Jump to content
Fiestaclub.nl
Aarnout

Benzineprijs keldert ( voorlopig )

Recommended Posts

Gisterenavond nog even de Fiesta volgegooid voor €1.169 de liter. 😮 ( Wel in Belgie, net over de grens hier )

Zou zelfs nog wat zakken deze week, dat worden Luxemburgse prijzen !

In de oliebranche (wat ik van vrienden hoor, voornamelijk shell) verwachten ze zo ongeveer 20ct verlaging als de prijs per vat stabiel blijft op ~36 dollar/vat, dit ligt ook aan andere factoren dan alleen prijs per vat. Dat is zonder belastingen. Van 1.35 naar 1.17 zitten ze aardig op schema en kan het dan nog lager. Gisteren zat het hier op 1.474.

Was in Zelzate in 1 nacht €0,12 gezakt.🤔

En nog maar eens€0,12 eraf.

Nu aan de pomp €1.049 🤔      (België)             Prijzen kan je zien op www.carbu.com

gisteren de Vpower 100 hier net over de grens in Duitsland 1.449

België mogen we niet in meer.

Gisteren was de prijs weer 2cent hoger, niet normaal meer 🤔, bv. Luc Oil (russisch) 1,499 en Esso (dutch) 1,529 😏! Wat moeten we daar nu mee, toch gaan 🙀? De belgische grens mogen we niet meer boeteloos over 🙈

2 cent...nou nou.

Esso is trouwens een Amerikaanse maatschappij, valt onder ExxonMobil

11 minutes ago, Tim.A said:

2 cent...nou nou.

Esso is trouwens een Amerikaanse maatschappij, valt onder ExxonMobil

Sorry, vergiste me. Niet Esso USA maar duits/france Total 1,529, 🤔 maar toch!  

Blijft vreemd die benzineprijzen politiek. Afgelopen najaar tankte ik in Oberhausen, vlak naast het bekende winkelcentrum Centro bij een bevrouwd Shell tankstation voor € 1,44 per liter. Bij het Shell station aan de A12 net over de grensin NL was het zelfde sapje ineens € 1,79 😂 per liter. Dit allemaal in het kader van de Europesche eenwording en vrij verkeer van mensen en goederen.

2 hours ago, allesklusser said:

bij een bevrouwd Shell tankstation voor € 1,44 per liter. Bij het Shell station aan de A12 net over de grensin NL was het zelfde sapje ineens € 1,79 😂 per liter. Dit

Dus je bedoeld een bemand tankstation 🤔

Tja ik zou zeggen, de bonussen liggen hier hoger voor het bovenliggende (sjli*pse, heet dat in hier in limburg, in het Duits heet dat krawatte 🤭) personeel, maar niet voor het bemand on-demand personeel, plus de staat int hier meer 😬. Daar staat tegenover, in autoland krawatte deutschland daar zijn andere dingen duurder 🤔. Dus het is net wat je nog nodig hebt te koop in bv. het Duitse Centro en dergelijke ausflüge  einkaufszentrum mit Kaffé/paracetamol/brötchen würst etc. 🤔. Und das ist keine lüge 🤓