Jump to content

Mountune Fiesta ST: nu 235 pk

Tim.A
 Share

Recommended Posts

https://topgear.nl/autonieuws/mountune-fiesta-st-nu-235-pk/

Een oude jas aantrekken en in de binnenzakken nog een tientje vinden, is altijd fijn. Mountune moet hetzelfde gevoeld hebben toen ze ergens nog 10 pk vonden in de Mountune Fiesta ST. Eerder gaven ze de kleine hete hatch van 1.200 kilo al 25 pk meer dan standaard, en nu verhogen ze dat aantal met 10 pk. De tuner haalt nu 235 pk en 350 Nm uit de 1,5-liter driecilinder. Als ze zo doorgaan, moeten ze binnenkort het 4WD-systeem uit de Focus RS lenen.

De M235 Performance-kit bestaat uit een nieuwe luchtfilter, een luchtfilterhuis en een OBD-plug om het vermogen te verhogen. Via een smartphone-app en bluetooth kun je de rijmodi sport, circuit, standaard performance en antidiefstal aantikken. Die laatste zorgt dat de auto geen meter vooruitkomt. Het kitje kost je omgerekend zo’n 700 euro, maar als je al de M225-kit had, dan kun je voor zo’n 120 euro upgraden.

De software zou zorgen voor een agressievere launchcontrol, meer geknetter en geknal vanuit de uitlaat en een optimalisatie van de ‘No Lift Shift’, waarbij je niet je voet van het gaspedaal hoeft te halen bij het schakelen. Volgens Mountune voelt de upgrade alsof het door de fabriek gedaan is. Wat de 35 pk extra doet voor de prestaties, moet je zelf ondervinden. De 225-versie snoepte al 0,5 seconden van de 0-100-tijd af met 6 seconden rond.

Auto groeit wel op me moet ik zeggen. Staat ook wel in het lijstje van opvolgers nu (jammer dat er haast geen 3deurs ST3 is hier), maar stiekem wil je natuurlijk voor de optie met de meeste power.

Over power gesproken is er niet via REVO weet ik veel wat kits e.d al 250+ hp gehaald op de mk8?? Volgensmij is er een UK dude met 260~ hp op zn mk8 met revo tune. 

• 1 month later...
On 22-2-2020 at 07:43, pwaltman said:

Ja klopt, heb ik ook ergens gezien. Mountune is echter een bedrijf waar Ford de garantie op laat doorlopen. Dus koop je in de UK een ST kan het via de dealer voorzien worden van Mountune spullen met garantie.

Ik las dit net even terug, maar garantie vervalt volledig. Zowel met REVO als met Mountune.

11 hours ago, martn said:

Ik las dit net even terug, maar garantie vervalt volledig. Zowel met REVO als met Mountune.

Bij achteraf installatie wel, maar dacht als je hem nieuw kocht vanaf de dealer niet. Was ook alleen in UK verkrijgbaar volgens mij.

44 minutes ago, pwaltman said:

Bij achteraf installatie wel, maar dacht als je hem nieuw kocht vanaf de dealer niet. Was ook alleen in UK verkrijgbaar volgens mij.

Nope, niet meer. Sinds MK8 is dit niet meer van toepassing. Op de MK7 wel. Het schijnt dat Mountune hier flink voor moest betalen en dat nu te veel werd.

3 hours ago, martn said:

Nope, niet meer. Sinds MK8 is dit niet meer van toepassing. Op de MK7 wel. Het schijnt dat Mountune hier flink voor moest betalen en dat nu te veel werd.

ho ho, wat is dat nu? 🤔 Ford wil niet meer voor de stukken opdraaien 😕, slim bezig 🤓

4 hours ago, martn said:

Ok, dan is dat het. Was dan voor de Mountune 215 waarschijnlijk.

Share

• Create New...