Jump to content
Fiestaclub.nl
Ben harleman

benzineverbruiksmeter blijft hangen

Recommended Posts

ik heb een fiesta mk7 uit 2009. de benzineverbruikmeter gaf altijd een juiste waarde aan maar de laatste tijd blijft hij hangen op 7,1L/100km.

zelfs in stationair?

ik heb de accu al 20 min losgekoppeld maar dit mag niks helpen. als ik de meter reset staat hij op 99,9L/100km waarna hij na een tijdje weer terug valt naar 7,1L/100km.

hoe krijg ik weer de juiste waarde??

13 hours ago, Ben harleman said:

ik heb een fiesta mk7 uit 2009. de benzineverbruikmeter gaf altijd een juiste waarde aan maar de laatste tijd blijft hij hangen op 7,1L/100km.

zelfs in stationair?

ik heb de accu al 20 min losgekoppeld maar dit mag niks helpen. als ik de meter reset staat hij op 99,9L/100km waarna hij na een tijdje weer terug valt naar 7,1L/100km.

hoe krijg ik weer de juiste waarde??

Je kan beter de reset uitvoeren zoals je de dagteller reset en dit dan bij alle info doen Reset via accupool los werkt in dit geval niet En door op de knop te drukken loop je door het hele brandstof menu heen 

Zoals ik al meldde kan ik het ook resetten via knop op stuurhandel.

Dan gaat hij naar 99.9 en zakt weer terug naar 7.1. 

Voorheen gaf hij in stationair 1.2L/100km aan.

3 hours ago, Ben harleman said:

Zoals ik al meldde kan ik het ook resetten via knop op stuurhandel.

Dan gaat hij naar 99.9 en zakt weer terug naar 7.1. 

Voorheen gaf hij in stationair 1.2L/100km aan.

Ja heb ik gelezen maar als je deze knop kort indrukt loop je door het menu heen !

en zie hoeveel je nog op de tank kan rijden gemiddelde snelheid verbruid per 100 km en verbruik actueel ( Wat je  in beeld had )