FiestaRally Posted February 16, 2020 Report Share Posted February 16, 2020 https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/oktober/46777-ford-sync4-infotainmentsysteem-gepresenteerd Iemand bekend hier mee? Zou dit ook voor bestaande sync 3 modellen gelden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Nee, zo is de tekst niet bedoeld. "Vanaf 2020 krijgen alle Ford-modellen een nieuwe versie van diens infotainmentsysteem, Sync4 geheten." Dus de Fords die vanaf een bepaald moment uit de fabriek komen krijgen de nieuwe versie. Zo is het met alle Sync versies tot nog toe gegaan. Het is overigens al een redelijk oud artikel (oktober 2019), dus het zal later dit jaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Er zitten al verwijzingen in de code op de gelekte 3.4 versies naar de nieuwe sync. O.a. de firmware voor de touchscreens en de schermpanelen staat er al in, maar die zitten nog in geen enkel model. Ik vermoed dat ze dus het huidige op QNX gebaseerde Sync 3 upgraden naar 4 met een nieuwe hardware (zelfde soort processor en I/O chip van NXP, dat wel maar dan sneller). En daarna er een nieuwe softwarelaag overheen bouwen zonder het onderliggende systeem aan te passen (data verwerking etc). Hopelijk zetten ze dan ook Android Auto via Wifi over naar Sync 3 want dat kan theoretisch al maar staat uit helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 47 minutes ago, TristanT said: met een nieuwe hardware (zelfde soort processor en I/O chip van NXP, dat wel maar dan sneller Van Siemens 🤔! (NXP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 1 hour ago, bickel said: Van Siemens 🤔! (NXP) ONX,black berry software Link to comment Share on other sites More sharing options...
TristanT Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 4 hours ago, Bnz said: ONX Bijna, QNX, rest klopt inderdaad. Het hele apparaat van de Sync3 modules is een wirwar aan automotive onderdelen bij elkaar geplakt. Best netjes gedaan moet ik zeggen. Hoewel er wel een paar rare keuze gemaakt zijn op de printplaten maar dat terzijde. Ik hoop stiekem dat ze veel dingen overnemen naar Sync 4. Wellicht kan ik dan ooit nog eens proberen een Sync 4 in een Mk7.5 te bouwen. Dat gaat wel een stuk moeilijker zijn dan de Sync 3 vrees ik. Voor de liefhebbers van microelectronica, de rest kan het verder negeren: processor die het OS draait is van Texas Instruments (omap 534x reeks verschilt per model, ik vermoed voor de sync4 een upgrade naar een andere fabrikant, deze zit aan zijn max en komt oorspronkelijk uit 2013), een FPGA van lattice voor waarschijnlijk de navigatie, accelerometer en giroscoop data te filteren in combinatie met de inputs van de wielen via de canbus, een I/O processor (voor de CAN bus e.d. geen idee wat die nog meer doet) van NXP en nog een berg chips voor vanalles en nog wat. Het verbaast me niets ze ze nieuw voor 500/600 euro verkopen. 6 hours ago, bickel said: Van Siemens 🤔! (NXP) Er zit geen enkele Siemens chip in de Sync 3 modules in ieder geval (ik heb ze open gehad op zoek naar de mogelijke Aux input, de audio decoder/encoder kan het aan, maar er is niets aangesloten op de input pinnen naast de microfoon dus helaas). NXP was van Philips, de chip waar ik het over had (SPC5644C) oorspronkelijk van Freescale (overgenomen door NXP). Op de chip staat nog netjes het freescale logo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Chipmaker Qualcomm Inc. agreed to buy NXP in 2016 but walked away from the $44 billion deal last year after failing to secure Chinese regulatory approval amid a bitter Sino-U.S. trade spat.29 mei 2019. 🤔 Chipmaker Qualcomm Inc. stemde ermee in om NXP in 2016 te kopen, maar liep vorig jaar weg van de deal van $ 44 miljard nadat het niet was gelukt om de goedkeuring van de Chinese regelgevende instantie te verkrijgen te midden van een bittere Sino-VS handel spat.29 mei 2019. Dus dat is ze niet gelukt, dankzij de 🤥 Triumf. 😒 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts