Jump to content

Steelmaster molten orange ST

Steelmaster
 Share

Recommended Posts

Hallo ik ben Mark 
ik had me al bijna een jaar geleden voorgesteld op dit forum
maar was er nog nooit van gekomen om hier een project pagina te maken 
dit komt mede door dat foto's hier lastig te plaatsten zijn (ben focusclub gewend)

maar dan nu toch maar een project pagina
mijn vriendin haar Citroen C1 werd te klein nu moesten we dus zoeken naar wat anders
ik zelf rijd al jaren ford eerst een MK1 heb ik 9jaar gehad

IMG-20160901-195800.jpg
nu 2jaar een Focus MK3 station

IMG-20180817-192719.jpg

maar dat is niet echt wat ik zoek in een auto
ik ben meer van het trillen en rammelen zo dat je voelt wat je doet
dat gevoel mis ik bij de mk3 station

Nu mocht ik gaan zoeken ik heb een tijdje zitten denken aan een focus st
Maar die zijn aardig zwaar en lusten ook aardig benzine (en ja een hobby mag geld kosten)
Dus dat werd hem niet helemaal toen toch maar opzoek gegaan naar een Fiesta st
Helaas niet geleverd met 5 deuren maar vooruit
Toen wou ik eigenlijk nog wel graag een originele Nederlander dus werd de zoek tocht al wel wat duurder dan gepland, maar toch maar door zoeken

Had ik een mooie in Nijmegen gevonden. Maar we zaten met de verkoper in gesprek komt er een andere verkoper binnen stop maar hij is verkocht
Wij balen maar ja wat doe je eraan, ik die avond maar weer op gaspedaal snuffelen
Wat ik ieder dag zoizo deed.
Toch bleef ik iedere keer weer klikken op een molten orange in Nunspeet.
Mijn vriendin vond de kleur niet wat dus wou eigenlijk niet gaan kijken
Ik zeg we kijken gewoon is niks draaien we meteen om
Maar dat omdraaien hoefde niet ze was meteen een beetje verlieft ik ook uiteraard
Dus toch maar een proefrit na 3bochten en 1 rotonde wist ik wel het moet een fiesta st worden
Dus dat is ook gebeurt 17-05-2019 mocht ik hem halen
IMG-20190517-103040.jpg
IMG-20190612-161707.jpg
silver-vision.jpg 
het is een redelijk luxe st2
hij heeft alleen geen Keyless go & entry (maar die mis ik niet echt)
voor de rest was hij bijna origineel is zit alleen een andere lucht inlaat op van Injen
daardoor hoor je de turbo wat beter afblazen
er zit een tune op van zip tuning 
en er zitten eibach verlangings veren onder
toen ik thuis kwam heb ik meteen de oranje knipperlichten verrollen voor zilvervision

nu heb ik ondertussen wal wel weer wat verandert aan de audio
en zijn er wat spullen onderweg uit Engeland
daar volgende week meer over

ik wil kwa uiterlijk niet heel veel veranderen
ik heb een camera gekocht met handgreep die moet weer in kleur van de auto
en dan de onder grill, mistlampen, achtergrill wil ik hoogglans zwart

kwa motor wil ik na een stage 2 tuning van revo met een overrunmap
of er moet volgend jaar iets mooiers zijn

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het plaatsen van foto's is niet heel lastig. Doe even het volgende:

Foto's die je met ons wilt delen, even 1 voor 1 uploaden op deze pagina: https://nl.imgbb.com/

Kies dan insluitcode BB code groot met link, kopieer en plak in je bericht wat je gaat plaatsen in dit topic, voila, klaar!

😉

• 1 month later...

juni 2019
vandaag ga ik maar weer eens verder vertellen over de Fiesta
Ik heb wel het Sony pakket in de st maar helaas geeft deze nog niet helemaal het gewenste geluid
Dus ben ik maar weer beginnen met wat audio in te bouwen
Het meest e had ik in de focus liggen dus was redelijk het zelfde in te bouwen
Aangezien er in de Fiesta niet echt een hele ruime kofferbak zit wil ik daar zo min mogelijk in leggen
Nu had ik al een kleine subwoofer opgezocht op marktplaats
De Hertz DBA 200.3 dit in een mooi klein actief subwoofertje met nog best aardig geluid
Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de 12inch Gladen en audio system die ik hiervoor had
Maar neemt ook minder dan de helft ruimte in
Ik heb nu weer het stroom verdeel blok en de Audison ap4.9 bit versterker met dsp onder de bijrijdersstoel deze is voor de tweeters en om het geluid af te stellen
Audison-onder-stoel.jpg
En onder mijn stoel ligt de Gladen xl 150.4 deze is voor de woofers
Gladen-onder-stoel.jpg
De woofers in de deur heb ik voorzien van rechtstreekse kabels vanaf de versterker in de deur
En dit allemaal netje via de originele deur connector van de sloop
orginele-speaker-draaden.jpg
Ook meteen de deuren maar gedempt en de speakers (Gladen zero 165.4)
met mdf opvul ring en de speaker zit vast aan een RVS ring
gladen-in-deur.jpg
de tweeters zitten op de originele tweeter plaats (in de handgreep)
tweeters.jpg 
ik vind het persoonlijk geen super plek wat als je met je arm leunt inde raamstijl hoor je die tweeter niet goed meer (maar ik wil het zo origineel mogelijk laten)
het geluid is al een stuk beter maar nog niet optimaal ik heb nog 2 tweeters die moeten achterin komen maar heb er nog niet echt een goede plek voor gevonden

59 minutes ago, Bnz said:

Leuke inbouw,techniek zo.

Gladen,zat in mijn zilveren fiesta ,leuke prijs voor de compo set,wat t toen.

Maar succes bij de verdere opbouw,ben benieuwd wat geluid word !!!

@Steelmaster een PB !!

ik heb wel een iets andere set dan jij had jij had volgens mij de sqx 165
ik heb de gladen zero pro 165.4 ( deze is met 2 tweeters en 4 woofers
daarbij moet nog wel de 2 tweeters van van de sqx serie van achterin komen (de tweeters van zero pro zijn me te duur voor achterin
deze had ik nog die kwamen uit mijn eerste focus (daarin lag iets meer power) 

toen we dan toch de auto mooi leeg hadden heb ik ook meteen de kabel getrokken voor de achteruit rijd camera 
IMG-20190704-WA0007.jpg

ik heb hem hem 2e hands gekocht incl handrgeep maar deze was blauw met een chrome onderrand
maar dat paste natuurlijk echt niet op oranje 
dus die heb ik voor nood maar even zwart gespoten

camera.jpgcamera-2.jpg

september 2019
het begon weer wat donkerder te worden  dus maar een setje H7 Led lampen aangeschaft
H7-led.jpg

September 2019 EFE
ik had een leuke bestelling gedaan bij Matt Lewis motorsport engeland
aangezien hij naar efe kwam scheelde dit weer mooi verzendkosten
mijn bestelling was

een Milltek Exhaust RACE System Cat Back Non Res Polished Twin 80mm GT80
en een Milltek sport cat meteen nieuwe stevige uitlaatrubbers erbij
Symposer Delete
Airtec short shifter
Airtec oil catch can (met rode slangen)
Uitlaat.jpg

IMG-20200413-161602.jpg

Januari 2020 ondertussen was alles weer netjes geinstaleerd en ingebouwt
begon de accu last te krijgen 
ik maar de grootste besteld die in een fiesta pas
helaas blijkt de accu bak av een fiesta TCDI toch iets groter dan van een st
nu dus de trotse eigenaar van een grotere accu en een nieuwe accubak ( en moest wel even wat gezaagt worden want de ecu zit iets lager bij een bezine accu bak
dit was een half uutje meer werk dan gepland maar het is weer mooi gelukt 

IMG-20200413-161550.jpg

April 2020
nu heb ik de auto bijna een jaar en word het wel tijd voor een grotere update
zonder-grill.jpg
zonder-achterlip.jpg
intieur-kaal.jpg
oh neee dit was niet de update maar daardoor heb ik wel een weekje zo rond gereden
hier hebben we dan toch de update 
onder grill, mistlamkapjes, achter grill, ruitensproeiers,spiegel frame, interieurdelen in hoogglans zwart
en natuurlijk meteen even de achterklep handgreep met camera oranje laten spuiten
Gespoten-spullen.jpg

Mei 2020 na dat ik alles mooi heb laten spuiten in het interieur ging ik me steeds meer ergeren aan het oranje airbag lampje dat altijd brand 
dit heb ik samen met een collega netjes opgelost (ik kan geen sms led solderen blijkt haha)
IMG-20200429-140233.jpg
IMG-20200429-140325.jpg
ik ben daar goed blij mee

13 hours ago, Steelmaster said:

na dat alles weer gemonteerd was zag hij er zo uit
neus-gespoten.jpg
kont-zwart.jpg
interieur-zwart.jpg

Ziet er goed uit zeg wauw. Was het makkelijk om de diffuser te spuiten wil dit zelf ook gaan doen maar omdat het honinggraat is kan je het moeilijk opschuren. Volgens mij heb je ook speciale kunststof primer nodig toch? kan je mij vertellen welke producten en handelingen je hebt verricht om hem glanzend zwart te krijgen?

• 2 weeks later...
On 11-5-2020 at 12:03, Steelmaster said:

Ik heb het laten doen. Het is een vrij groot vlak en allemaal hoeken. Je hebt zoizo plastic primer nodig en 2k aflak

Aha oke duidelijk, mischien een brutale vraag maar hoeveel was je kwijt voor de diffuser spuiten ik wil dit ook gaan doen of laten doen alleen mijn spuiter adviseerde mij om het niet te doen.
Ik had de diffuser 2de hands van de sloop en hij zei dat hij niet wist of de lak erop zou blijven zitten omdat het van kunststof is kan het slecht hechten, mede omdat het een gebruikte diffuser was hij zei ook als ik een nieuwe aanleverde in kunststof dat ie dan de kunststof kan voorbereiden en toen was hij vrij zeker dat de lak zal blijven zitten!

29 minutes ago, MartinB said:

@GioCainn een goede spuiter kan ook een gebruikte diffuser prima spuiten hoor. Hij heeft alleen wat meer werk om het strak te krijgen. 

Een goede spuiter zal ook wel te zien zijn aan de prijs denk ik, die afweging moet ik nog even gaan maken. Heb nu gevraagd wat een nieuwe kost bij de dealer als dit te duur is ga ik hem wel naar een andere spuiter brengen heb je nog aanbevelingen?

Bij mij is het ook de gebruikte dif

Maar ik heb een heel bietje laten spuiten en ook aan de focus dus heb niet echt een prijs. Maar denk tussen de €100/150 maar zou meteen aan de voorkant ook wat mee pakken dat 

Mijn spuiter is ampr bertus wallet in terschuur

On 27-5-2020 at 10:47, Steelmaster said:

Bij mij is het ook de gebruikte dif

Maar ik heb een heel bietje laten spuiten en ook aan de focus dus heb niet echt een prijs. Maar denk tussen de €100/150 maar zou meteen aan de voorkant ook wat mee pakken dat 

Mijn spuiter is ampr bertus wallet in terschuur

Aha duidelijk ik heb zelf een fiesta st line dus wil alleen de achter diffuser gaan spuiten vind dat niet mooi staan op een st line glanzend zwarte mistlamp kappen en voorgril. Ik ga nog even in conclaaf met mijn eigen spuiter om te kijken of we beide tevreden kunnen zijn met mischien toch een nieuwe diffuser, degene die ik nu heb zit ook lichte schade op omdat ie van de sloop komt dus een hele nieuwe gespoten word denk ik voor mij de beste optie. Bedankt voor de info!!

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
On 26-7-2020 at 07:30, Steelmaster said:

Dankje Weslie

We zijn nog lang niet klaar hoop dit jaar stage 2 en big brake kit te hebben

Eindelijk pas dit draadje gevonden (maar ik "track" je nu, dus dat is makkelijker kijken waar je allemaal mee bezig bent ;) )

Maar erg netjes allemaal hoor, ik was juist aan het kijken of ik mijn Sony HU niet net zo dof kon krijgen als de rest van mijn interieur, maar jouw oplossing is ook wel erg sjiek, dan is het ook weer één geheel, good job. Ook dat detail van je airbag lampje moest ik hartelijk om lachen, irriteert mij ook mateloos namelijk....

Al met al ziet het er allemaal goed over nagedacht en strak uit, dus je krijgt een "ST-JNK-Y Approved" rating, lekker bezig.

En ik heb er nog steeds vertrouwen in dat je Stage 2 bent voor EFE'20, hoe lang kan ML het nou nog laten duren voordat je je crossover krijgt, moet toch wel lukken in 2 weken, en dan nog 2 weken inbouw....

Anyhow, zie je op EFE, en als ze wél cancellen, dan kom ik gewoon even bij je buurten.....

{:D:}

Share

Announcements

• Create New...