Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden heb ik een Ford Fiesta Mk IV uit 1999 gekocht. Eerst met het idee om even een goedkope auto tussendoor te hebben, maar in het afgelopen jaar merk ik dat ik toch gehecht ben geraakt aan het beestje en er wat meer mee wil.

Een van de dingen die ik me heb voorgenomen is om de auto ook te gebruiken om af en toe zelf wat dingen te herstellen. Omdat ik hem dagelijks gebruik zullen dit geen al te gekke dingen zijn waardoor hij weken buiten gebruik is, maar simpele dingen die in een dag/weekend te doen zijn en door een leek gedaan kunnen worden zonder gevaarlijke situaties te leiden.

Ik heb geen gigantische ervaring met reparaties aan auto's uitvoeren, veel meer dan wat kleine dingetjes (olie verversen, lampjes vervangen en overduidelijk loshangende kabeltjes/leidingen weer vastzetten) kan ik nog niet.

Ik hoop dan ook hier wat tips en tricks mee te kunnen krijgen. De eerste reparatie die ik heb voorgenomen zelf te doen (en een van de redenen dat ik me nu inschrijf voor het forum) is in aantocht, maar dat zal ik in het daarvoor bedoelde forum zetten.

groet,

Marco

welkom !!

Tof! Weer eens een MK4 lid erbij! Heb je misschien foto’s van je wagen? Siert het topic enorm 😀