Jump to content
Fiestaclub.nl
Finn

Hulp bij aankoop

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik ben vandaag even bij een st150 wezen kijken en heb serieus interesse. Een ding is me echter opgevallen; de koppeling hakt en is moeilijk te doseren (ook al zit er een net nieuwe in). De verkoper zegt dat de versnellingsbak een bekende kwaal is bij deze auto's. Er zit dus een ruilbak en een nieuwe nieuwe koppeling in. Desondanks vind ik de koppeling nog steeds raar, hij komt opeens op en grijpt meteen aan ipv geleidelijk. Dit is de advertentie:

Ford Fiesta 2.0 16V ST 3DR 2007 Rood
€ 3.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1527671295?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Wat me ook opvalt is dat er duidelijk te zien is dat ie niet van een liefhebber is geweest, goedkope banden, wat schade, etc. Niet heel bijzonder dus allemaal maar wel van die kleine dingetjes die veel zeggen over hoe ermee is omgegaan.

Is er misschien iemand die deze auto kent? Of iemand die advies kan geven over een juiste waarde en of het het waard zou zijn?

Alvast bedankt!

Finn

PS sorry dat ik dit bericht in dit onderwerp heb geplaatst maar ik zou niet weten waar ik het anders moest doen.

Als ik je verhaal zo lees zou ik gewoon verder zoeken. Dit voelt sowieso al gewoon niet goed. Een proefrit met een ander exemplaar zal misschien ook verduidelijken of de bak en koppeling altijd zo voelen of niet.

2de is geen ST, maar wel een mooie uitvoering en heeft veeel minder gereden. 200duizend + km is redelijk wat.  Buiten de koppeling om slijt er een hoop meer natuurlijk, misschien heeft de eerste nog wel meer kwaaltjes. 

Welkom Finn, ik zou wat doorsparen (zonder BANK der tussen) voor een gewone blitze auto, daar loop je de kans dat die minder afgejakkerd is 🙈! Maar dat is dan mijn keuze 🤓!

Dat koppelingsverhaal van die tent sowieso niet instinken. Er zijn er altijd die van die mooie praatjes hebben in de tweedehandsautowereld.

Degene bij wie je geweest bent heeft ook lekker veel aandacht geschonken aan de advertentie; foto`s staan gedraaid...

Ik zou idd ook voor die rode gaan.

Je kunt aan alles zien dat het een veel mooiere en beter onderhouden auto is.

Ook de km.st. telt natuurlijk mee!

Heeft een ST echt zoveel meerwaarde voor je?

De rode is een rally edition, en er zijn er daarvan minder gemaakt dan een ST, dus qua restwaarde....

Ik zou er eens heel goed over nadenken.

Suc6 met je zoektocht!

gr.

St is een ander kaliber. Deze zullen uiteindelijk meer waardevast zijn ( zie een rally als een st line ) 

Is leuk, maar de waarde is niet heel hoog

Als er minder (van dit type) rally zijn, dan zijn die dus net zo waardevast.

Ik heb liever een nette, goed gedocumenteerde rally, dan een afgetrapte, hoog in de km`s, zonder onderhoudsboekjes ST

Dan kan ie nog van een ander kaliber wezen....

Ik heb heel veel mooie, snelle AMG`s voorbij zien komen in de afgelopen 15jr, maar uiteindelijk kost, naar verhouding, een mooie oude Mercedes 200, met de boekjes erbij meer dan die AMG, die inmiddels 5,6,7 eigenaars gehad heeft.

Staar je niet blind op een dikke motor en snelle velgen....

gr.

2 hours ago, Lingo said:

Als er minder (van dit type) rally zijn, dan zijn die dus net zo waardevast.

Ik heb liever een nette, goed gedocumenteerde rally, dan een afgetrapte, hoog in de km`s, zonder onderhoudsboekjes ST

Dan kan ie nog van een ander kaliber wezen....

Ik heb heel veel mooie, snelle AMG`s voorbij zien komen in de afgelopen 15jr, maar uiteindelijk kost, naar verhouding, een mooie oude Mercedes 200, met de boekjes erbij meer dan die AMG, die inmiddels 5,6,7 eigenaars gehad heeft.

Staar je niet blind op een dikke motor en snelle velgen....

gr.

Ik heb er zelf 2, een rally en ultimate.Maar een nette st zal altijd beter verkopen. Zeker een stuk waardevaster.

Laatste aanschaf was maar 1400 euro met een onderhoudshistory van heb ik jou. Incl 175.000 km

De rally/ultimate is heel wat minder aantrekkelijk door de motor.

Daarom is een st170 goedkoper dan een focus rs van de eerste generatie. Ondanks ze beide zeldzaam zijn.

Nou ik ben voor deze gegaan hoor! Bedankt voor al jullie adviezen. Heb uiteindelijk toch besloten dat zon mk7 wat aantrekkelijker is met alle opties en modernere dingetjes.

http://link.marktplaats.nl/m1520954503?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

zo,nette fiesta !!!!

Mooi en misschien ook minder afgejakkerd ? Biedster Anne heeft net de boot gemist zie ik  🤓.

Finn, ze hebben maar 2ohm impedantie jongen. Kan jouw versterker eindtrappen dat aan dan 🤔, een veel grotere stroom der door ook al zijn die eindtrappen kortsluitvast voor een bepaalde tijd, ik vind dat niet gezond? Als misschien de min. eindtrappen impedantie (luidsprekers) 4ohm is 😏

2 minutes ago, bickel said:

Finn, ze hebben maar 2ohm impedantie jongen. Kan jouw versterker eindtrappen dat aan dan 🤔, een veel grotere stroom der door ook al zijn die eindtrappen kortsluitvast voor een bepaalde tijd, ik vind dat niet gezond? Als misschien de min. eindtrappen impedantie (luidsprekers) 4ohm is 😏

Wat voor speakers zou je dan aanraden? Ik wil niet al te veel uitgeven maar zo lang t onder de 100 is vind ik t wel best. Goed geluid is belangrijk natuurlijk :D

57 minutes ago, Finn said:

Wat voor speakers zou je dan aanraden? Ik wil niet al te veel uitgeven maar zo lang t onder de 100 is vind ik t wel best. Goed geluid is belangrijk natuurlijk :D

Finn, dat zou ik niet weten, omdat ik op dat speakers gebied nooit aanpassingen gedaan heb bij mijn oto's 🤓

Wat uitleg: 

https://nl.hardware.info/forum/threads/verschil-4-en-8-ohm-of-hoger.287786/ 

Je kunt beter die vraag stellen in de rubriek entertainment, wordt dan vaker gelezen met grotere kans op een reactie 🧐

Edited by bickel

Welkom, leuke auto hoor 

Wat betreft de speaker heeft Bickel gelijk. Het heeft niet veel zin om dit te monteren op je standaard radio. Voor enigszins upgrade van de speakers kun je even kijken naar deze, welke iknin mijn mk7 heb gehad:

https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/ts-g170c

Of deze, die heb ik ooit eens in mijn Cmax gebad:

https://www.kenwood.nl/car/luidsprekers/s_series/KFC-S1766/

Die werkten allebei goed op de originele radio met net ff mooier geluid. Voor andere speakers in je deur geldt in ieder geval dat je moet gaan monteren met opvulringen dus goed uitzoeken wat je gaat kopen. Vraag het desnoods eerst hier op het forum. Succes