Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
TristanT

Sync 3 Aux (in Mk7.5 in ieder geval)

Recommended Posts

Omdat we allemaal in quarantaine zitten ben ik wat gaan kloten met mijn "reserve" module en kijken of die aux accepteerd op een bepaald punt. Slechte nieuws is dat er geen analoge input in de Sync 3 module zit die aangesloten is. Ze hebben wel alles er voor gemaakt maar nooit de juiste chips er op gezet om het af te maken en die de pinnen zijn met GND verbonden ...

Het blijkt dus gewoon een DAC chip van cirrus logic te zijn (een 4234-CNZ) die het signaal uit de Sync module haalt richting de ACM. En de datasheets zeggen netjes dat het een mooi sinusgolfje op 1.4-1.6Vpp is wat iets meer is dan de meeste headphone outputs leveren.

Dus dan maar een ander signaal misbruiken, voornamelijk omdat ik het gesync wil hebben en geen bluetooth delay van 1-3 seconden wil.

In de Mk7/7.5 modules (geldt dus ook voor de Focus met dezelfde types ACM)  wordt de data gewoon analoog via 0db-level signalen doorgestuurd. Dit kan je dus aftappen en doorlussen via de tweede ACM connector pinnen 12/25 & 13/26. Hoewel er een maar is: je zal een line level converter er tussen moeten zetten om op een 1.4Vpp signaal te komen (aux is meestal iets minder ~0.8Vpp)

Het idee is als volgt (en getest):

- Sluit de aux l/r op 12/13 en de D (of GND) op 25/26
- Zet de module op Bluetooth (en verbind een apparaat), dit zorgt er voor de de radio gemute word en het audiokanaal vanaf de sync module gebruikt word
- Doe verder niets met bluetooth (of ga mixen!)
- Speel iets af via de aux ingang
- Hoor zacht geluid indien je er geen level converter tussen hebt geplaatst.

Of dit ook werkt voor de Mk8: Geen idee wat de audio input daarin is maar ik verwacht dat het gewoon werkt omdat de modules uitwisselbaar zijn. Pinnen zijn uiteraard anders, maar vanaf de APIM/Sync module zijn het 23/24 & 25/26.

Doe met deze informatie wat je wilt, geen garanties en geen geld terug bij kapotte audio/sync modules.

Sign in to follow this