Jump to content
Fiestaclub.nl
martn

Fiesta ST MK8 M235 Mountune

Recommended Posts

Dat klinkt lekker hoor!

Best knap van die Fordengineers dat ze uit een 1,5 L 3 cilinder standaard al een knap geluid hebben gehaald. 

Nieuwe schijven en blokken zitten er onder! Klauwen zijn ook direct schoongemaakt en gesealed.

80-FB9085-985-E-4-A31-BBF7-49-ADBFB0-E1-
A57-B3434-F92-E-4-B6-E-9-B47-B1-C16-F7-D

Netjes weer👍

Als je de ST voorlopig nog houdt zou je een KW variant 3 schroefset nog kunnen overwegen. Schijnt erg goed spul te zijn.

4 hours ago, MartinB said:

Netjes weer👍

Als je de ST voorlopig nog houdt zou je een KW variant 3 schroefset nog kunnen overwegen. Schijnt erg goed spul te zijn.

Die staat al een tijd op mijn lijstje, maar dat is by far de duurste upgrade die je nu kunt doen. Dat zal de komende tijd nog niet aan de orde zijn.

14 hours ago, martn said:

Die staat al een tijd op mijn lijstje, maar dat is by far de duurste upgrade die je nu kunt doen. Dat zal de komende tijd nog niet aan de orde zijn.

Kan ik me voorstellen. Alternatief voor KW is evt. ST:

https://www.st-suspensions.net/productfinder?c_make=36&c_model=37787&car=131659&pgs=[160]&ag=0

Geen inox, wel gegalvaniseerd staal en goedkoper.

@MartinB ST heb ik inderdaad ook al wel eens naar gekeken. Ik moet er even achter zien te komen wat het grootste verschil is tussen de V3 en ST XTA. Als dat namelijk groot is, dan betaal ik uiteraard liever meer. Eerst eens goed onderzoeken. Bedankt!

@marco170 ford performance schroefset is inderdaad hetzelfde als de KW variant 3. Persoonlijk zou ik altijd voor KW gaan eerlijk gezegd, ook al is het een hele uitgave. Dan maar even doorsparen. Heb je trouwens een foto van jouw ST-3 met de KW set? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dat staat.

Deze Duitser heeft KW laten monteren en volgens hem de beste upgrade:

@MartinB @marco170 voor zover ik weet is de Ford Performance set de V3 van KW. Alleen een ander kleurtje vering. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het gewoon een samenwerking.

Dank voor de pagina Marco. Hoe bevalt jou het tegenover standaard? Ik ben zelf bang dat ik niet genoeg verstand hem om het goed af te stellen naar eigen smaak.

On 25-1-2021 at 17:29, MartinB said:

@marco170 ford performance schroefset is inderdaad hetzelfde als de KW variant 3. Persoonlijk zou ik altijd voor KW gaan eerlijk gezegd, ook al is het een hele uitgave. Dan maar even doorsparen. Heb je trouwens een foto van jouw ST-3 met de KW set? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dat staat.

On 25-1-2021 at 17:36, martn said:

@MartinB @marco170 voor zover ik weet is de Ford Performance set de V3 van KW. Alleen een ander kleurtje vering. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het gewoon een samenwerking.Dank voor de pagina Marco. Hoe bevalt jou het tegenover standaard? Ik ben zelf bang dat ik niet genoeg verstand hem om het goed af te stellen naar eigen smaak.

2AYKFBt.jpg

Omdat ik een Performance-Edition wannebee 😁 heb, wilde ik zoveel mogelijk bij het origineel komen en daarom de set van Ford gekocht.

Voordeel is dat de set al ingesteld is zoals bij de engelse Performance Edition en van wat ik op engelse forums lees, is dat een perfecte instelling.

Alleen voor circuitgebruik zou er nog wat mee kunnen spelen. De rijhoogte kun je wel zelf eenvoudig aanpassen met de bijgeleverde verstel-sleutel.

De rijhoogte kan nog lager, maar ik vind het wel netjes staan zo.

Het comfort is behouden gebleven en zelfs iets comfortabeler op wat slechte wegen met korte hobbels/oneffenheden.

Mijn vorige ST had een Eibach verlaging, maar dat was toch wel stugger en op wat slechtere wegen echt niet prettig.

@marco170 dank voor de info! Ik heb momenteel ook de Eibach set onder de auto, de hoogte daarvan lijkt ongeveer gelijk aan waar jij het nu op hebt. Die hoogte zou ik zelf dus ook aanhouden. Als de instellingen goed staan, dan ben ik helemaal tevreden. Maar ik zie nu dat de prijzen van alle Ford Performance producten allemaal omhoog zijn gegaan. De KW V3 kun je nu voor zo'n €300 goedkoper krijgen. Dan is dat toch wel iets verleidelijker. Anders was ik ook voor Ford Performance gegaan. Ik ga even sparen en kijken wat ik ga doen.

7 minutes ago, martn said:

@marco170 dank voor de info! Ik heb momenteel ook de Eibach set onder de auto, de hoogte daarvan lijkt ongeveer gelijk aan waar jij het nu op hebt. Die hoogte zou ik zelf dus ook aanhouden. Als de instellingen goed staan, dan ben ik helemaal tevreden. Maar ik zie nu dat de prijzen van alle Ford Performance producten allemaal omhoog zijn gegaan. De KW V3 kun je nu voor zo'n €300 goedkoper krijgen. Dan is dat toch wel iets verleidelijker. Anders was ik ook voor Ford Performance gegaan. Ik ga even sparen en kijken wat ik ga doen.

Ik weet alleen niet of de KW-set ook al een voorinstelling heeft zoals bij de Ford-set. Het is overigens niet duurder geworden, want de prijs is nu inclusief montage. Dat is het verwarrende van de Ford-website. De verklaring van de blauwe cijfertjes bij de prijs staat onderaan de lijst;

https://www.ford-accessoires.nl/ford-performance-parts?model=fiesta&year=2017#

5 minutes ago, marco170 said:

Ik weet alleen niet of de KW-set ook al een voorinstelling heeft zoals bij de Ford-set. Het is overigens niet duurder geworden, want de prijs is nu inclusief montage. Dat is het verwarrende van de Ford-website. De verklaring van de blauwe cijfertjes bij de prijs staat onderaan de lijst;

https://www.ford-accessoires.nl/ford-performance-parts?model=fiesta&year=2017#

Ah, kijk! Dat is anders. Al mijn huidige Ford Performance upgrades waren allemaal zonder, dank voor de verduidelijking! Stuk beter nu! Het overwegen waard dan!

1 minute ago, martn said:

Ah, kijk! Dat is anders. Al mijn huidige Ford Performance upgrades waren allemaal zonder, dank voor de verduidelijking! Stuk beter nu! Het overwegen waard dan!

Uiteraard komen er nog wel uitlijnkosten bij, gok ik tenminste. Ook mooi is trouwens de carbon pookknop, ik heb hem zonder ST-logo (staat ook inclusief montage in de lijst).

1 minute ago, marco170 said:

Uiteraard komen er nog wel uitlijnkosten bij, gok ik tenminste. Ook mooi is trouwens de carbon pookknop, ik heb hem zonder ST-logo (staat ook inclusief montage in de lijst).

Yes, ik heb alle upgrades verder. Heb zelf de knop met het ST-logo. Alleen de schroefset ontbreekt nog. :)

9 hours ago, martn said:

Yes, ik heb alle upgrades verder. Heb zelf de knop met het ST-logo. Alleen de schroefset ontbreekt nog. :)

Ja ik zie het nu, strak hoor!

Mijn winterset mag weg, voor wellicht geïnteresseerden! 

Mijn nieuwe velgen en banden zitten er onder! Erg blij mee!

IMG-0653.jpg
IMG-0654.jpg

Staat super!😎

Qua look heb je trouwens geen schroefset nodig. Staat perfect zo. Met de 17 inch velgen vond het ietwat tegenvallen, maar nu niet meer. 

57 minutes ago, MartinB said:

Staat super!😎

Qua look heb je trouwens geen schroefset nodig. Staat perfect zo. Met de 17 inch velgen vond het ietwat tegenvallen, maar nu niet meer. 

Ja, dit is vele malen beter. De schroefset zou ik op de zelfde hoogte laten, maar het weggedrag ben ik benieuwd naar. Als ik lager ga kom ik de parkeergarage niet in en uit. 😂

Geen gezicht die velgen😉

Ze hadden op mijn fiesta gemoeten. Maar ff zonder gekheid wat staat die auto zo netjes niet te hoog niet te laag

11 hours ago, Steelmaster said:

Geen gezicht die velgen😉

Ze hadden op mijn fiesta gemoeten. Maar ff zonder gekheid wat staat die auto zo netjes niet te hoog niet te laag

Haha, thanks! Ik ben ook heel erg blij met de hoogte. Het past precies goed, heel ander gezicht ook weer met 18". 17" nu de verkoop in en straks ook 18" winterbanden. :D