eerlijk heb ik na +/- 7 weken de launch control knop nog niet aangeraakt 😂 dus daar hoef je het niet voor te doen. Over de LSD kan ik niet spreken zou je een keertje auto moeten ruilen ofzo. 

Het pano dak is wel echt heerlijk. Maar ik denk dat als ik een volledig uitgeruste ST minus performance pack had genomen ik waarschijnlijk net zo blij was geweest. 

4 hours ago, Gio said:

Eerlijk heb ik na +/- 7 weken de launch control knop nog niet aangeraakt 😂 dus daar hoef je het niet voor te doen. Over de LSD kan ik niet spreken zou je een keertje auto moeten ruilen ofzo. 

Het pano dak is wel echt heerlijk. Maar ik denk dat als ik een volledig uitgeruste ST minus performance pack had genomen ik waarschijnlijk net zo blij was geweest. 

Launch control heb ik er wel opzitten door M235. Ik heb de eLSD gemerkt in de Focus, was wel lekker, zeker met echt scheuren, maar ik was het de volgende dag alweer vergeten. Panoramadak mis ik ook niet echt, had het in m’n Golf wel, maar het is heerlijk, maar niet erg om te missen.

Ik zou er zelf wel allemaal voor gaan als ik een nieuwe kocht, maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik het nu niet heb.

Begrijpelijk dat je de huidige ST gewoon houd en laten we eerlijk zijn, dat is toch geen straf..:cool:

Ik heb trouwens net gezien dat Scorpion ook een uitlaat levert met behoud van de elektronische gasklep. Wist ik niet, weer wat geleerd. Kun je bestellen bij Ceuk. Er staat ook een video op youtube met montage en geluid. Klinkt erg goed!:twisted:

• 2 weeks later...
On 19-6-2020 at 13:24, Gio said:

Als je launch control heb, heb je ook LSD

Ik verwacht dat er over een half jaartje oid ook achteraf een quaife in te bouwen is.

Verwacht niet veel van de launch control, zeker niet van de standaard versie.

Deze werkt gewoon niet goed, zelfs niet met een aangepaste motorsteun.

Voor mijn gevoel staat het toerental iets te laag afgesteld, weet niet hoe het zit met met een aangepaste software.

11 hours ago, Michelvh said:

Ik verwacht dat er over een half jaartje oid ook achteraf een quaife in te bouwen is.

Incorrect. Mountune unlocked launch control zonder dat je een performance pakket hebt.

11 minutes ago, martin ST said:

Verwacht niet veel van de launch control, zeker niet van de standaard versie.

Deze werkt gewoon niet goed, zelfs niet met een aangepaste motorsteun.

Voor mijn gevoel staat het toerental iets te laag afgesteld, weet niet hoe het zit met met een aangepaste software.

Na de Mountune chip zit de launch control op 4000 RPM, maar je hebt er niets aan. Banden oproken lukt prima, een standaard lancering gaat minstens net zo snel.

15 hours ago, martn said:

Na de Mountune chip zit de launch control op 4000 RPM, maar je hebt er niets aan. Banden oproken lukt prima, een standaard lancering gaat minstens net zo snel.

Ben de launch van mijn vorige evo 6 gewend, deze was zo ingesteld op 4400 rpm.

En wanneer je je voet van de koppeling liet vallen, dus niet laten opkomen.

Kwam het volle vermogen pas los, zeg maar bij een bepaalde snelheid

Zo werd ook je aandrijving gespaard. 

On 2-7-2020 at 08:35, Michelvh said:

Ik bedoel meer dat ik het verschil tussen wel en geen LSD niet durf te zeggen ;) Ik weet dat ik de LSD heb natuurlijk omdat ik de launch control functie heb. 

On 3-7-2020 at 16:58, Gio said:

Ik bedoel meer dat ik het verschil tussen wel en geen LSD niet durf te zeggen ;) Ik weet dat ik de LSD heb natuurlijk omdat ik de launch control functie heb. 

Wel een LSD is zeker beter, ik heb zelf dan alleen de e-LSD ervaren van de Focus. Maar na een dag was ik dat gevoel weer vergeten, dus zonder is het ook prima te doen! Wel zou ik bij een nieuwe Fiesta zeker het LSD er op zetten.

On 3-7-2020 at 16:58, Gio said:

Ahh op die fiets. Verschil is wel duidelijk te merken heb ik laatst zelf ondervonden. Een maatje heeft een quaife in een ST180 ingebouwd en dat is echt een wereld van verschil, zelden onderstuur meer.

• 4 months later...

Ik heb inmiddels 60.000km op de teller en de auto is weer voor onderhoud gegaan. Helaas de eerste tegenvaller, distributiedekselpakking moet vervangen worden want er lekt olie. Reparatie van €700. Toch een prijzige reparatie binnen 2 jaar.

• martn changed the title to Fiesta ST MK8 M260 Mountune
 Share

• Create New...