Jump to content
Fiestaclub.nl
STJunkY

STJunkY's (trage) projectje.... FIST'15

Recommended Posts

Nou, al een tijdje niks meer van me laten horen hier, dus zal eens een status update geven, ging een tijdje niet zo goed met me (ik heb blijkbaar ITP - Immuun trombocytopenische purpura auto-immuun ziekte, waar je afweersysteem je eigen bloedplaatjes gaan aanvallen, altijd fijn, maar afin, let's not dwell on that....)

Nu weer gezond for the time being, dus m'n totootje maar weer een stapje verder vebeterd.....

Toto3.jpg

Ondertussen zijn de Focals icm de Pioneer DEQ-S1000A goed afgesteld, en gefinetuned, en klinken nu fantastisch:
https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/deq-s1000a
full.jpg?nohitcount=1
(De headunit in de Fiesta ST heeft alleen maar high-out, met deze sound processor krijg je 4.1x pre (low)-out (dus voor, achter en sub), en een heleboel instelmogelijkheden.
https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/performance/flax/component-kits/ps-165-fx (voor)
full.jpg?nohitcount=1
https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/performance/flax/coaxial-kits/pc-165-f (achter)
full.jpg?nohitcount=1
Beide bijgestaan door 2x een ESX QM-TWO: https://www.esxaudio.de/english/quantum-qm-two-mini-amplifier.html
full.jpg?nohitcount=1

En sinds vandaag bijgestaan door een ETON RES11, wat nog behoorlijk wat inbouwwerk was.https://www.eton-gmbh.com/fileadmin/user_upload/Produkte/Car-Hifi/Subwoofer/RES11_Test_Car_HiFi_022017.pdf
De Eton paste namelijk niet in mijn thuiskomertje, kwam ik net te laat achter, dus dan maar een plaat er op, zat nog steeds niet lekker, dus dan maar naar de sloop, en een nieuwe velg (16" met stoeprandschade voor paar tientjes, lekker boeiend, mag er harder mee dan tachtig, maar voornamelijk, de ETON past! :D

full.jpg?nohitcount=1

full.jpg?nohitcount=1
full.jpg?nohitcount=1
full.jpg?nohitcount=1
 (goedkoop is duurkoop, en wilde niks doorknippen, dus eerst het met goedkope connectors van de lokale audio-boer gedaan, maar dat pastte allemaal niet lekker, dus opnieuw gedaan met de goede geisoleerde stekkers van Klauke bij Conrad vandaan.....
full.jpg?nohitcount=1
Zekering eerst achterin gedaan, maar werd er op gewezen dat ik bij een ongeluk dan nog steeds een stroom/laskabel door mijn auto had lopen dus zekering maar naar voorzijde geplaatst, keurig op een installatieplaatje bovenop de accu, en zorgen dat er nergens contact met het chassis gemaakt kon worden.
full.jpg?nohitcount=1
En dan past het uiteindelijk allemaal wel, en klinkt het.... geweldig!
full.jpg?nohitcount=1

Voor de goede orde dan ook nog maar een ITG Long Maxogen CAIS geinstalleerd, want die kon ik via een kennis goedkoop krijgen en bevalt goed, je krijgt er volgens mij geen PK extra door ook al claimen zij van wel, maar hij maakt ook niet meer herrie, behalve dat je je BOV iets beter hoort, en dat vind ik wel sexy klinken.
full.jpg?nohitcount=1

Next steps:

Nog even in discussie met een mede forum-ganger alhier of het via Matt Lewis gaat op 10 Juli, of dat ik het laat doen bij Mebu (zelf doen is leuker en goedkoper, laten doen is sneller en misschien beter geinstalleerd), maar de volgende dingetjes op de wishlist (worden in één keer gedaan) zijn iig:
Revo OEM+ Crossover pipe (1-piece, no filter (gaat direct op ITG))
REVO-RF032M200200-1.jpg

Blijkbaar zit de elbow er niet bij, dus moet die dan ook maar meteen:
9-2.jpg
Revo Stage 1 Software
Thumb-REVO-Software.jpg
Revo SPS (Serial Port Switch)
REVO-RA992F300200.jpg
Turbosmart Kompact EM BOV Dual Port VR2
CO-TS-0223-1066.jpg
Symposer Delete
ATWeb2.jpg

En, als een bedrijfje in Duitsland woord houdt rond eind maart TEC AS2 8x18 ET45's met 225/35 eronder.....

1480001838-tec-as2-glossy-black.jpg

Hopelijk tot ziens op een der Fiestadagen dus, als ik niet aan het varen ben :)

Edited by STJunkY
Bovenste plaatje gefikst met die van het forum zelf

4 hours ago, pwaltman said:

Very very nice hoor! 😀😉😄

Ja, maar het belangrijkste nog, de auto ziet er van buiten én binnen stock uit.... allles is in de beschikbare ruimtes weggewerkkt, je ziet geen versterker of subwoofer of gat ergens zitten ;)
(Ok, als ik de velgen straks heb verraden die misschien wel iets 😇)

Flink werk dus, lekker bezig.
Alleen de eerste afbeelding van de auto laad niet volledig (zie dat de link naar Tweakers.net is misschien ligt het daar aan). Of laad die bij andere mensen wel volledig?

Ben benieuwd hoe de wielen eruit zien onder de auto! 

5 hours ago, Gio said:

Flink werk dus, lekker bezig.
Alleen de eerste afbeelding van de auto laad niet volledig (zie dat de link naar Tweakers.net is misschien ligt het daar aan). Of laad die bij andere mensen wel volledig?

Ben benieuwd hoe de wielen eruit zien onder de auto!

Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten gaan zien: (andere auto, andere banden (215's)) maar komt het dichtste bij wat ik online kan vinden:
(Deze auto is alleen iets verlaagd, waardoor ik ze persoonlijk nét niet mooi vind zitten, met een écht ST2 sportondertstel (heeft iets meer camber) past 225/35 wél, en lopen ze exact synchroon aan de wielkappen)

tec-asa-as-2-black-18-inch-velgen-ford-f

En ze zijn er, ein-de-lijk!

uo7Q8n4V0Kx6Nkfin1iPvmPw.jpg?f=user_larg

idttW4B0MxxNwDGtYlykKu3S.jpg?f=user_larg

puxxKjFAz2OKSKLQ1e3JBzLi.jpg?f=user_larg

Na bijna een jaar bestellen, gecancelled worden, ergens anders bestellen en weer gecancelled worden.......

Mijn TEC AS2 8*18 4*108 ET45 Black Glossy met Michelin Super Sports 225/35R18's.

Het past allemaal maar nét, maar het loopt niet aan, maar het staat (in mijn erg bevooroordeelde mening) fantastisch.....

Zwarte bouten en originele zwarte Ford naafdoppen en ventieldopjes staan nog in bestelling, dus die hoop ik volgende week er op te kunnen doen.....

Cool, eindelijk je TEC velgen!😎

Ik had ze ook in 17" onder mijn Panda en ik vond het echt hele fijne wielen. Wel oppassen langs de stoeprand!😉

49 minutes ago, Skippy said:

Cool, eindelijk je TEC velgen!😎

Ik had ze ook in 17" onder mijn Panda en ik vond het echt hele fijne wielen. Wel oppassen langs de stoeprand!😉

Há, daar heb je zeker gelijk in, ik dacht dat ze volledic concave naar binnen waren, maar dat is dus geen waarheid.

Maar met > 1.000.000 km achter de rug mag ik toch hopen dat ik wel goed genoeg in kan parkeren ;)

En if memory serves me well was jij degene die zei dat ze met 215/35 ook wel sexy waren, als ze een beetje naar binnen stonden of iets dergelijks, maar wees eerlijk, als ze niet naar binnen staan zijn is het estetisch verantwoorder ;)

(en als je al zó lang bezig bent met je velgen te krijgen dan krijg je op een gegeven moment zo'n instelling: alles of niks, dus gewoon de stoute schoenen aangetrokken, en dan maar bij de kwik-fit besteld, die stelden geen moeilijke vragen, 225/35R18 onder een Fiesta, ja natuurlijk meneer, geen probleem.....) :)

Het mooiste vind ik dan altijd dat IK (en internet) gelijk had, en niet de grote websites als H***d***.nl etc....

Mooi dat het eindelijk toch gelukt is met de velgen

En 1mill km kan er nog altijd een foutje in sluipen dus voorzichtig met die mooie velgen

On 19-6-2020 at 19:59, STJunkY said:

Há, daar heb je zeker gelijk in, ik dacht dat ze volledic concave naar binnen waren, maar dat is dus geen waarheid.

Maar met > 1.000.000 km achter de rug mag ik toch hopen dat ik wel goed genoeg in kan parkeren ;)

En if memory serves me well was jij degene die zei dat ze met 215/35 ook wel sexy waren, als ze een beetje naar binnen stonden of iets dergelijks, maar wees eerlijk, als ze niet naar binnen staan zijn is het estetisch verantwoorder ;)

(en als je al zó lang bezig bent met je velgen te krijgen dan krijg je op een gegeven moment zo'n instelling: alles of niks, dus gewoon de stoute schoenen aangetrokken, en dan maar bij de kwik-fit besteld, die stelden geen moeilijke vragen, 225/35R18 onder een Fiesta, ja natuurlijk meneer, geen probleem.....) :)

Het mooiste vind ik dan altijd dat IK (en internet) gelijk had, en niet de grote websites als H***d***.nl etc....

Zo is dat. De 17" onder mijn Panda met 205/40  was ook een combinatie die ook niet zou kunnen volgens vele maar het reed en stond geweldig. 

On 20-6-2020 at 10:00, Steelmaster said:

Mooi dat het eindelijk toch gelukt is met de velgen

En 1mill km kan er nog altijd een foutje in sluipen dus voorzichtig met die mooie velgen

Mja, ik kan hem ook met ~100km/h om een boom heen zetten, dat zijn gewoon dingen waar ik niet over nadenk, ik heb wel al een mooi tijdje geleden afgeleerd mijn park assist te gebruiken, want afwisselend naar buiten kijken (wat er ingeramd zit) en op je boordcomputer kijjken wat je camera's zeggen is een drama, dan sta ik altijd compleet scheef in een vak, als ik gewoon mijn ogen en mijn spiegels gebruik dan sta ik kaarsrecht....

Maar een foutje kan idd altijd, and we'll cross that bridge when it happens....

@pwaltman Ja Michelin Pilot (super) sport,  Pirelli P-Zero's, of voorheen Toyo Proxes (maar die schijnen nu niet meer zo goed te zijn), iets anders komt er niet onder mijn auto, en de Michelins zijn nu het beste.... (en mijn baas was destijds niet zo blij met de P-Zero's, want daar ging elke ~10.000-12.500km een nieuw setje onder, iets met senior engineer en 99,9% uptime wurgcontracten, waardoor ik regelmatig 3 uur rijden in minder dan 2 uur moest doen, dan is het belangrijk dat je haakse bochten met 90 kan doen,, en daar zijn (of waren) ze koning in......

Afspraak gemaakt met MEBU, en aanbetaling gedaan, zou ergens aankomende week dus wel binnen moeten komen, dus dan alle bovengenoemde upgrades erin....

Best een beetje nieuwschierig wat voor een beest het dan wordt :)

Mebu is op vakantie tot 3-8, nouja hopelijk kort daarna dan, maar in ieder geval vóór 13 september, want ik heb me gister aangemeld voor EFE om erbij te kunnen zijn op de Fiestaclub Members Lane :)
Kleine wijziging gemaakt in de order, de Turbosmart EM Kompakt VR2 Dual-Port word een Turbosmart EM Kompakt VR2 Plumpback, omdat er toch wel wat problemen zijn met de Dual Port (zegt TS zelf, ongeveer 25% gaat lekken), en ondanks ik het jammer vind van het "Tssssj" (afblaasgeluid), past de Plumpback wel beter in mijn strategie van de auto zo stock mogelijk over laten komen....

In de tussentijd dan maar kleine dingetjes doen:

cb0Y0aO7YqD27Vb2SRAHlrtV.jpg?f=user_larg

Original Ford Performance AVC sport antenne.

PUrOz7pMiufjbo6Km3yFL6em.jpg?f=user_larg

Philips Silvervision Knipperlichten, ik vind het écht een verschil maken dat die oranje gloed weg is uit de koplampen.

Edit: en hoe spendeer ik mijn vrijdagavond? Nou het was me vanmiddag te heet, dus zodra het begon te schemeren ook de achter knipperlichten maar vervangen voor Silvervisions.... 
Tip: de populairste YT video’s kloppen niet helemaal, Voor iig 2015 fiesta’s, je moet 2 schroeven aan de buitenkant losmaken, en dan 1 aan de binnenkant van de kofferbak, waar wat extra plastic zit, dan de 2 plastic bekleding iets lostrekken (klikmechanisme, dus kost enige kracht/wrikken) dan het tapijt, en dan kan je bij de binnenste grote plastic plug...... eerste lamp duurde 20 min., de 2e 10min. dus is echt niet een heel groot werkje als je weet hoe het gaat, en je auto gaat er heel veel sjieker van uit zien.

pu2F1clvGA6akL6va3VdQ7jB.jpg?f=user_larg

EDyARC9AftLr6aXRwQt3Ko5Q.jpg?f=user_larg

Eindelijk mijn zwarte wielmoeren erop,

1x McGard slotbout, 3x MR Wielmoeren 12 x 1.50 x 37 D20MM STAR Zwart (Tuning), mooie van deze MR's is dat ze rond zijn, en dus al bijna een slotbout op zich.
Ook zijn ze exact dezelfde dimensies als de McGard. Let wel op dat als je deze wielmoeren wilt hebben, dat je de "Tuner moeren adapter 70MM KOP17 en KOP19" meebesteld want anders kan je ze niet monteren, erg goed qua anti-diefstal dus :)

En JA, die vreselijke rode TEC naafdoppen gaan er zo spoedig mogelijk af. Ik wilde er eigenlijk Zwarte Ford Original Parts naafdoppen op hebben, maar die bestaan niet.
Het worden dus andere, maar dat zullen jullie 13 september wel zien, want jullie komen natuurlijk allemaal naar EFE!

ScyDnGDCIORIeToifWdc6xiO.jpg?f=user_larg

Hij begint al bijna zijn nickname eer aan te doen, hij wordt steeds zwarter....

Wat staat er nog op de planning voor EFE 13 september?
Ford Performance Ventieldopjes zwart (reeds besteld, verwacht ik morgen)
Ford Performance Kentekenplaat (Achter, reeds besteld, verwacht ik morgen) (Ik had er 2 besteld voordat ik erachter kwam dat er voor helemaal geen reclame op staat, en dat vind ik mooier, dus die laat ik zo)

Andere Naafdoppen (reeds besteld, levering onbekend)
En dan natuurlijk Mebu, hopelijk kort na 3-augustus, wat neerkomt op:
Airtec Symposer Delete
Airtec Turbo Elbow
Revo OEM+ Crossover Pipe (gaat direct op mijn ITG Maxogen Pro)
Turbosmart Kompakt EM BOV Plumb Back VR2
Revo Stage 1 Software
Revo SPS Serial Port Switch

En mijn excuses voor al die stof en poep op mijn auto, ik heb hem donderdag nog grondig gewassen, dus is allemaal aanslag van vogels en struiken/bomen, morgen maar weer wassen (redelijk frustrerend).

On 31-7-2020 at 20:03, STJunkY said:

Mebu is op vakantie tot 3-8, nouja hopelijk kort daarna dan, maar in ieder geval vóór 13 september, want ik heb me gister aangemeld voor EFE om erbij te kunnen zijn op de Fiestaclub Members Lane :)
Kleine wijziging gemaakt in de order, de Turbosmart EM Kompakt VR2 Dual-Port word een Turbosmart EM Kompakt VR2 Plumpback, omdat er toch wel wat problemen zijn met de Dual Port (zegt TS zelf, ongeveer 25% gaat lekken), en ondanks ik het jammer vind van het "Tssssj" (afblaasgeluid), past de Plumpback wel beter in mijn strategie van de auto zo stock mogelijk over laten komen....

In de tussentijd dan maar kleine dingetjes doen:

cb0Y0aO7YqD27Vb2SRAHlrtV.jpg?f=user_larg

Original Ford Performance AVC sport antenne.

PUrOz7pMiufjbo6Km3yFL6em.jpg?f=user_larg

Philips Silvervision Knipperlichten, ik vind het écht een verschil maken dat die oranje gloed weg is uit de koplampen.

Edit: en hoe spendeer ik mijn vrijdagavond? Nou het was me vanmiddag te heet, dus zodra het begon te schemeren ook de achter knipperlichten maar vervangen voor Silvervisions.... 
Tip: de populairste YT video’s kloppen niet helemaal, Voor iig 2015 fiesta’s, je moet 2 schroeven aan de buitenkant losmaken, en dan 1 aan de binnenkant van de kofferbak, waar wat extra plastic zit, dan de 2 plastic bekleding iets lostrekken (klikmechanisme, dus kost enige kracht/wrikken) dan het tapijt, en dan kan je bij de binnenste grote plastic plug...... eerste lamp duurde 20 min., de 2e 10min. dus is echt niet een heel groot werkje als je weet hoe het gaat, en je auto gaat er heel veel sjieker van uit zien.

pu2F1clvGA6akL6va3VdQ7jB.jpg?f=user_larg

EDyARC9AftLr6aXRwQt3Ko5Q.jpg?f=user_larg

Eindelijk mijn zwarte wielmoeren erop,

1x McGard slotbout, 3x MR Wielmoeren 12 x 1.50 x 37 D20MM STAR Zwart (Tuning), mooie van deze MR's is dat ze rond zijn, en dus al bijna een slotbout op zich.
Ook zijn ze exact dezelfde dimensies als de McGard. Let wel op dat als je deze wielmoeren wilt hebben, dat je de "Tuner moeren adapter 70MM KOP17 en KOP19" meebesteld want anders kan je ze niet monteren, erg goed qua anti-diefstal dus :)

En JA, die vreselijke rode TEC naafdoppen gaan er zo spoedig mogelijk af. Ik wilde er eigenlijk Zwarte Ford Original Parts naafdoppen op hebben, maar die bestaan niet.
Het worden dus andere, maar dat zullen jullie 13 september wel zien, want jullie komen natuurlijk allemaal naar EFE!

ScyDnGDCIORIeToifWdc6xiO.jpg?f=user_larg

Hij begint al bijna zijn nickname eer aan te doen, hij wordt steeds zwarter....

Wat staat er nog op de planning voor EFE 13 september?
Ford Performance Ventieldopjes zwart (reeds besteld, verwacht ik morgen)
Ford Performance Kentekenplaat (Achter, reeds besteld, verwacht ik morgen) (Ik had er 2 besteld voordat ik erachter kwam dat er voor helemaal geen reclame op staat, en dat vind ik mooier, dus die laat ik zo)

Andere Naafdoppen (reeds besteld, levering onbekend)
En dan natuurlijk Mebu, hopelijk kort na 3-augustus, wat neerkomt op:
Airtec Symposer Delete
Airtec Turbo Elbow
Revo OEM+ Crossover Pipe (gaat direct op mijn ITG Maxogen Pro)
Turbosmart Kompakt EM BOV Plumb Back VR2
Revo Stage 1 Software
Revo SPS Serial Port Switch

En mijn excuses voor al die stof en poep op mijn auto, ik heb hem donderdag nog grondig gewassen, dus is allemaal aanslag van vogels en struiken/bomen, morgen maar weer wassen (redelijk frustrerend).

Als ik op de site kijk van EFE kan ik nergens de fiestaclub vinden? Hoe heb jij je aangemeld en bij wie moet ik dan zijn ik wil er ook graag bij zijn :)

18 minutes ago, GioCainn said:

Als ik op de site kijk van EFE kan ik nergens de fiestaclub vinden? Hoe heb jij je aangemeld en bij wie moet ik dan zijn ik wil er ook graag bij zijn :)

Kijk ff onder calender !!!!

7 minutes ago, Bnz said:

Kijk ff onder calender !!!!

Helemaal gemist thx! :)

7 hours ago, GioCainn said:

Hele dikke ST! Vind die naafdoppen juist wel mooi staan bij je rode remklauwen, ik zou ze zo laten als ik jou was. 😉 Al is de all-black look ook heel vet. 

3 hours ago, marzwa said:

Hele dikke ST! Vind die naafdoppen juist wel mooi staan bij je rode remklauwen, ik zou ze zo laten als ik jou was. 😉 Al is de all-black look ook heel vet. 

Er blijft nog wel iets van rood in mijn nieuwe naafdoppen hoor:

FMIKAus5zVAhyex7OQcPKjW9.jpg?f=user_larg

Komen volgens T&T morgen binnen, hopelijk dan ook eens mijn Ford Performance accessoires want daar hoor ik niks meer van.

En eindelijk bericht gehad van MEBU, mijn spulletjes zijn binnen, en morgen even telefonisch contact om een datum te prikken voor installatie (vanaf 7-8), dus binnen een week is hij officieel Stage 1(+) :D:D:D

Dat zijn mooie bijpassende doppen inderdaad, OEM of aftermarket? 

26 minutes ago, Steelmaster said:

Beter van mebu. 

En die doppen gaan hem goed staan

Thanks Mark Steelmaster,

Had ze vanochtend maar eens een mailtje gestuurd dat ik toch wel graag een update wilde, want ik gun iedereen een vakantie, maar MEBU is nou niet precies een eenmanszaak, dus ook keurig dezelfde dag reply, dus ben ik blij om.
Vervelende is alleen dat ik het bij Stage 1 wilde laten, en ik nou toch alweer met Stage 2 aan het flirten ben ;)