Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
STLineMK8

Fiesta ST uitlaat op MK8 1.0 Ecoboost

Recommended Posts

Goedemorgen, 

Ik heb momenteel de optie om een uitlaat over te kopen van een MK8 Fiesta ST om deze vervolgens op mijn 1.0 ecoboost te plaatsen. Dat die niet meteen 100% percent gaat passen is geen probleem aangezien ik in dat geval wat modificaties zal maken. Bijvoorbeeld de rear diffuser zal ook aangepast moeten worden. 

Maar nu vroeg ik mij af, aangezien de Fiesta ST mk8 een kleppensysteem in de uitlaat heeft, of dit nog zou werken op mijn wagen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of heeft iemand een manier om met een andere externe controller de kleppen te controlleren? 

Alvast bedankt! 

Kleppen systeem gaat sowieso niet werken daar de 1.0 die niet heeft. Je zou vast met een losse stroom draad en een schakelaar de klep werkend kunnen krijgen denk ik al vraag ik me af of dit überhaupt nodig is. Ik vermoed dat als je de rest van het uitlaatsysteem standaard laat de ST demper niet extreem luid gaat zijn.

Er zijn aparte controlers te krijgen om de klep te bedienen, werkt met een afstandbediening en schijnt makkelijk aan te sluiten te zijn.

qua kabaal maakt de ST wel heel veel meer geluid dan onze MK 8 ST line 140 pk die we hiervoor hadden.

maar weet niet of dat allemaal veroorzaakt wordt door de acherdemper.

de klep maakt trouwens niet zo veel verschil qua geluid vind ik dus die zou je ook continu open of dicht kunnen laten.

Sign in to follow this