Jump to content
Fiestaclub.nl
Blue Arrow

TPMS sensoren MK 7,5 en MK8

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zijn de TPMS sensoren van een MK 7,5 en een MK 8 verschillend? Ofwel... kan ik wielen van een MK8 op een MK 7,5 zetten en werkt het dan gewoon ?

Hoor graag 

Helaas, de sensoren zijn verschillend. Die van een Mk7,5 werken niet op een Mk8 (eigen bevinding) dus andersom ook niet.

Mocht je sensoren willen hebben, ik heb nog 4 nieuwe originele liggen die werken voor je Mk7,5 😉

2 minutes ago, Mtlfrk said:

Helaas, de sensoren zijn verschillend. Die van een Mk7,5 werken niet op een Mk8 (eigen bevinding) dus andersom ook niet.

Mocht je sensoren willen hebben, ik heb nog 4 nieuwe originele liggen die werken voor je Mk7,5 😉

Hallo, ik heb een MK 7,5 en wilde eigenlijk de wielen van een MK 8 monteren. 

Kan eventueel wel de ventielen over laten zetten denk ik ?

Grt

Die wielen gaan gewoon passen, dat is geen probleem. Die sensoren van de Mk8 werken niet op de 7,5. Je hoeft de ventielen niet te demonteren want de sensoren zitten gemonteerd met een schroefje op de ventieltjes. Supermakkelijk! 

10 minutes ago, Mtlfrk said:

Die wielen gaan gewoon passen, dat is geen probleem. Die sensoren van de Mk8 werken niet op de 7,5. Je hoeft de ventielen niet te demonteren want de sensoren zitten gemonteerd met een schroefje op de ventieltjes. Supermakkelijk! 

Ow... Bedankt voor je informatie.

Dus de ventielen blijven gewoon zitten en ik kan de sensoren dan overzetten van het ene MK 7,5 ventiel naar het MK 8 ventiel

Yep, klopt. 

Het moeten uiteraard wel allebei originele Ford sensoren zijn 😉

8 minutes ago, Mtlfrk said:

Yep, klopt. 

Het moeten uiteraard wel allebei originele Ford sensoren zijn 😉

Daar ga ik wel even vanuit :-) 

Dankjewel voor je informatie.

Grt

👍🏻

Mocht je de goede sensoren nodig hebben, ik heb zelf een Mk8 en heb, per abuis, vorig jaar sensoren besteld voor een 7,5. 

Heb ze dus over 😉

Zover ik weet zitten de MK8 sensoren aan de binnenkant van de velg aan het ventiel, waar je dus alleen bij kan als de band gedemonteerd is.
Maar bij de MK7.5 is dat dus anders?

Nee hoor, zelfde manier. De elektronica van de sensoren is alleen verschillend.

Oké, er was wat verwarring. De ventielen hoeven dus niet vervangen te worden, want de sensoren zitten erop geschroefd vanuit de binnenkant van de velg.

In beide gevallen dus de band los drukken, sensor wisselen en de band weer oppompen. (Eventueel balanceren) inkeren en klaar 😉

7 hours ago, Blue Arrow said:

Hallo allemaal,

Zijn de TPMS sensoren van een MK 7,5 en een MK 8 verschillend? Ofwel... kan ik wielen van een MK8 op een MK 7,5 zetten en werkt het dan gewoon ?

Hoor graag 

Nog even een iets waar je aan moet denken. De bandenmaat van een Mk8 Is groter dan van een Mk7,5. Je hebt dus een grotere afrolmaat waardoor je snelheidsmeter afwijkt tov de werkelijke snelheid. Je gaat dus harder dan dat je meter aangeeft. 
Als je je eigen banden gaat gebruiken heb je hier uiteraard geen last van. 

10 hours ago, Mtlfrk said:

Nog even een iets waar je aan moet denken. De bandenmaat van een Mk8 Is groter dan van een Mk7,5. Je hebt dus een grotere afrolmaat waardoor je snelheidsmeter afwijkt tov de werkelijke snelheid. Je gaat dus harder dan dat je meter aangeeft. 

Bandenmaat kun je aanpassen via Forscan normaliter.

6 hours ago, Mtlfrk said:

Dat kan inderdaad maar niet iedereen heeft dit.

Ik heb dat wel maar weet (nog) niet wat ik ermee kan en waar ik het dan kan instellen. Heb ook de benodigde kabel 

17 hours ago, Mtlfrk said:

Als ik nu de Tom Tom erbij heb geeft de auto een lagere snelheid aan dan de GPS snelheid. Dat scheelt gauw 5 kilometer per uur of meer wat de snelheidsmeter minder aangeeft dan de TomTom. 

Dus wellicht dat het dan wel klopt met die grotere banden :-) 

On 24-2-2020 at 16:06, Mtlfrk said:

👍🏻

Mocht je de goede sensoren nodig hebben, ik heb zelf een Mk8 en heb, per abuis, vorig jaar sensoren besteld voor een 7,5. 

Heb ze dus over 😉

Wat vraag je daarvoor? Mocht ik ze toch nodig hebben. :-) 

8 minutes ago, Blue Arrow said:

Vanaf welk bouwjaar zijn de TPMS sensoren anders eigenlijk ? 

Grt

Voor de Fiesta is dit toen de Mk8 op de markt kwam. 

8 minutes ago, Blue Arrow said:

Wat vraag je daarvoor? Mocht ik ze toch nodig hebben. :-)

Nieuw in doosje vraag ik €50 voor alle vier. Heb er zelf €25 ps. voor betaald, mag je zelf uitrekenen hoeveel je bespaart 😉

Guest

Goeie morgen Leon, hebben ze jou ook gekortwiekt 😬. Wat een onnozelheid hier op dat forum. Een fijne dag nog. 🤓