Jump to content

Fiesta ST MK8 M260 Mountune

martn
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Franciscus said:

De ST-Line laat overigens met ESP aan ook nog best een tik overstuur toe voordat 'ie ingrijpt.

Schijnt dat die iets sportiever afgesteld staat inderdaad, maar ik heb nooit met een normale gereden en ik weet niet of het bij de Mk7.5 ST-Line ook zo is. De Mk7.5 ST-Line kan je in ieder geval wel in dezelfde modus zetten als de ST maar dat vergt wat modificaties. ESP uit, volledig dacht ik en nog niet getest want te droog en niet genoeg ruimte in de stad, kan via de sync 3 module in het B-Car menu (staat standaard uit dus je moet aan gaan passen). Dan gaat netjes het ESP off icoontje branden maar ik weet niet welke modus het is (volledig of sport).

In de Mk7.5 kan je theoretisch ook een knop maken om hem in de andere modi te zetten aangezien de ABS modules hetzelfde zijn als die van de ST en de pin van de abs module doorgelust is tot aan het dashboard (in de auto's zonder ECO knop, gewoon de drie knoppen vervangen voor ST model) of tot aan de hoofd connector door de firewall heen (A portaal links uit mijn hoofd, als je wel een 'ECO' knop hebt). Scheelt weer dat de rest het dan nog wel doet en je dus geen zekering er uit hoeft te halen.

• Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In de Development afdeling van Ford wordt een speciaal OBD-kastje gebruikt om op normale Ford's het ESP (en TC) volledig uit te schakelen. ABS en EBD blijven wel werken. Een normale klant kan dit derhalve niet. Maar als je heel handig bent zou je dit - in theorie - in de software zelf kunnen aanpassen zodat je het wel kunt.

2 hours ago, Franciscus said:

ESP (en TC) volledig uit te schakelen.

Ik bedoelde meer de de normaal aanwezige modi, niet 100% uitschakeling, wel netjes dat de ABS overeind blijft dat is niet bij alle merken het geval als je aan de esp/tcs gaat rommelen. Maar simpelweg hetzelfde als de knop bij de ST modellen wat volgens mij niet alles uit zet (corrigeer me als dit fout is). Je kan idd prima de boel echt helemaal gaan uitzetten maar ik betwijfel of je dat wilt ook al lijkt het in het filmpje aardig uit te staan.

We gaan het zien, als alles binnen is ga ik pin 19 van connector doorlussen kijken of er power op 20 staat (deze komen van de ABS af en zijn 'gewoon' de IVD/TCS disable/indicator) en dan een andere knop installeren voor de het gebruik er van. Komt wel een ander topic over als het werkt voor de Fiestas met ECO knop/aansluiting ipv de ESP knop aansluiting. Alleen dan nog even wachten op een goede winter met sneeuw voor echte pret.

• 2 weeks later...
5 hours ago, MartinB said:

Verlagingsveren er al onder?

Nee, nog niet. De levering zou 3 werkdagen duren, maar dat is inmiddels al 7 werkdagen. Ford schiet niet op. Inmiddels wel alle verlichting vervangen door de CEUK LED upgrades en vandaag de Ferodo DS2500 remblokken voor op de auto gezet.

1 hour ago, martn said:

Gisteren mijn eerste Nordschleife rondje gedaan. Maandag wordt de auto verlaagd.

fiesta-track-klein.jpg

Netjes zag em al op Instagram voorbij komen. Auto geen problemen gegeven?

Was erg gaaf en zeker geen problemen. Wel denk ik dat mijn rem-upgrade zeker geen overbodige luxe is geweest. Het is toch nog een stuk meer stijl dan dat ik had verwacht. Als het aan mij ligt ben ik er binnenkort weer.

1 hour ago, MartinB said:

Piepen die ferrodo blokjes wel wat meer bij normaal gebruik of valt dit mee?

Hangt volledig af van de temperatuur. Vanavond heb ik lopen scheuren, dan zijn ze warm en piepen ze. Maar ze zullen ook gaan piepen zodra je veel, normaal, hebt gereden maar er temperatuur in is gekomen. Korte ritjes met koele blokjes hoor je niets.

Nu is het in mijn geval vrijwel altijd, of korte stukjes moet koele blokjes, langere ritten met scheuren, of snelweg. Dus ik denk dat ik ze met name ga horen als ik aan het scheuren ben. 

Mijn 100-0 tijd is overigens met semi warme remmen al 0.5 seconden verkort. Met de standaard blokjes behaalde ik 3.5s, met Ferodo nu 3.0s. Al zal de performance met name zitten in dat je de bij de tweede test met de normale blokken naar 4.5s schiet en de Ferodo's rond de 3.0s blijven zitten.

Alright, de Eibach Pro Kit set zit er onder. Je ziet goed dat hij verlaagd is, waarschijnlijk zal hij nog iets gaan zakken. Het rijden zal ik later vandaag nog even goed doen.

Group-5.png

Group-6.png

2 hours ago, GioCainn said:

Ziet er netjes uit zou ongeveer 2 weken blijven rijden en dan laten uitlijnen vaak zitten de veren na 2 weken wel goed op zn plek 

Ik houd het sowieso even in de gaten, omdat de auto nu ook direct is uitgelijnd. Is het daarna weer nodig ja?

Je hoeft geen 2 weken te wachten met uitlijnen. Sterker nog, menig bandenbedrijf zegt dat direct uitlijnen na verlagen prima kan. De veren zakken altijd heel iets na, maar dat is millimeter werk en zal geen invloed hebben op de uitlijning als je een paar dagen wacht. Maar als je een beter gevoel hebt dat het wel uit maakt, dan zou ik na verlagen een paar dagen wachten of diezelfde dag even rijden en een paar drempels nemen en dan uitlijnen.

30 minutes ago, MartinB said:

Je hoeft geen 2 weken te wachten met uitlijnen. Sterker nog, menig bandenbedrijf zegt dat direct uitlijnen na verlagen prima kan. De veren zakken altijd heel iets na, maar dat is millimeter werk en zal geen invloed hebben op de uitlijning als je een paar dagen wacht. Maar als je een beter gevoel hebt dat het wel uit maakt, dan zou ik na verlagen een paar dagen wachten of diezelfde dag even rijden en een paar drempels nemen en dan uitlijnen.

Dat dacht ik ook, daarom is de auto direct na montage uitgelijnd. Heb ook verder nooit iemand er over gehoord om het later weer te doen. Zoals je zegt is het idd millimeterwerk, dat zal vast goed moeten komen.

Ik moet nog wat meer rijden om een mening te geven qua hoe het rijdt. Het voelt in ieder geval niet minder comfortabel, maar merk ook nog niet echt of het strakker is of niet. 

20 hours ago, martn said:

Ik houd het sowieso even in de gaten, omdat de auto nu ook direct is uitgelijnd. Is het daarna weer nodig ja?

Volgens mijn vader die monteur is bij ford wel, zelf ben ik recent ook verlaagd en hij adviseerde het om na 2 weken uit te lijnen, ik had dan wel dat mijn stuur na het verlagen toch iets naar rechts trok was mooi te zien op de uitlijnbank. Conclusie is dat het wel zal verschillen per auto en de meningen zijn verdeeld over direct uitlijnen. Ik zie verschillende reacties sommige hebben er geen last van na het verlagen maar, andere gaan na 4 weken terug omdat hun stuur toch scheef trekt ik zou zeggen hou het in de gaten je zal het vanzelf wel merken

8 hours ago, MartinB said:

Het kan ook prima de meningen zijn erover verdeeld de ene auto heeft er wel last van na het verlagen de andere niet ik hoor van monteurs dat je beter kan wachten en van banden bedrijven dat het gelijk kan wie heeft er dan gelijk? Zal wel uitkomen op persoonlijke voorkeur en of je ook echt last hebt van scheef sturen na het verlagen

Thanks voor de info! Ik houd het sowieso in de gaten. Als de auto ook maar iets trekt, maakt niet uit wanneer, laat ik het sowieso direct altijd uitlijnen. Dank!

Wat vind je van de Eibachveren Martijn?

Je had evt. nog de H&R veren kunnen kiezen. Die gaan wat lager en zijn wat stugger. Beetje meer hardcore zeg maar, moet je van houden.

5 hours ago, MartinB said:

Wat vind je van de Eibachveren Martijn?

Je had evt. nog de H&R veren kunnen kiezen. Die gaan wat lager en zijn wat stugger. Beetje meer hardcore zeg maar, moet je van houden.

Ik heb nog niet echt gescheurd, dat hoop ik morgen te doen. Ze zijn een klein beetje stugger dan stock, maar dat merk je bijna niet. Bij de H&R twijfel ik erover of het prettig is. Ook de 30/35 daar vind ik persoonlijk wel erg laag. Ik heb mijn auto thuis in een stijle parkeergarage en er zijn gigantische drempels, daar wil ik fatsoenlijk overheen kunnen. Ook tijdens het scheuren wil ik niet voor iedere drempel terug naar de 20 km/u.

• martn changed the title to Fiesta ST MK8 M260 Mountune
 Share

• Create New...