Jump to content
Fiestaclub.nl
STJunkY

STJunkY's (trage) projectje.... FIST'15

Recommended Posts

11 minutes ago, marzwa said:

Dat zijn mooie bijpassende doppen inderdaad, OEM of aftermarket? 

Aftermarket, ik wilde Ford Original "Ford" logo's, maar die bestaan niet in 60mm, en dat zijn die TEC's.

Dus maar de beste (nederlandse) die ik kon vinden gekocht. Met dank aan HMS Autoservice. Ze hadden gelukkig één setje op voorraad, die komt dus mijn kant op, ze staan nu "Niet op Voorraad"....
Ik krijg ook nog een setje uit China, maar die gaan binnenkomen tussen morgen en 10 oktober, dus niet erg betrouwbaar, als ik ze binnen heb voor EFE neem ik ze wel mee als ik er iemand anders nog blij mee kan maken.

Nou, ik persoonlijk vind het een stuk beter staan als die rode TEC logo's.....

g22EUu1Q8mCrvDuau6qgF1CT.jpg?f=user_larg

uQQqXX4IiutkvDEYhJjuTzuN.jpg?f=user_larg

EDyARC9AftLr6aXRwQt3Ko5Q.jpg?f=user_larg

Ha, eindelijk ook datum voor MEBU, aankomende vrijdag gaat het autootje onder het mes :D:D:D

Subtiel! Wel dat beetje rood, maar niet zo opvallend als die bij de velg horen👍

On 4-8-2020 at 12:12, STJunkY said:

Nou, ik persoonlijk vind het een stuk beter staan als die rode TEC logo's.....

uQQqXX4IiutkvDEYhJjuTzuN.jpg?f=user_larg

Ziet er strak uit, inderdaad een verbetering vergeleken met die schreeuwerige TEC logo's. En mooi made in Holland!

4 hours ago, marzwa said:

Ziet er strak uit, inderdaad een verbetering vergeleken met die schreeuwerige TEC logo's. En mooi made in Holland!

Nou..... Ongetwijfeld "made in China", maar wel "sold in Holland", wat dus betekent 3 dagen levertijd ipv 3 maanden levertijd ;)

1 hour ago, STJunkY said:

Nou..... Ongetwijfeld "made in China", maar wel "sold in Holland", wat dus betekent 3 dagen levertijd ipv 3 maanden levertijd ;)

Ach, die levertijd alleen al is dikke winst!

Nou, hij staat bij MEBU, ze verwachten rond een uurtje of 14:00 a 14:30 klaar te zijn.

Beetje jammer dat het precies vandaag 32-36 graden wordt en ik dus niet in mijn auto met CC of thuis met Airco kan zitten.... Is voor een goed doel met ik maar denken 😀

Je moet er wat voor over hebben😅

maar ik verwacht dat het de zweetdruppels meer dan waard is 😉

6 hours ago, Jeroen said:

Je moet er wat voor over hebben😅

maar ik verwacht dat het de zweetdruppels meer dan waard is 😉

Ja het was 34 graden, de Air Intake Temperature was 54! graden, en nog steeds voelt het verschrikkelijk massief.
Waar hij eerst bij de 3500/4000 weer wat afzwakte blijft hij nu gewoon tot de 6500 vol doorjanken, en blijf je in je stoel gedrukt zitten. (Rev-Limiter nu op 6800).

Zal zo even wat foto's maken, maar er valt niet zoveel te zien, alleen de Revo OEM+ Crossover pipe, de rest zit verborgen onder/achter het motorblok.
Ben érg blij dat ik de TS Plumb Back genomen heb trouwens, hij geeft nét iets meer Blow-Off geluid dan de standaard Ford meuk, maar niet veel....
De volledige Free-flow CAIS hoor je wel duidelijk dat het niet standaard is, maar ook "within acceptable parameters".

Voor mensen die willen laten horen dat hun auto getuned is zou ik (qua geluid) nog steeds de dual-port adviseren, die heeft echt een veel duidelijkere "Tsssj", geluid want de helft van de lucht wordt daar vent-to-air gedaan, en de andere helft gerecirculeerd naar het systeem, bij de Plumb Back gaat alles terug het systeem in, en dat geeft dus een veel subtielere "Tsssj" (Tsssj is de officiële professionele benaming hé ;)).

Voor mijn doelstelling om de auto zoveel mogelijk stock over te laten komen, is de Plumb Back de betere keuze (en de Dual-Port heeft vaker last van lekken, dus dat was ook een belangrijke overweging om de PB te nemen).

Anyhow: Ik heb 4u45m lopen zweten en puffen in deze hitte (incl. 1 uur lunchpauze, dus eigenlijk 3u45m installatietijd, waarvan 1,5 uur hardware, 1,5 uur software want mijn Ford software moest eerst nog geupdate worden van BA (v. 1), naar BB (v. 2) naar BC (v. 3 en meest recente versie), voordat ze de Revo Software konden installeren en configureren, en dan nog 45 minuten proefrijden en administratie ongeveer), maar het is het meer dan waard geweest, als ik nu het gaspedaal intrap vanaf 2000 toeren gaat ie grommen en drukt ie me in mijn stoel tot de 6500 toeren, dus Stage 1 afgerond naar tevredenheid.
Oja, helaas geen Dyno, ze zijn hun Dyno station aan het (her?-)bouwen, dus ik moet over een maand even terugkomen voor een Dyno.

sZOLeCVxj1h1nwDaMpqNHkxH.jpg?f=user_larg

Koppeling van Revo Oem+ die dus direct op de ITG Maxogen Pro CAIS intake filter gemonteerd kan worden.

vbqUYaVdXmLn5gmI3XpQCtwR.jpg?f=user_larg

De Revo OEM+ Crossover Pipe.

r6CvqgkhaTsOmTek4XjmOIBb.jpg?f=user_larg

Een overviewtje dan, en ja, ik moet nodig eens mijn engine-bay poetsen, maar niét met 34 graden buiten ;)

44uwuX9RDtRBGDazFkNjTiQa.jpg?f=user_larg

Ik had verwacht dat de SPS (Serial Port Switch) een heel lomp ding zou zijn, maar kijk nou toch hoe een schattig klein kastje het is :) keurig met kaartje erbij welke stand wat is (Standard/E10/E5/Anti-Diefstal).... (Links overigens het verloopstuk voor de MR Tuner Wielmoeren die je dus nodig hebt wil je ze (fatsoenlijk) kunnen monteren.

Meer kan ik er momenteel niet van maken qua foto's....

19 hours ago, STJunkY said:

, helaas geen Dyno, ze zijn hun Dyno station aan het (her?-)bouwen, dus ik moet over een maand even terugkomen voor een Dyno.

Ze krijgen een hele nieuwe Dyno, toen ik er 3 maanden geleden was, hadden ze nog een Wasstraat... in het nieuwste XRST blad stond een heel verhaal over die Dyno, dus als je daar de volgende keer bent even bladeren door de boekjes die er liggen 😉

1 hour ago, Jeroen said:

Ze krijgen een hele nieuwe Dyno, toen ik er 3 maanden geleden was, hadden ze nog een Wasstraat... in het nieuwste XRST blad stond een heel verhaal over die Dyno, dus als je daar de volgende keer bent even bladeren door de boekjes die er liggen 😉

Ik zou vanzelf de uitnodiging krijgen als ie klaar was, ik ga niet "even" 300km rijden om door wat boekjes te bladeren :P

Maar vandaag de écht belangrijke upgrades gedaan, allebei Original Ford Performance "go faster" parts....

9xBLaDfbZd4qmxzALznUiVI8.jpg?f=user_larg

Zwarte Ford performance ventieldopjes

en.....
wNYm9lXdK3DTZggGrDarSOyw.jpg?f=user_larg
Een Ford Performance kentekenhouder.....

Ik schat minstens +35PK met die 5 Ford Performance onderdelen ;):P

4 minutes ago, Aarnout said:

En dat is nog laag ingeschat !😂

Als we gewoon allemaal naar EFE komen, en zorgen dat ie niet gecanceld word vanwege 91-DIVOC dan hangen we gewoon mijn auto op zijn kop en kijken we hoeveel het precies scheelt.... :D