Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
RuudTilburg

Zonnescherm uit de rails

Recommended Posts

Het zonnescherm van mijn panoramadak is uit zijn rails gegaan en nu is de rand van het scherm helemaal verbogen. Zonnescherm is nooit echt soepel gegaan, die enkele keren dat ik het gebruikt heb. Zijn er hier mensen met dergelijke ervaringen? Afspraak bij de dealer is al gemaakt, maar daar kan ik pas volgende week dinsdag terecht. Ik ga er in de tussentijd niet mee pielen, maar wil vast voorbereid zijn. 

Mijn auto is 1,5 jaar oud nu. Mag ik er vanuit gaan dat een dergelijk onderdeel gewoon normaal moet functioneren? Met andere woorden: valt zoiets onder de garantie? Ik lees op internet soortgelijke ervaringen, bijvoorbeeld hier: https://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?p=316971&sid=dfff43d418248f2df35aded3e27f8cbf 

Natuurlijk valt dat panoramadak onder de garantie. Je mag er vanuit gaan dat dit normaal moet functioneren en je hebt immers 2 jaar garantie. Je moet wel oppassen, dat je er zelf niet te veel aan repareert of wijzigt omdat dat dan de garantie werkzaamheden negatief zou kunnen beïnvloeden. Men zegt uiteraard heel gauw dat je zelf iets "verklooid" hebt..........Pas de komende week op voor hemel-water-lekkage en dus nog meer schade.........Suc6 ermee!!

Het valt inderdaad onder de garantie! Vandaag is gekeken wat er moet gebeuren; onderdeel is besteld. Het is een flinke klus die volgende week in ieder geval de hele dag gaat duren. De complete hemel moet naar beneden, zodat het onderdeel vervangen kan worden. Tot nu toe goed geholpen door Van Mossel.

Sign in to follow this