allesklusser Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 https://www.nu.nl/auto/6036966/ford-wil-europese-dealernetwerk-inkrimpen-ook-in-nederland.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 Helemaal goed van Ford, is duidelijk klanten service verhogend naar de klant toe gericht. Ik hoefย nu pas op maar 22km afstand naar de eerste de beste ford dealer voor straks een grote service beurt a โฌ349,-, ook gekocht daar de ๐! We moeten wel, met je krijgt er zelfs gratisย ๐บ๐น. ๐ค Stel dat die ook dicht gaat dus op de schop, dan wordt het 30-35km, en daar is niks mis mee met de klantgerichte service (beurt) ๐! Dus mensen, waar hebben we het over! Gewoon doen en niet klagen, of je koopt gewoon de volgende ook onlineย ๐ถ? De pakket bezorgers kunnen het al nu niet meer aan, is raar maar waar โ๐ค! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 Niks bijzonders eerlijk gezegt. Zie het bij elk merk eigenlijk wel gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 Ik vind het ook jammer, maar je ziet het bij veel merken helaas. Mijn dealer heeft bovendien niet eens meer een magazijn. Dus toen ik bij de onderhoudsbeurt vroeg om nieuwe ruitenwisserbladen, moesten ze die bestellen en kon ik een dag later weer terugkomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted March 15, 2020 Author Report Share Posted March 15, 2020 13 minutes ago, Franciscus said: Ik vind het ook jammer, maar je ziet het bij veel merken helaas. Mijn dealer heeft bovendien niet eens meer een magazijn. Dus toen ik bij de onderhoudsbeurt vroeg om nieuwe ruitenwisserbladen, moesten ze die bestellen en kon ik een dag later weer terugkomen... Bedoel je daar ook mee dat andere reguliere onderdelen zoals een servicepakket zoals olie en luchtfilter voor een controlebeurt vooraf voor je afspraak besteld worden? Leuk als ze dan nog een iets anders bij een beurt ontdekken, komt u nog maar over twee dagen terug want dan hebben we het achterwiellager dat vervangen moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 Ze verdwijnen of nemen ze over, zoals ford schakel is binnen dag ineens zeeuw & zeeuw ๐ ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franciscus Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 4 hours ago, allesklusser said: Bedoel je daar ook mee dat andere reguliere onderdelen zoals een servicepakket zoals olie en luchtfilter voor een controlebeurt vooraf voor je afspraak besteld worden? Leuk als ze dan nog een iets anders bij een beurt ontdekken, komt u nog maar over twee dagen terug want dan hebben we het achterwiellager dat vervangen moet worden. Ja, mijn vorige dealer (Roermond) had een magazijn en veel op voorraad. Of 'ie dat nog heeft weet ik niet, want ben daar al een paar jaar niet meer geweest. Mijn huidige dealer in Den Bosch heeft al tweeย jaar overigens niks op voorraad, zelfs geen literflesje motorolie (was voor de MK6.5). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 15, 2020 Report Share Posted March 15, 2020 Ja Franciscus, op 't Rooth Godswedersingel in de stad is er al lang niet meer. Die kende ik nog ๐ค. Is nu van de Mossel Sodaweg3 Herte Remรปnj. Met onderdelen op voorraad, ik vermoed centraal gezien van wel, omdat v.d. Mossel een grote autogroep is, ๐ค maar hoeft niet. Heuts/ATC is ook een grote toe leverancier. Dus morgen terug komen als het onderdeel niet aanwezig is, zou wel eens (meer en meer) voor kunnen komen ๐!ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted March 16, 2020 Report Share Posted March 16, 2020 19 hours ago, allesklusser said: Bedoel je daar ook mee dat andere reguliere onderdelen zoals een servicepakket zoals olie en luchtfilter voor een controlebeurt vooraf voor je afspraak besteld worden? Leuk als ze dan nog een iets anders bij een beurt ontdekken, komt u nog maar over twee dagen terug want dan hebben we het achterwiellager dat vervangen moet worden. Lijkt me toch sterk. Bij mijn universele dorpsgarage komen de onderdelen op meerdere momenten per dag binnen, volgens mij is het hele garagenetwerk in Nederland daar ook op uitgezet. Afgezien van wat standaard spul als een rek met motorolie (en een zolder vol winterbanden) heeft hij ook niet op voorraad. Daar zit een heel logistiek proces achter waar wij niks van zien. Als de universele zzp'er dat voor elk merk kan organiseren, dan moet het toch ook niet zo moeilijk zijn voor een dealer om in ieder geval in z'n eigen merk te voorzien? Helemaal omdat Bob om iets simpels als ruitenwisserbladen vroeg, lijken me niet de meest exotische onderdelen. (Stuur de stagiaire naar de Brezan om de hoek en je hebt ze waarschijnlijk met 10 minuten binnen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted March 16, 2020 Author Report Share Posted March 16, 2020 Klopt in feite helemaal wat je zegt Leon. De "dorpsgarage" laat de onderdelen op bestelling hier in de buurt door bedrijven zoals Slager en Autoelektra bezorgen. Voor zover ik weet heeft bijvoorbeeld Ardea in Naaldwijk nog steeds een groot magazijn. Het gaat vast wel weer over geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted March 16, 2020 Report Share Posted March 16, 2020 8 minutes ago, allesklusser said: Klopt in feite helemaal wat je zegt Leon. De "dorpsgarage" laat de onderdelen op bestelling hier in de buurt door bedrijven zoals Slager en Autoelektra bezorgen. Voor zover ik weet heeft bijvoorbeeld Ardea in Naaldwijk nog steeds een groot magazijn. Het gaat vast wel weer over geld. Geld is altijd een drijfveer (of het een goede drijfveer is laat ik maar even in het midden). Je kan je natuurlijk ook afvragen of je als bedrijf alles op voorraad moet willen hebben. Je ziet toch steeds meer dat veel bedrijven (in allerlei bedrijfstakken) over gaan op 'just in time delivery'. Voor de werklocatie is dat op zich goed, minder opslag kost minder ruimte. Maar je hangt jezelf wel volledig op aan het logistieke traject. Dan heb je niet veel nodig om de boel in het honderd te laten lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 10, 2020 Report Share Posted May 10, 2020 Kom jongens, niet zo negatief. We moeten naar de voordelen klikken. Alles wordt vers goed(koop) meteen per koerier aangevoerd. ๐ค Dat gaat zelden mis. We moeten gewoon Allert blijven zoals met zoveel menselijke bezigheden. Zelfs nu in corona covid-19 tyd. Opletten, dus, en zorgen dat we niet met teveel tegelijk op deze mooie grijs wordende ๐globe zijn, dan is alles op tijd aantevoeren en te verzorgen met hun natje en droogjes ๐ค. Innovatie heet dat ๐, je aanpassen en dus muteren๐. Dat doet covid-19 naar covid-20 en die anderen ๐ ook ๐ฌ๐. Allert blijven en je aanpassen aan de regels, ook voor een blitse ST'er enz. ๐ค๐.ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted May 10, 2020 Report Share Posted May 10, 2020 5 hours ago, bickel said: Kom jongens, niet zo negatief. We moeten naar de voordelen klikken. Alles wordt vers goed(koop) meteen per koerier aangevoerd. ๐ค Dat gaat zelden mis. We moeten gewoon Allert blijven zoals met zoveel menselijke bezigheden. Zelfs nu in corona covid-19 tyd. Opletten, dus, en zorgen dat we niet met teveel tegelijk op deze mooie grijs wordende ๐globe zijn, dan is alles op tijd aantevoeren en te verzorgen met hun natje en droogjes ๐ค. Innovatie heet dat ๐, je aanpassen en dus muteren๐. Dat doet covid-19 naar covid-20 en die anderen ๐ ook ๐ฌ๐. Allert blijven en je aanpassen aan de regels, ook voor een blitse ST'er enz. ๐ค๐.ย ๐ค Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 10, 2020 Report Share Posted May 10, 2020 7 hours ago, Bnz said: ๐ค ๐ค Dacht ik het niet. Tegen innovatie zijnde.ย ย ย ๐ง๐ณ๐๐ฌ๐ท ๐คdicht zijnde !ย ย Goede plakstuf.ย Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted December 13, 2021 Report Share Posted December 13, 2021 Ford Martens in Zevenaar is er ook mee opgehouden. Pand en personeel worden overgenomen door Wensink (Arnhem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts